God øvelse til under mavemuskler?


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Ind til nu har jeg trænet mine under mave muskler med den her øvelse Hanging Reverse Crunch jeg lavede 3x8 af den, men synes den er meget dårlig at lave altså jeg kan ikke lide øvelsen. Ikke fordi den er for hård selvom den sku er noget hård at lave, men vil bare gerne have en anden en som på en måde er lidt nemmere at lave altså den skal give lige så meget som muligt til under mavemusklerne, men bare være lidt nemmere at lave på en måde. Håber at i kan forstå det. Det må meget gerne være en der er lidt i stil med den måde jeg træner mine over mavemuskler på og så må det også godt være en man kan smide en vægt skive på. Har en nogle forslag til sådan en øvelse?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med ganske almindelige mavebøjninger, evt med benene oppe?

Du kan jo ikke udelukkende træne under/over mavemuskler, du er nødvendigvis nødt til at træne hele den lige bugmuskel... Men du kan naturligvis aktivere den nederste del an smule mere end den øverste og omvendt da muskelfibrene går vandret (!?!) men det er ikke meget, og jeg vil næsten påstå at det ikke er noget der på længere sigt vil være synligt... Min mave er da blevet rimeligt god af denne øvelse, og kun den øvelse... (Hvis man ser bort fra at mine grooves er asymetriske)

Kig i øvelsesbiblioteket, prøv nogle og find dem du helst vil lave... Jeg tror ikek du skal bekymre dig om øvre/nedre...

Link to comment
Share on other sites

okay vil det sige at det er nok at træne min mave på den her måde 3 gange i ugen

Floor Crunch med bene op på bænken

3 sæt x 12 reps

Floor Crunch til venster med bene op på bænken

3 sæt x 12 reps

Floor Crunch til højere med bene op på bænken

3 sæt x 12 reps

Træner den med en 20 kg skive. Det lyder da rigtig godt hvis det er nok. For synes da også jeg har en flot mave, men den kunne jo måske blive flottere :)

Link to comment
Share on other sites

For mig lyder det til at være længe nok, og jeg kan jo se at du ikke er helt slap i mavemuskulaturen, så jeg går ud fra at eventuelle "begynder"-problemer med at mavemusklerne ikke udvikler sig lige hurtigt, er overstået... Havde det nemlig selv, men trænede bare videre på samme måde og har ingen problemer nu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share