Har jeg lavet forkert beregning


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet at kører 2 HST to dage nu og jeg kan ikke få de f..... 15reps til at fungere!!!!!!!!!!!!!!!! :angry:

I de øvelser hvor jeg kører med relativ høj vægt går det meget godt, dvs. ryg og bryst øvelser, der kan jeg uden de store problemer kører 2sæt af 15reps. Mit problem kommer når jeg skal til at kører biceps og triceps. Fx har ligger mit reverse curl 15RM på 25kg. Når jeg så på dag 2 prøver at tage 23kg, så går det jo meget godt første sæt, men andet sæt får jeg ikke op på 15reps. Er jeg for slap eller er min 15RM galt på den eller hvad er der galt???

GGGRRRRRR, jeg savner bare at tage en vægt og løfte den 6gange :angry3:

Link to comment
Share on other sites

Måden jeg træner på gør også at jeg ikke kan tage 2*15 med særlig høj vægt....derfor kan jeg godt følge dig.

Hvis du vil have lidt inspiration til en lidt alternativ HST kan du kigge lidt på Lawmans program. Det er hvis jeg ikke tager meget fejl 2 uger med 8 reps, 2 uger med 6 reps, 2 uger med 4 reps og 2 uger med negativ......

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde selv store problemer med 12 reps, sjovt nok lige omvendt, på de store øvelser specielt dødløft! :blink:

Det er fordi du ikke er vant til den mængde af reps. De er ikke vant til at blive stimuleret og køre derfor hurtig træt i det. Bare bliv ved, pres dig selv op på de reps. :tongue:

Har derudover læst en kommentar af Bryan Haycock hvor han fortæller, at mængden af reps på det næste sæt ikke er så vigtigt igen, hvis du ikke kan løfte vægten i andet sæt, så kan du ikke løfte vægten! :)

Drop IKKE de høje reps, bliv ved med at køre dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Som det også tidligere er sagt - det er blot fordi din krop ikke er vant til de høje reps. Det skal lige tilføjes at Bryan Haycock opfordrer til at man godt kan skippe 15 RM cyklussen og starte direkte på f.eks. 10 reps. Faktisk er det ikke så vigtigt om du starter på 15, 12 eller 10 reps - bare du lader reps falde og kg gå op uge for uge.

Startede selv med 15 RM med gik over til 10-8-5-negativ - og synes det er kanon. Det er også meget nemmere at udregne maks baseret på et maksløft, for alle mine RM når de ikke springer fra 5 til 15 da der ER forskel. :D

Bryan Haycock:

"• Repetitions will decrease every 2 weeks in the following order: 15 reps for 2 weeks Þ 10 reps for 2 weeks Þ 5 reps for 2 weeks Þ then continue with your 5 rep max for 2 weeks or begin 2 weeks of negatives. 15¹s can be skipped when you are about to start over after the first 8 week cycle. If you are feeling strain-type injuries coming on don't skip the 15s.

• The decrease in reps accommodates the increasing load. However, the high rep workouts serve an important purpose. Higher volume anaerobic work benefits the muscle by both increasing resistance to injury as well as increasing functional capacity. "

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Nexus: Nej det er ikke negativ FAILURE bare negativ eller exentrisk som vist er det ord der er blevet brugt i artiklen om HST her på MOL.

Eller med andre ord - de sidste 2 uger i en fuld HST-cyklus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share