intag af protein


avec
 Share

Recommended Posts

Jeg arbejder med rimelig hårdt arbejde hver dag - og jeg træner hver dag jeg kommer hjem, det vil sige jeg træner 5 gange ugen.

Jeg æder som et svin for at tage noget vægt på og få noget at træne til muskel

hvor mange proteiner skal jeg indtage for at blive større for jeg æder Tun, oksekød alt kød og pasta lign.

syntes bare jeg bliver ved med at ligge på de 76kg - 192 høj..

hvad kan jeg gøre mere ?

Link to comment
Share on other sites

spis gerne 2.5gram protein pr. kilo kropsvægt. og så kan man se lidt på hvornår man indtager de forskellige proteinkilder på dagen. f.eks. er det en go ide at indtage noget hurtigtoptageligt protein lige efter træning og noget langsomtoptageligt inden man går i seng. men læs FAQ'en om protein så blir du klogere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder med rimelig hårdt arbejde hver dag - og jeg træner hver dag jeg kommer hjem, det vil sige jeg træner 5 gange ugen.

Jeg æder som et svin for at tage noget vægt på og få noget at træne til muskel

hvor mange proteiner skal jeg indtage for at blive større for jeg æder Tun, oksekød alt kød og pasta lign.

syntes bare jeg bliver ved med at ligge på de 76kg - 192 høj..

hvad kan jeg gøre mere ?

Syns du skal læse nogle af de artikler der er omkring kost her på sitet. 2 gram protein pr kropskilo er rigeligt dvs. at du med den vægt du beskriver skal ha 152 gram pr. dag.

kjaers skriver 2,5 pr. kropskilo det mener jeg er for meget, ikke at det skader, men proteiner mætter og det kan blive svært at proppe nok kulhydrater og fedt ned oveni, fordi du måske er for mæt. pga. af dit job og træning skal du nemlig spise rigtig mange kulhydrater for at kommme i overskud.

har du en kosplan?

hvor mange måltider har du dagligt?

Link to comment
Share on other sites

Syns du skal læse nogle af de artikler der er omkring kost her på sitet. 2 gram protein pr kropskilo er rigeligt dvs. at du med den vægt du beskriver skal ha 152 gram pr. dag.

kjaers skriver 2,5 pr. kropskilo det mener jeg er for meget, ikke at det skader, men proteiner mætter og det kan blive svært at proppe nok kulhydrater og fedt ned oveni, fordi du måske er for mæt. pga. af dit job og træning skal du nemlig spise rigtig mange kulhydrater for at kommme i overskud.

har du en kosplan?

hvor mange måltider har du dagligt?

Efter min erfaring har 2g pr. legemsvægt altid været nok for mig. Så holder jeg mig til ca. de 30g protein pr. måltid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share