Allround trænings sko til motionscenter?


Gizmo7913
 Share

Recommended Posts

Ved godt det måske ikke er helt nemt at svare på, men inden jeg går ud og smider penge efter et par nye vil jeg lige prøve at få lidt vejledning.

Mine gamle motionscentersko er ved at være godt slidt, så kan I anbefale mig et par nye trænings sko jeg kan bruge når jeg løfter lidt jern i f. eks squat. Hvis I ikke kan anbefale mig en dissideret model kan I så sige lidt om hvad jeg skal gå efter?

Har selv overvejet lidt nogen håndboldsko, da de ligner lidt nogen allround sko der kunne være gode i et center. Har haft særlig fokus på Adidas Handball Special og superstar

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk prøvet Adidas squat sko, og den er bestemt god, men synes bare ikke rigtig den kan bruges til andet end at squatte i. Den er nærmest klodset bare at gå i. Man kunne selvfølgelig bare skifte sko under træning, men synes det er lidt besværligt at have to træningssko. Tror derfor planen må være at købe en allround sko nu, og når jeg så kommet et godt stykker over de 200 kg i squat bliver det nok nødvendigt med en squatsko

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glade for mine Adidas squat sko og jeg bruger dem altså til alt squat, dødløft, bænkpres og hvad ved jeg. Det eneste sted du måske kan droppe dem er i dødløft, det sker også nogen gange at jeg gør det. Det er kun i squat jeg mærker en forskel hvor jeg står mere stabilt og har lettere ved at komme ned.

Ellers så vil jeg sige at træsko er det mest toughe man kan løfte i, jeg overvejer det ihvertfald selv.

Link to comment
Share on other sites

Hmm godt nok ligefrem ironworks til bænk, synes ikke lige umildbart de ser ud til at være ret gode til det, selvom jeg godt nok har set mange prof løftere bruge dem til bænk også.

Eftersom de har højere hæl en flade sko, kan man jo få mere spænd på.. Og til squat har jeg prøvet at vende tilbage til dem, men for alt for nemt tildens til at presse gennem tærene og vælte forover i ryggen :dry:

Hvilke bruger du så til de mindre øvelser som f. eks dips, chinp-ups, bent, mili, mave og curls?

Mine Chuck Taylors

Link to comment
Share on other sites

Jeg står også og skal have nogle ordentlige sko til når jeg squatter lidt. Har nemlig droppet squat de sidste par uger fordi jeg begynder at få ondt i knæet og især i hoftebøjeren. Ret underligt :crazy:

Derfor kunne jeg godt tænke mig et par ordentlige sko men til en overkommelig pris. Nu skriver i Chuck Taylor. Er det sådan nogle Converse? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg står også og skal have nogle ordentlige sko til når jeg squatter lidt. Har nemlig droppet squat de sidste par uger fordi jeg begynder at få ondt i knæet og især i hoftebøjeren. Ret underligt :crazy:

Derfor kunne jeg godt tænke mig et par ordentlige sko men til en overkommelig pris. Nu skriver i Chuck Taylor. Er det sådan nogle Converse? :blink:

Jep, det er det!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hmm okay, sådan nogen skal jeg ikke have mig :laugh:

Er der andre gode alternativer?

Dolce & Gabbana laver nogle træningssko, som er herredårlige men ser fantastiske ud.De koster omkring 4000kr og kommer med et certificate of authenticity.

Det er godt nok løgn, men var det noget i den retning, du gerne ville høre?` :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok løgn, men var det noget i den retning, du gerne ville høre?` :cool:

Hehe dog ikke. Jeg er sq lidt ligeglad med hvordan jeg ser ud når jeg træner nede i IK99 for der er jo alligevel ingen damer udover et par kampvogne :tongue:

Men nej, Converse er bestemt ikke min stil.

Jeg søger ikke nogle fancy sko. De skal bare være gode til at squatte i og evt dødløfte i. Snakkede med DocH men han havde givet 1100-1200kr for sine. Synes jeg lige er i overkanten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share