Sammenhængen mellem BMI og hjertedødelighed


Sortiarius
 Share

Recommended Posts

Joeh man kan jo nok heller ikke ligefrem sige at jeg har lovet for meget ved bare at henvise til undersøgelsen :cool: - anyways mener jeg godt der kan drages paralleller mellem de reviewede personer (folk med koronarsygdomme) og generelbefolkningen - i forhold til BMI hysteriet.
Det var såmænd ingen kritik. Der kan nemt nævnes flere faktorer som spiller, så man skal passe lidt på med at drage en direkte parallel til normalbefolkningen. Hvis det var normalbefolkningen der skulle belyses var det bedre at tage nogle af de studier som er lavet til dette.
Link to comment
Share on other sites

Astractet lyder ret vildt. Overvægtige (bmi 25-30) har lavere dødelighed end normalvægtige (bmi 20-25). Konklusionen lyder at BMI ikke diskriminerer mellem fedtmasse og muskelmasse hvorfor man ikke ser en større dødelighed hos "bmi overvægtige" da de reelt ikke behøver være overvægtige, men måske har en større muskelmasse

Nu har jeg ikke læst mange studier, men taljemål korrelerer ret godt med insulin resistens, øget dødelighed og andre parametre, så mon ikke den er bedre til brug for menigmand?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share