2-split


sniper
 Share

Recommended Posts

4 træningsdage ugentligt via 2-split (Ryg/Biceps/Ben og Bryst/Skulder/Triceps + mave). Programmet er basseret på tunge basisøvelser primært og er designet på ugebasis via 4 træningsprogrammer (2 x 2):

Ryg/Biceps/Ben 1

DeadLift

BB Bent-over-row

Cambered Bar Lying Row

Hyper Extension

BB Curl

DB Curl

Smith Squat

Machine Lying Leg Curl

Machine Calf Raise

Ryg/Biceps/Ben 2

DeadLift

Machine Seated Row

Machine Chin Up

Machine Back Extension

DB Hammer

DB Concentration Curl

Smith Squat

Machine Seated Leg Curl

Machine Calf Raise

Bryst /Skuldre/Triceps 1

Weighted Dip

DB BP

DB Incline BP

DB Shoulder Press

BB Upright row

Cable Rear Delt Row

Cable Front Lateral Raise

Cable Pushdowns

Bryst/Triceps/Skuldre 2

BB BP

BB Decline BP

Cable Standing fly

DB Arnold Press

DB Lateral Raise

DB Rear Delt Row

DB Lying Triceps Extension

Machine Triceps Extension

Hva sige I gutter..?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfot squatter du i smith?

Fordi jeg er en wuss som ikke tør risikerer at vælte bagover hvis mine lår strækker på et tidspunkt og ikke kan komme op igen.. :blush: Træner pt alene og jeg ved godt at jeg burde ta' mindre kg på så, men tar heller ikke så tungt (men kan godt lide at presse mig selv) og er heller aldrig kommet godt igang med øvelsen på trods af 3.5 års træning, og nu starter jeg så safe ud med lårbasserne; så kan jeg altid gå over til powerrack og fri squat når teknik og confidence på området er kommet lidt op :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg er en wuss som ikke tør risikerer at vælte bagover hvis mine lår strækker på et tidspunkt og ikke kan komme op igen.. :blush: Træner pt alene og jeg ved godt at jeg burde ta' mindre kg på så, men tar heller ikke så tungt (men kan godt lide at presse mig selv) og er heller aldrig kommet godt igang med øvelsen på trods af 3.5 års træning, og nu starter jeg så safe ud med lårbasserne; så kan jeg altid gå over til powerrack og fri squat når teknik og confidence på området er kommet lidt op :wink:

Man vælter ikke bagover. Nærmere forover hvis det sker.

Men i har vel et squatstativ med "bukke"? Eller et powersquat-stativ.

Link to comment
Share on other sites

Man vælter ikke bagover. Nærmere forover hvis det sker.

Men i har vel et squatstativ med "bukke"? Eller et powersquat-stativ.

Som sagt et powerrack, ja, men skal først ordentlig i gang med øvelsen; tror jeg er bedst :smile:

Men mit spørgsmål er nu engang om jeres holdninger til programmet såsom for lidt/mange øvelser, om i ville udskifte/fjerne nogle øvelser, om det er fint ell what so ever..?

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen grund til at lave Machine seated row, når du har BB bent over row, hvis du vil have en anden øvelse end bent over, så lav yates row. Machine seated row er vel en OK øvelse af en maskineøvelse at være, men kan du lave frivægtsøvelser er den skod i sammenligning med

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To dage om ugen med både squat og dødløft lyder af meget, synes jeg. Personligt ville jeg skifte mellem dem fra gang til gang; altså uge 1: to gange squat, én gange dødløft og næste uge omvendt.

så kan jeg altid gå over til powerrack og fri squat når teknik og confidence på området er kommet lidt op

Teknikken til fri squat kommer altså ingen vegne ved at man træner i smith-stativ; tværtimod imo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share