2400 m?


God
 Share

Recommended Posts

Hej Mol!

Skal i form så jeg kan komme til at løbe 2400 m på (helst) 8.30! Min plan er at løbe 2400 m 3 gange om ugen og lave noget intervaltræning 3 gange om ugen. Spørgsmålet er så:

Er det nok at løbe 2400 m 3 gange om ugen?

og

Er det fint med intalval træning omkring 11 mandsbane med spurt ad langsiden og lunte ad de korte (gentages 4-5 gange)??

- Anders

Link to comment
Share on other sites

[en alletiders ide med interval, men jeg ville forslå dig at starte med mindre intervaller, feks. max gas 2min med 4-5 gentagelser, næste gang 2, 3, 2, 2 og på den måde bygge det op over nogle uger og så ende med 4 min x 2 næste gang 6x2 spurt og hvis du kan dette kan du helt sikkert også nappe 2400m på 8:30! :superman:

Link to comment
Share on other sites

- Hvordan træner du nu, hvor længe har du gjort dette (antal pas/ugen, antal km/ugen, antal interval pas/ugen, anden træning som også skal passes)?

- Hvad er dit niveau nu (hvad løber du de 2400m på)?

- Hvornår er "prøven"

- Erfaring med tempoarbejde i løb/ intervaltræning?

Link to comment
Share on other sites

- Hvordan træner du nu, hvor længe har du gjort dette (antal pas/ugen, antal km/ugen, antal interval pas/ugen, anden træning som også skal passes)?

- Hvad er dit niveau nu (hvad løber du de 2400m på)?

- Hvornår er "prøven"

- Erfaring med tempoarbejde i løb/ intervaltræning?

Jeg har indtil nu løbet de 2400 m 3 gange om ugen i ca 3 uger, men er først lige hoppet på intervalløbet... Udover løbet træner jeg 3 gange fullbody om ugen!

Squat

Bænk

BB row

Military

Chins ladder

Dips

Biceps

Mave

Jeg løber 2400 m på omkring 10.40

Prøven er ikke fastlagt da det er til politiet og jeg ikke har søgt endnu. Vil ikke før jeg er nede i tid, men reger med at ansøge om 1 mdr. (ca.) og så er der også noget administrationstid, hvor formen kan forbedres.

Har dyrket håndbold på højtniveau hvor vi også løb intervaller, men det er nogle år siden!

Link to comment
Share on other sites

Bare lige et lille "insider-tips"... Har en veninde, der vær til politiets optagelsesprøven i sommers... Hun var tunet og klar, og kunne alle de fysiske prøver - troede hun! Det forholdt sig bare sådan, at de brugte enorm meget tid på fælles opvarmning, så da de skulle til selve prøven, var hun fuldstændig flad og kunne ikke en brøkdel af det hun havde kunne præstere til træning.

Ved godt, at hun jo "bare" er en pige og bla bla, men tænkte det måske var rart for dig at vide, at det ikke er nok "kun" at kunne øvelserne hver for sig, men at det skal kunnes i rap og efter ½ times intensiv opvarmning.

Held og lykke! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du løber 2400 meteren på 10.40 nu, skal du nok bruge lidt forbedelses tid for at få den ned på 8.30... Løb evt. lidt længere distancer, så så 2400 ikke virker "så langt". Plus intervaltræning er en rigtig god idé, men husk at lytte til kroppens signaler, det er dumt at blive syg pga. overtræning lige op til prøven...! 400-800 meters intervaller vil nok være at fortrække, men start roligt og byg afstand og intensitet op gradvist. Begynd evt. til boksning eller lign. som er en god træningen til opvarmningen. Og træn ALTID det du er svagest til først, så du bruger hele din energi på hvad der skal forbedres mest. Prøv evt. at styretræne med øvelserne til prøven og så tage ud og løbe umiddelbart efter, så får du lidt føling for hvordan det er til prøven - selvom der er meget ventetid ved selve prøven... Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Hey God!!!???? Sjov at give Ham råd om interval.. Arbejder selv i politiet og ved at den sikre og skadesfri vej kan være et ugeprogram som indeholder: 1 gange interval som består af 2 km opvarm samlet 4-6 km interval (10x400m) eller (2x400, 2x600, 2x800, 2x1000m) kun fantasien sætter grænser.

1 gange roligt løb 5-10km. Her skal du kunne snakke under turen. 1 gange hurtig 5-8km fuld knald til grænsen løb. 1 gange roligt 8-10 km. Her skal du igen kunne snakke under turen. Løb altid før styrke træning. Træn evt en boksetræning (varieret-hårdt-super) minder pulsmæssig meget om opvarmningen ved optagelsen.

Den model kørte jeg om kom ned på 9.0 på de 2400 min noget tunge vægt til trods. Prøv om det passer ind i din hverdag. Og træn bare igennem til du syntes du er klar. Poilitiet er der jo også om 3mdr.

Må smutte nu God.

Have a nice one...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share