Hjælp! Planlægning af Badminton/styrke/kondiprogram


Triple T
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu fået min badmintontræningsplan fastlagt, og begynder allerede næste uge med badminton tre gange om ugen. Jeg har blot et problem angående hvordan jeg skal planlægge min træning, da jeg vil træne badminton/styrke/kondi. Mit fastlagte skema er:

Mandag: Badminton (ikke specielt hård ca. 1 1/2time)

Tirsdag: Badminton ("mellemhård- hård træning 2timer")

Onsdag: Badminton (ikke specielt hård ca 1 1/2time)

Torsdag:????

Fredag: ???? (hver anden uge hård-intens badmintontræning 1 time)

Lørdag: ????

Søndag: ????

Mit ønske er, at komme til at løbe/spinne mindst to gange om ugen + mindst to gange styrketræning (fullbody) + én fridag, og træningen skal helst ligge så jeg kan restituere mig bedst, så jeg er klar til næste træning. Det gør mig ingenting at noget af spinning/løbet foregår på samme dag som badmintonen (udover fredag), men vil helst ikke gøre det to gange/dage i træk.

P.S vil jeg kunne møde styrkemæssig fremgang kun med to gange styrketræning om ugen?

Håber I vil læse mit lange indlæg og smide et forslag ind

MVH TripleT

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har nu fået min badmintontræningsplan fastlagt, og begynder allerede næste uge med badminton tre gange om ugen. Jeg har blot et problem angående hvordan jeg skal planlægge min træning, da jeg vil træne badminton/styrke/kondi. Mit fastlagte skema er:

Mandag: Badminton (ikke specielt hård ca. 1 1/2time)

Tirsdag: Badminton ("mellemhård- hård træning 2timer")

Onsdag: Badminton (ikke specielt hård ca 1 1/2time)

Torsdag:????

Fredag: ???? (hver anden uge hård-intens badmintontræning 1 time)

Lørdag: ????

Søndag: ????

Mit ønske er, at komme til at løbe/spinne mindst to gange om ugen + mindst to gange styrketræning (fullbody) + én fridag, og træningen skal helst ligge så jeg kan restituere mig bedst, så jeg er klar til næste træning. Det gør mig ingenting at noget af spinning/løbet foregår på samme dag som badmintonen (udover fredag), men vil helst ikke gøre det to gange/dage i træk.

P.S vil jeg kunne møde styrkemæssig fremgang kun med to gange styrketræning om ugen?

Håber I vil læse mit lange indlæg og smide et forslag ind

MVH TripleT

Glemte at skrive, atjeg kun er 15 (1/2) og derfor stadig går i skole til 14.15 mange af dagene.

Skal måske også nævne min vægt osv.

Vægt: 62kg

Højde: 179cm

Link to comment
Share on other sites

Mit ønske er, at komme til at løbe/spinne mindst to gange om ugen + mindst to gange styrketræning (fullbody) + én fridag, og træningen skal helst ligge så jeg kan restituere mig bedst, så jeg er klar til næste træning. Det gør mig ingenting at noget af spinning/løbet foregår på samme dag som badmintonen (udover fredag), men vil helst ikke gøre det to gange/dage i træk.

Har du prøvet at se om det overhovedet kan lade sig gøre at få alle disse ønsker vedr dagene til at gå op.

Hvis det kan, så vil jeg tro at mulighederne for at flytte rundt er minimale, og du har derved slev løst opgaven

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at se om det overhovedet kan lade sig gøre at få alle disse ønsker vedr dagene til at gå op.

Hvis det kan, så vil jeg tro at mulighederne for at flytte rundt er minimale, og du har derved slev løst opgaven

Var der nogen der evt. kunne svare på mit andet spørgsmål i mit første indlæg?

Link to comment
Share on other sites

Med styrketræning to gange om ugen er det absolut muligt at mærke fremgang, men en tredje gang ville også være godt.

Spiller selv badminton, men er så heldig at træning ligger mandag-onsdag-fredag, så styrketræner tirsdag-torsdag-lørdag/søndag .. :)

Klub, række osv ?

Link to comment
Share on other sites

Du skulle jo så havde konditrænet inden badmintonsæsonen var begyndt, nu kan det godt se svært ud at få presset mere ind i ugen.

Sådan kan man også se på det og det har jeg også gjort, men det har trådstarteren måske ikke gjort, haft tid til, eller orket.... Det handler om hvordan han kan få det ind i sin ugenlige rutine nu. :smile:

Link to comment
Share on other sites

DEt er da oplagt at lægge din styrketræning torsdag og søndag, da det så ikke falder sammen med badminton-træningen og så er den stadig fordelt over ugen. Løbeturene kan du jo så putte ind de dage du orker det. Lørdag var måske oplagt til et lidt længere løbepas, og så kunne du måske putte et par kortere ture ind om morgenen i løbet af ugen. Så er den såmænd i vinkel, og du får ingen træningspas til at ligge op af hinanden

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share