MaveBæltet er ved at være for trælst..


ExMarlboro
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er helt ny her på forum'et, og mangler simpelthen information om hvordan jeg taber mig.

Jeg har arbejdet i ca. 1 år med utroligt meget tid foran computeren, og dermed har jeg taget lidt (ca. 7 kg) på.

Ydermere så stoppede jeg med at ryge for 1½ mdr. siden så skulle der jo ske noget ellers..... KAPAOOW, MichelinFætter Gå hjem...:-)

Siden starten af Juni har jeg gået i fitnesscenter og cyklet og styrketrænet.

Alt smør er skåret væk, og jeg spiser meget sundere end før jeg stoppede med at ryge..

Men men men jeg kan ikke tabe mig, jeg skal være heldig hvis jeg lige holder vægten, eller rettere sagt størrelsen.

Det store problem er som med mange andre mænd (eller drenge/hankøn) (jeg er 28 år :-)..)er det latterlige dæk der sidder omkring navlen...

Det skal bare væk, jeg skal ud og rejse om 2 mdr til en varmt sted, og det kunne være rart hvis man var en smule fit for fight..

Så hvordan taber jeg mig mest muligt på de næste 2 mdr. Jeg kan ikke løbe meget selvom jeg utrolig gerne ville, men jeg har problemer med knæene, og når jeg løber så får jeg vanvittigt ondt i de næste par dage.

Når jeg er i fitness går det som regel som følgende:

Opvarming: 20 min cykling ved middelhøj intensitet.

Derefter: 40-50 min styrketræning.

Afsluttende:20-30 min cykling ved middelhøj intensitet .

Alle meninger og forslag er yderst velkommende.

Tak for jeres tid, og fordi i er med så længe som her til..

Venlig hilsen

ExMarlboro..

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til!

Det er jo ikke første gang det spørgsmål er stillet: derfor:

1.LÆS artiklerne om vægtab på MILs forside - der er også et godt konkret forslag til hvordan du kan gøre. Hør evt oigså den radioudsendelse der er linket til på MOL- her fortæller Morten Z. der deriver MOL og principperne i at tabe sig med motion.

2. Læs de "gamle" svar i dette forum - og i logbøgerne - f.eks i klausjensens, og min egen....

3, Lav en ny plan og præsenter os for den - så skal du nok få kommentarer. SKriv gerne noget mere om din kost.

Det er simpelt i teorien, men svært det ved jeg så udemærket fra egen krop...

Du har to faktore du kan skrue på - din kost og din motion.

Husk at spise flere måltider, gerne 6 fordelt over hele dagen. Spis proteinrigt, skær ned på hvidt brød og andre hurtige kulhydrater. Husk at få den smule sundt fedt som du SKAL have.

Du kan også vælge at dyrke mere motion og mere rigtig motion.

Det er godt at du både dyrker konditionstræning og styrketræning, men det er en underlig blanding hvor du ikke får det optimale ud af det. Styrke og kondtionstræning skal skillese ad i tid - mindst til hver sin ende af døgnet - og gerne på forskellige dage. Hvis du kan, så dyrk motion hver dag. Det er en god ting at i det mindste noget af din konditionstræning bliver på høj intentisitet - men alt det kan du læse om i artiklerne og de game svar...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og læste en masse gode indlæg i aftes.

Der er masse af god information fra folk der har prøvet det.

Men små ting og Kj og cal kunne jeg ikke finde..

Hvor mange Kj forbrænder kroppen automatisk om dagen.

Jeg så et sted at man gerne skulle indtage 16000 Kj om dagen, svarer det til hvad kroppen forbrænder.

Ifølge en udregning på Iform's hjemmeside skulle jeg forbrænde uden at lave noget om dagen 2056 kal = 4,2*2056 = 8635 KJ.

Men dvs at man forbrænder 3800 Kal (16000/4,2) om dagen ved bare at gå rundt og lave hverdagsting. ??

Eller er der et andet tal man skal gå efter..?

Og en anden ting jeg fandt også et sted hvor der stod, at skulle man tabe sig så skulle man forbrænde 2000 KJ mere om dagen end man indtager. (=476 kal.)

Er det korrekt. ?

Mine spise vaner er (tror jeg) ganske normale:

Til morgen: 2-3 brød med ost + syltetøj + 2-3 kp kaffe

(20 % ost uden smør)

Til Eftermiddage: 2-3 Skovmandsrugbrød med pålæg og agurk.

Til aften: Det variere meget, men pasta, kartofler, ris og fisk, med grønsager, (svampe, gulerødder, grøn peber)

Men her spiser jeg et godt måltid.

Forresten måske en god information er; at jeg er 28 år (m) og vejer 91 kr, min idealvægt vil jeg mener er omkring 80-82 kg.

Glæder mig til at hører fra jer..

Mch

ExM..

Link to comment
Share on other sites

Mht til kcal og joule - så kan det problem vist klares her.

Og en anden ting jeg fandt også et sted hvor der stod, at skulle man tabe sig så skulle man forbrænde 2000 KJ mere om dagen end man indtager. (=476 kal.)

Er det korrekt. ?

Der er intet magisk tal - brug mere end du indtager - så taber du dig, resten er et spørgsmål om tempo.

Din kost er ikke optimal. Flere små måltider er en rigtig god ide. Hvis det er hvid brød du spiser med normal sukkerholdig marmelade du spiser til morgen, vil jeg bestemt råde dig til at ændre vaner til noget sundere - slankemad er det heller ikke.

Et program ti PC som Fatlow er måske en den lille investering værd - så kan du kontrolere energiindhold og sammensætning af din kost meget let.

Ville en omgang roning ikke kunne give en komplet omgang CadioTræning, eller skal man cykle og løbe bagefter.

Roning er en fremragende motionsform til vægttab!

Link to comment
Share on other sites

Roning er en af de bedste former for cardio, da man bruger en stor %-del af kroppens muskler. Så du kan sagtens nøjes med at lave din cardio på et ro-ergometer eller til vands B)

Men for at kroppen ikke går hen og vender sig til en bestemt cardio-øvelse, kan du med jævne mellemrum skifte lidt mellem de forskellige maskiner, og variere intensiteten/længden.

Pas på med at lave alt for meget cardio, samtidigt med din styrketræning, hvis dit mål er at opbygge muskelmasse!

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe ???

Her er min udregning fra i dag Tirsdag med Mad og Motion...

Vare. Gram KJ/100 g. Antal KJ

MorgenMad

Risteboller 115 1140 1311

Ost 951 95,1 22,6

Syltetøj 10 930 93

Kaffe 600 9 54

Middag Rugbrød 176 730 1284,8

Hamburgryg 42,84 550 235,6

Peberrodssalat 4 1176 47

Leverpostej 90 1300 1170,0

Kaffe 1000 9 90,0

Agurk 20 51 10,2

Aften Firenze Pasta 125 1480 1850

Bacon 100 1130 1130

Cheasy 13% fløde 125 600 750

Extra Måltider

Digestive kiks 13,79 1870 257,9

Isvaffel (Siesta) 69,20 1100 761,2

I alt 9139,83 KJ

Forbrændt KJ/Kcal normal forbrænding 9660,0 KJ

Forbrændt KJ/Kcal ved Motion 3066,0 KJ

Dvs det giver et underskud på 3586 KJ -> 853 Kcal...

Så skulle man jo tro at man taber sig eller er dette regnstykke fuldstændigt forkert....????

Mvh

ExMarlboro

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL!!

Jeg vil anbefale dig at spise 6 måltider om dagen, da det øger din stofskifte og derfor forhøjer din forbrændning, derfor er små mellemmåltider en god ide, jeg spiser f. eks 2 gulerødder til mellem mad...

Måske skulle du skære ned for cardio´en og istedet lave noget højintensivt, i måske 30 min i stedet for 2 x 20 min... Jeg kan varmt anbefale spinning( hvis det er muligt i dit center), og svømning, men kondi cykling er udemærket jeg syntes bare at det er kedeligt...

Held og lykke :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share