basketball - for landshold


The Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg fatter simpelthen ikke, at USA ikke vinder alle deres kamp overlegent, mod et hvilket som helst andet landshold.

Jeg er bestemt ikke ekspert i basketball, men jeg er da trods alt af den overbevisning, at NBA og de stjerner som spiller der er mange niveauer over alle andre landes ligaer, og at USA derfor også burde være klasser bedre end alle andre lande...

Men ikke desto mindre formår de altså at tabe til Grækenland og andre lande i de store slutrunder..... I dont get it....

Kan nogen forklare mig, hvordan det hænger sammen?

:smile:

VH.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter simpelthen ikke, at USA ikke vinder alle deres kamp overlegent, mod et hvilket som helst andet landshold.

Jeg er bestemt ikke ekspert i basketball, men jeg er da trods alt af den overbevisning, at NBA og de stjerner som spiller der er mange niveauer over alle andre landes ligaer, og at USA derfor også burde være klasser bedre end alle andre lande...

Men ikke desto mindre formår de altså at tabe til Grækenland og andre lande i de store slutrunder..... I dont get it....

Kan nogen forklare mig, hvordan det hænger sammen?

:smile:

VH.

Nu er jeg ikke den store ekspert!!, men mange store stjerner = ingen holdånd... Under OL lignede de mange individualister, der bare var bragt sammen for at spille den slutrunde!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan fint give mit bud. :smile:

- For det første rammer Grækenland simpelthen på alt i den kamp. De har en scoringsprocent på over 75% da de afgør kampen i 3. quarter. Det er altså ret uhørt i basketball.

- USA stiller med et meget ungt hold. De kan ikke undgå at lave fejl og de mere rutinerede landshold straffer altså dette.

- USA er generelt elendige til at spille i mod zone og samtidig er de ikke vant til at ret mange guards er gode skytter på pick and rolls. De har forhåbentlig lært lektien og dækker dette bedre til OL i Kina.

- Til sidst skal det siges at resten af verden efterhånden er ved at være på niveau med USA. Samtidig har mange af landsholdene fra resten af verden spillet sammen i mange år. Frugten af det USA pt. har gang i får vi først at se til OL i 2008, hvis alle spillerne fortsætter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dette hold gør faktisk mange ting rigtigt!

De spiller rigtigt godt mand-mand forsvar til tider.

De bedste spillere har lagt deres ego til side.

Dwayne Wade bad selv om at starte fra bænken!

Han har lige vundet et mesterskab og i processen lavet ting der er tæt på overnaturlige.

De gør også mere end en ting galt:

De evner ikke at holde en lige så stram disciplin og fokus igennem kampene som de bedste europæere kan. I NBA kan de komme tilbage i ryk, det er ikke så nemt imod super disciplinerede europæiske hold.

Dog skal det siges at dette hold er MEGET bedre på dette punkt end forventet.

De kan ikke skyde udefra. Der har været snak om at gode skytter var essentielle for holdets success. Alligevel har de ikke stillet med nok skapskytter :dry:

Zone: De kan hverken spille imod det, eller dække det selv.

De er for unge, og for lidt sammenspillede.

Team USA ville have godt aaf nogle swingmen der skyder røven ud af bukserne. Mon ikke dette bliver rettet til næste gang?

Grækerne: Deres største passion er basketball (det er så vidt jeg ved den største sport i grækenland). De har et godt rutineret hold.

De spillede over evne. De ramte på ALT.

man skal også huske at Dream Team holdet ikke kun spillede i en anden æra, de havde spillere som ikke kun havde fantastiske flashy moves. De havde spillere der alle havde været igennem lange college karrierer. Mange nye NBA stjerner springer dette over.

Det tror jeg virkeligt hæmmer deres udvikling af fundamentale færdigheder.

Derudover var Michael Jordan den bedste spiller nogensinde.

Bird hed med rette "the basketball Jesus".

Larry Bird fortalte ofte sin modstander hvorfra han ville tage kampens afgørende skud...

I nogle kampe kedede han sig så meget, at han så hvor mange point han kunne lave med venstre hånd...

han havde også for vane at have det bedste 3point skud og score på 90+ af sine straffe..

Magic var Magic....

Var så høj at han i en NBA finalekamp spillede center og dominerede modstanderholdet under kurven.

En vanvittig assist til turnover ratio i den hurtigeste æra i NBA basketball (fastbreaks hele tiden).

Det er dog altid chokerende at se USA tabe. men indtil de fokuserer på the basics, vil de være et skridt bagefter Europa.

Link to comment
Share on other sites

Sådan set enig i de 2 foregående indlæg, men synes bare ikke, at det er acceptable undskyldninger fra USA's side: Kan ikke skyde, kan ikke spille mod zone osv. :nonono:

Tror ptpoul har en god pointe med, at alt for mange springer college over, hvilket koster på deres fundamentals - og måske også på holdånd!

Nu er jeg stor tilhænger af den europæiske spillestil (har været stor fan af kroatien siden 92) så jeg er kun glad for, at USA er ude! :wink: Der var kun ET rigtig dream team!!

Link to comment
Share on other sites

Sådan set enig i de 2 foregående indlæg, men synes bare ikke, at det er acceptable undskyldninger fra USA's side: Kan ikke skyde, kan ikke spille mod zone osv. :nonono:

Tror ptpoul har en god pointe med, at alt for mange springer college over, hvilket koster på deres fundamentals - og måske også på holdånd!

Nu er jeg stor tilhænger af den europæiske spillestil (har været stor fan af kroatien siden 92) så jeg er kun glad for, at USA er ude! :wink: Der var kun ET rigtig dream team!!

Jeg forstår ikke at du er glad for at USA ryger ud?

De kampe jeg har set med USA, har de spillet ganske underholdende basketball. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at du er glad for at USA ryger ud?

De kampe jeg har set med USA, har de spillet ganske underholdende basketball. :smile:

Forkert formuleret! Jeg er ikke "glad" for det, men jeg synes ikke, at det er kæmpe tab! Nu har jeg slet ikke set nogen af deres kampe og følger desværre ikke så meget med længere.... kender sikkert ikke engang halvdelen af USA's spillere længere. Så måske jeg bare skulle lukke røven! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at du er glad for at USA ryger ud?

De kampe jeg har set med USA, har de spillet ganske underholdende basketball. :smile:

jeg er faktisk nået til et punkt hvor NBA interesserer mig meget lidt.

Der var et par kendelser i NBA finalerne der fik mig til at væmmes...

Dwayne Wades back court violation/travelling violation/startskridt var det klammeste jeg nogensinde har set.

Tror samtlige Europæiske dommere flåede sig af grin, da de så det.

Nu bliver backcourt violations ikke dømt i de sidste minutter af en nba kamp 8det står i deres regler). men 2 skridt for meget + plejer nu ikke at gå...

Derudover skulle man bare være inden for 2m afstand af wade når han drivede imod kurven, for at han fik fejl.

hele systemet i USA er entertainment, hvordan skal de så kunne spille i det europæiske system, hvor dommerne rent faktisk dømmer efter bogen, lige meget hvem der laver forseelserne?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved er der absolut intet i vejen med den "forseelse" Poul. Jeg mener godt de må bruge hele banen til at spille bolden ind. Er dog ikke 100% sikker.

Jeg er enig i at NBA i år har taget et skridt i den forkerte retning med de nye regler. Guards kan jo score 30 point pr. kamp bare ved drives til kurven. Næh lad os få de "gamle" regler tilbage så vi kan se forsvarskampe ligesom de gamle Bulls vs New York serier. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved er der absolut intet i vejen med den "forseelse" Poul. Jeg mener godt de må bruge hele banen til at spille bolden ind. Er dog ikke 100% sikker.

Jeg er enig i at NBA i år har taget et skridt i den forkerte retning med de nye regler. Guards kan jo score 30 point pr. kamp bare ved drives til kurven. Næh lad os få de "gamle" regler tilbage så vi kan se forsvarskampe ligesom de gamle Bulls vs New York serier. :4thumbup:

backcourt violations dømmes ikke de sidste 3minutter (helt efter bogen, det står i deres regelsæt), men er jeg den eneste der ser Wade tage 800 skridt?

Jeg opponerer ikke imod at de amerikanske dommmere følger reglerne, men jeg syntes reglen er tåbelig.

Den fjerner en mulighed for forsvarerne. Forsvaret kan ikke fremtvinge en backcourt violation og dermed erobre bolden. De kan ikke lægge et hårdt pres. Det er typisk amerikansk show-bold.

Tænk hvis MJ havde spillet under de regler :laugh: Han havde brugt timer ved straffelinien hver kamp :tongue:

Link to comment
Share on other sites

backcourt violations dømmes ikke de sidste 3minutter (helt efter bogen, det står i deres regelsæt), men er jeg den eneste der ser Wade tage 800 skridt?

Jeg opponerer ikke imod at de amerikanske dommmere følger reglerne, men jeg syntes reglen er tåbelig.

Den fjerner en mulighed for forsvarerne. Forsvaret kan ikke fremtvinge en backcourt violation og dermed erobre bolden. De kan ikke lægge et hårdt pres. Det er typisk amerikansk show-bold.

Tænk hvis MJ havde spillet under de regler :laugh: Han havde brugt timer ved straffelinien hver kamp :tongue:

Han samler jo ikke bolden op før klippet er færdigt, så det er jo lidt svært at gisne om hvor mange skridt han tager efter det slutter... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke, at USA's ungdom er nogen undskyldning. Holdet er jo netop bygget om de tre kaptajner Carmelo Anthony, Lebron James og Dwayne Wade, som ganske vist er meget unge. Men Anthony er holdets topscorer og James og Wade kan med nogen ret påstå at være NBA's to bedste spillere. Chris Paul og Howarsd er yngre, men de var også begge deres holds bedste spillere i NBA.

Den manglende collegeerfaring til mange spillere kan derimod have en stor betydning, for spillerne har traditionelt lært fundementals i college, og når de springer college over, så mangler de noget.

Til sidste VM hoverede folk over, at jeg sagde at USA ikke kunne skyde, men som ventet tabte de på dette. Det nye hold har bedre skytter end dette hold, men stadig dårligere end de bedste europæiske hold, og det vil blive ved med at koste , når de møder de bedste hold, fordi det i NBA er sejere at dunke end at skyde treere og de derfor ikke øver sig nok i at skyde.

Det skal også bemærkes at Gækenland er europamestre og dermed måske det bedste hold USA kan møde.

Link to comment
Share on other sites

Han samler jo ikke bolden op før klippet er færdigt, så det er jo lidt svært at gisne om hvor mange skridt han tager efter det slutter... :tongue:

Nej, men idet han modtager den, tager han to måske enda tre millarder skridt, inden han begynder at drible.

Jeg er ikke til basket, men skridt/traveling er ret nemt at spotte, når man er gammel håndboldspiller. :tongue:

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

Jeg er dog sikker på at USA havde været uovervindelige, hvis de havde stillet stærkeste hold. Hvilket har været problemet IMO de sidste par gange ikke de europæiske regler, men at de ikke stiller stærkeste hold. Bare forestil jer hvad en spiller som Kobe Bryant ville have betydet for kampen mod Grækenland.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er dog sikker på at USA havde været uovervindelige, hvis de havde stillet stærkeste hold. Hvilket har været problemet IMO de sidste par gange ikke de europæiske regler, men at de ikke stiller stærkeste hold. Bare forestil jer hvad en spiller som Kobe Bryant ville have betydet for kampen mod Grækenland.

Kobe Bryant kunne også have ødelagt hele holdets kemi. han er århunderets ball-hog. Der dog med den rigtige coach og under de rigtige omstændigheder kan være holdspiller.

De skal sgu bare have nogle spillere der kan skyde.

Link to comment
Share on other sites

Kobe Bryant kunne også have ødelagt hele holdets kemi. han er århunderets ball-hog. Der dog med den rigtige coach og under de rigtige omstændigheder kan være holdspiller.

De skal sgu bare have nogle spillere der kan skyde.

:bigsmile: Der er ingen tvivl om at Kobe's personlighed har ødelagt meget for ham.

Lige et spørgsmål? Jeg har ikke fulgt så meget med i NBA sidste sæson p.g.a jeg ikke kunne se det, men hvordan går det med en spiller som Kevin Garnett.

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Der er ingen tvivl om at Kobe's personlighed har ødelagt meget for ham.

Lige et spørgsmål? Jeg har ikke fulgt så meget med i NBA sidste sæson p.g.a jeg ikke kunne se det, men hvordan går det med en spiller som Kevin Garnett.

Hans hold vinder intet. Der er da kommet et par gode nye spillere, men det hjalp ikke noget sidste år. Ærgeligt at han langsomt slides op på et hold der intet vinder.

Man kunne håbe at han kom til et godt hold næste år via en trade. Han er en besnærrende spiller der kan lidt af det hele, men Kevin Mc Hale er en elendig GM og har aldrig lykkedes at bygge et godt hold op omkring KG.

Link to comment
Share on other sites

Hans hold vinder intet. Der er da kommet et par gode nye spillere, men det hjalp ikke noget sidste år. Ærgeligt at han langsomt slides op på et hold der intet vinder.

Man kunne håbe at han kom til et godt hold næste år via en trade. Han er en besnærrende spiller der kan lidt af det hele, men Kevin Mc Hale er en elendig GM og har aldrig lykkedes at bygge et godt hold op omkring KG.

nå, men så er det som det plejer :sneaky2: Lidt ærgeligt Garnett har IMO potentialet til at blive en af de helt store, men det bliver man ikke uden titler.

Link to comment
Share on other sites

nå, men så er det som det plejer :sneaky2: Lidt ærgeligt Garnett har IMO potentialet til at blive en af de helt store, men det bliver man ikke uden titler.

Ja hans stat lines er vanvittige. Tænk hvis han stod med mulighederne for at vinde det helt store. Dog tror jeg man overvurderer ham. Har set mange stat lines hvor han fader til sidst i kampe.

Det kan være fordi hans hold bryder sammen, han er ved at blive gammel og skal have færre minutter eller simpelt hen fordi han ikke er en vinder.

Link to comment
Share on other sites

Ja hans stat lines er vanvittige. Tænk hvis han stod med mulighederne for at vinde det helt store. Dog tror jeg man overvurderer ham. Har set mange stat lines hvor han fader til sidst i kampe.

Det kan være fordi hans hold bryder sammen, han er ved at blive gammel og skal have færre minutter eller simpelt hen fordi han ikke er en vinder.

Jeg tror bare ikke, at han er en vindertype. Han er heller ikke særlig selvisk, hvilket giver ham en masse assists men til gengæld betyder, at han ikke automatisk fokuserer på sit skud.

Med hensyn til at McHale er en dårlig GM, så har han også haft dårligere odds end noget andet hold, da Minnesota blev frataget deres første runde draft i 5 år i starten af dette årtusinde pga en sag, hvor de havde snydt med lønnen til en spiller. Så er det en del sværere at få nye spillere.

At USA ville have været uovervindelge i stærkeste opstilling tror jeg ikke på. USA har ikke sendt et andenrangshold og kun få topspillere har meldt afbud(udover nogle skadsafbud). Kobe er en god spiller, men jeg er ikke sikker på, at han er bedre end spillere som Wade og Lebron James, som spiller samme plads.

En spiller som ville have gavnet kunne være Ray Allen, da Joe Johnson er holdets eneste gode 3pts skytte, men Allen meldte afbud.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Karl Malone, Vince Carter, Jason Kidd, Shaq - er der overhovedet nogle af dem som stadig spiller? :blink: Eller var det for fem år siden, at de var stjernerne? :laugh:

Karl Malone er stoppet. Shaq spiller stadig, men han er gammel og slidt og ikke så dominerende mere. Imod bevægelige spillere eller gode skytter ville han få problemer, og dem har mange af blandt konkurrenterne (feks Nowitzki, Yao Ming og Pau Gasol).

Kidd spiller stadig udmærket, men han kom heller ikke med i all-star kampen. Vince Carter havde en god sæson, men på hans plads som g-f er de unge spillere James, Wade og Anthony lidt bedre.

Så ingen af spillerne ville kunne kræve en plads på holdet.

Det amerikanske hold er også bygget til fremtiden med OL i Beijing, som målet, derfor har de også prioriteret unge spillere, som feks årets Rookie of the year, Chris Paul.

Men de bør stadig overveje om de har gode nok skytter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share