De sidste 5 kg!


Bash
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

For 2½ år siden begyndte jeg at træne. Jeg blev hurtigt "hooked" på mine gains, og bulkede derfor igennem uden at tænke mig om, hvilket førte mig fra 62 kg til 94 kg, her i april. Jeg bulker aldrig så kraftigt igen.

Siden april har jeg cuttet mig ned på 82, men der mangler stadig 4-5 kg før at vaskebrættet står frem, nogenlunde tydeligt.

De sidste 1-2 mdr er der stort set ikke sket nogen ændring i vægten, hvilket ærgrer mig. Jeg har prøvet at "snyde" ved at bulke en uge, så den fik ressourcer til at tabe sig yderligere, men det har ikke hjulpet.

pt. kører jeg ca 2500-2600 kcal i kæften dagligt - kunne man forestille sig at jeg er nået et punkt hvor jeg skal længere ned? Har overvejet Berradi's massive eating, den er dog svær at realisere.

Nogen bud på hvordan jeg bliver cut?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lagde den vist i det forkerte fora:

Mit aktivitetsniveau er nu ganske pænt, arbejder 2 gange om ugen, løber 3 gange om ugen og træner 4 gange om ugen.

Min kostplan er lidt på gefühl, men består mest af frugt(æbler og bananer), skummetmælk, valleprotein og tun

Link to comment
Share on other sites

Du kender selv svaret, enten må du skære i energiindtaget, eller opregulere aktivitetsniveauet. Personligt synes jeg dit aktivitetsniveau ser ret højt ud, og uden at kende intensiteten på dine pas, gætter jeg på det stiller ret høje restitutive krav med al den træning.

Hvis du vil det "nok" (smide kiloene), kan du gribe det an på følgende måde:

1.5gram protein pr dag pr kg kropsvægt (fra pulver eller mad op til dig, dog må mad være at foretrække)

1gram fedt pr kg kropsvægt (sørg for at få en "rimelig" fordeling af de forskellige typer - se fedt FAQ)

kulhydrat - fyld på med kulhydrat for resten indtil du når et energiindtag, du føler passer til dine mål- du kunne evt starte ud med 4gram kulhydrat pr kg kropsvægt. Få kulhydraterne fra grøntsager, groft brød, kartofler, frugt, havregryn, pasta osv.

Ovenstående approach vil give et dagligt indtag på ca. 2500kcal for en fyr på din vægt. Personligt lyder det dog ret lavt med dit energiindtag.

Du skriver selv at din kostplan er på gefühl, så jeg vil gætte på at hvis du præcist monitorer dit indtag, så ligger det højere end 2500kcal lige PT.

Link to comment
Share on other sites

Du kender selv svaret, enten må du skære i energiindtaget, eller opregulere aktivitetsniveauet. Personligt synes jeg dit aktivitetsniveau ser ret højt ud, og uden at kende intensiteten på dine pas, gætter jeg på det stiller ret høje restitutive krav med al den træning.

Hvis du vil det "nok" (smide kiloene), kan du gribe det an på følgende måde:

1.5gram protein pr dag pr kg kropsvægt (fra pulver eller mad op til dig, dog må mad være at foretrække)

1gram fedt pr kg kropsvægt (sørg for at få en "rimelig" fordeling af de forskellige typer - se fedt FAQ)

kulhydrat - fyld på med kulhydrat for resten indtil du når et energiindtag, du føler passer til dine mål- du kunne evt starte ud med 4gram kulhydrat pr kg kropsvægt. Få kulhydraterne fra grøntsager, groft brød, kartofler, frugt, havregryn, pasta osv.

Ovenstående approach vil give et dagligt indtag på ca. 2500kcal for en fyr på din vægt. Personligt lyder det dog ret lavt med dit energiindtag.

Du skriver selv at din kostplan er på gefühl, så jeg vil gætte på at hvis du præcist monitorer dit indtag, så ligger det højere end 2500kcal lige PT.

Jo - både og. Men jeg prøver at få mere fedt i min kost, tror kun at jeg rammer 0.5 g/kg i øjeblikket. Men kan det være fordi jeg har tabt mig for hurtigt at jeg er gået i stå?

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL

For 2½ år siden begyndte jeg at træne. Jeg blev hurtigt "hooked" på mine gains, og bulkede derfor igennem uden at tænke mig om, hvilket førte mig fra 62 kg til 94 kg, her i april. Jeg bulker aldrig så kraftigt igen.

Hvad gjorde du forkert? og hvorfor skriver du at du aldrig vil bulke så kraftigt igen??? (hvad er der galt med det?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share