MIT HST-PROGRAM


typen
 Share

Recommended Posts

Hvorfor kun squat hver anden gang?
Jeg skifter mellem squat og dødløft hver gang. Der skulle have stået "hver 2. gang" ud for dødløft.
Hvor er øvelse® for baglår?

Dødløft rammer haserne.

Du mangler såvidt da også dine trapz??
"Bent-over dumbell row" og "pull-down" rammer også trapz (statisk men stadigvæk)
Og jeg syntes at 1 sæt for øvelser er for lidt, 2 syntes jeg er et minimum...

Jeg synes det er meget svært at vurdere da Thomas J går ind for en større volumen mens Morten Z nærmest siger det modsatte :blink:

Har jeg får mange øvelser/sæt til bryst??

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om du regner dips som bryst, men jeg regner med at det triceps, så jeg syntes dine 2 øvelser er nok, men 2 sæt for hver ville være bedre.....

Det der med squat og dødløft hver anden gang, syntes jeg ikke passer helt ind i hst ide´en, jeg vil sige samme øvelsr hver gang, og så øge i vægt fra træningspas til træningpas

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens variere mellem 2 forskellige øvelser fra gang til gang. Hvis læser HST artiklerne igen, vil du se at BH faktisk gør det samme.

Antallet af sæt vil afhænge af øvelser for den muskelgruppe, tolerancetærskel for træningsstres og om det er en basis øvelse eller ej. (som jeg ser det i hvertfald)

Hvis vi tæller dips med som en brystøvelse (og skulder, triceps) så er der 12 bryst sæt på en uge - hvis du for problemer tidsmæssigt med at holde det indenfor et fornuftigt interval - ville jeg skifte mellem incline og alm. bænkpres som med squat og dødløft - og nappe 2 sæt.

Er sikker på 2 effektive sæt mave er rigeligt fra gang til gang. Der skal trænes mave 3 gange i ugen - samtidig med den skal være stabilisator i squat, dødløft etc etc.

Laterals af enhver type vil jeg holde nede på 1 sæt. Det er ikke en basisøvelse, og er kun gavnlig for skulderen. Til gengæld er de 2 sæt i skulderpres fjong... :tongue:

Ellers ser det ganske nydeligt ud.. har du prøvet at køre det igennem for at lave en tidstester?

Link to comment
Share on other sites

Okay jeg holder fast i det med at variere squat/dødløft.

Hvis vi tæller dips med som en brystøvelse (og skulder, triceps) så er der 12 bryst sæt på en uge - hvis du for problemer tidsmæssigt med at holde det indenfor et fornuftigt interval - ville jeg skifte mellem incline og alm. bænkpres som med squat og dødløft - og nappe 2 sæt
Jeg finder lige ud af om det med intervallet holder, men der er ikke noget desideret galt i det jeg gør nu, eller hvad??
Er sikker på 2 effektive sæt mave er rigeligt fra gang til gang

Okayer jeg holder mig til 1 øvelse med 2 sæt for mave. Hvilen maveøvelse vil være at foretrække? jeg har lidt svært ved at vurdere om crunch-stolen er effektiv nok!

Laterals bliver skåret ned til 1 sæt. Jeg ved ikke hvor lang tid det tager at komme igennem for jeg er stadig ved at teste 10/8/5 RM's.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share