Dumme arm


gvp
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har naller i venstre biceps hver gang jeg laver noget krævende med armen. Det kom ved en tur på en via ferrata, som jeg vistnok ikke lige var helt klar til på det tidspunkt. Det går væk i løbet af et par dage hver gang, men det er rimelig ubehageligt mens det står på.

Det er i biceps/triceps (svært at afgøre helt præcist), men jeg hænger mest til biceps, da det er når jeg bruger den type træk at jeg kan mærke det.

Det er ikke sådan sindsygt ulidelig smerte, og det er jo derfor jeg bare har ladt det være lidt, men er det normalt? Jeg har aldrig lige haft den slags i så lang tid før. Hvis det var en fiber/forstrækning/whatever burde det være gået over?

Jeg er klar over at ingen af jer kan diagnostisere præcist over Internettet, så spar mig for "jeg ved ikke noget, gå til lægen", jeg er ikke ude på at nogen skal lege læger nu, men derimod at DU kommer med kvalificerede bud på hvad der dog kan være gået galt, hvis du da ellers gider. :smile:

Nå...men hvis jeg mangler at sætte yderligere info på, så spørg endelig.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det er i biceps/triceps (svært at afgøre helt præcist), men jeg hænger mest til biceps, da det er når jeg bruger den type træk at jeg kan mærke det.

På forhånd tak.

Det kom på en tur "via ferrata" - hvad betyder det?

Udover den undmærkede oplysning ovenover er det nødvendigt du komemr med flere oplysninger. Hvonår gør det ondt? Er det værst om natten/morgenen osv.?, Hvilke bevægelser (helt præcist) provokerer smerten.

Link to comment
Share on other sites

Det kom på en tur "via ferrata" - hvad betyder det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Via_ferrata

Det er en slags gangsystem i bjerge, der findes mange forskellige sværhedsgrader. Det er en alternativ måde at klatre på. God måde at få set omgivelserne på en anden måde når man besøger et naturrigt nyt sted i verden.

Har billeder derfra hvis du er interesseret :laugh:

Udover den undmærkede oplysning ovenover er det nødvendigt du komemr med flere oplysninger. Hvonår gør det ondt? Er det værst om natten/morgenen osv.?, Hvilke bevægelser (helt præcist) provokerer smerten.

Der er kun slemt i 2-3 timer (måske mere alt efter belastning) efter jeg har lavet noget. Det er ved trækkeøvelser, f.eks hvis jeg skal hive mig selv op i armene (hvilket jeg gør en del når jeg klatrer rundt) det gør nas. Men først efter jeg har belastet armen en del. Curls fremprovokerer også smerter. Der gør naller inde i armen. Smerte en svær at forklare....du må have mig undskyldt.

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Via_ferrata

Det er en slags gangsystem i bjerge, der findes mange forskellige sværhedsgrader. Det er en alternativ måde at klatre på. God måde at få set omgivelserne på en anden måde når man besøger et naturrigt nyt sted i verden.

Har billeder derfra hvis du er interesseret :laugh:

Der er kun slemt i 2-3 timer (måske mere alt efter belastning) efter jeg har lavet noget. Det er ved trækkeøvelser, f.eks hvis jeg skal hive mig selv op i armene (hvilket jeg gør en del når jeg klatrer rundt) det gør nas. Men først efter jeg har belastet armen en del. Curls fremprovokerer også smerter. Der gør naller inde i armen. Smerte en svær at forklare....du må have mig undskyldt.

Prøv næste gang i centret at lav incline dumbell curls og læg mærke til om smerten forstærkes her. prøv desuden at løft en håndvægt frem foran dig med håndfladen opad. Gentag flere gange - prøv evt at bøje albuen samtidig med du bevæger skulderen og hånden frem. Brug en vægt lidt mindre end du kan køre skulder laterals med.

En anden ting er du skal prøve at mærke dig selv på biceps-senen. sid afslappet med den skadede arm. Find biceps musklen med din raske arm og følg musklen op mod skulderen. Tryk godt ned i vævet og se om du bliver mere øm des længere du bevæger dig mod skulderen?

Link to comment
Share on other sites

Ok...jeg har ikke været i centeret, men jeg prøvede at lave 1 (EN!!!) chinup og det var nok til at det gjorde naller igen.

Da jeg trykkede på armen som du foreslog fandt jeg ud af at det nok ikke er biceps. På billedet har jeg lavet en fin pil hvor jeg kan mærke smerten meget tydeligt når jeg trykker hårdt ned.

post-9263-1156508762_thumb.jpg

Det er lige der ved samlignen det er værst, og intet tyder på at det bliver bedre :dry:

Er det mon en af dem her man bare skal vente sig igennem ved at være inaktiv mon? Hmm... :unhappy:

Det er ikke ømt længere inde mod skulderen end dertil hvor pilen går.

Edited by gvp
Link to comment
Share on other sites

Ok...jeg har ikke været i centeret, men jeg prøvede at lave 1 (EN!!!) chinup og det var nok til at det gjorde naller igen.

Da jeg trykkede på armen som du foreslog fandt jeg ud af at det nok ikke er biceps. På billedet har jeg lavet en fin pil hvor jeg kan mærke smerten meget tydeligt når jeg trykker hårdt ned.

post-9263-1156508762_thumb.jpg

Det er lige der ved samlignen det er værst, og intet tyder på at det bliver bedre :dry:

Er det mon en af dem her man bare skal vente sig igennem ved at være inaktiv mon? Hmm... :unhappy:

Det er ikke ømt længere inde mod skulderen end dertil hvor pilen går.

Du må lige prøve at lave nogen curls af en eller anden art for at se om det gør ondt. Prøv både alm. stående biceps curls og incline biceps curls på skråbænk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share