HST igen!


msb87
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er igang med en cyklus HST, programmet ser sådan her ud

squat

dødløft

bænk

incline db bænk

yate rows

lat pulldowns

laterial raise

rear laterial raise

fransk pres

db curls

calf raise

uge 1+2 : 2x 12-15 reps

uge 3+4 omkring 2x10

uge 5+6 3x5 reps

kører nok en uge eller to ekstra med lav rep-range.

Problemet er at jeg ikke på nogen måde føler mig brugt efter træning, vil I mene at det er for let for en mindre erfaren BB'er?

Træningspasset tager typisk 40-45 min med pause mellem sættene på 45 sek-1 min.

Ved godt at man ikke kan sige om et træningspas er godt pga. den givne træningstid eller ømhed som følger med, men jeg føler bare ikke det er nok, selvom at procenterne passer og jeg kun lige præcis kan tage, hvad der er meningen ifølge programmet.

Jeg træner primært for muskelmasse.

Ved godt det er meget individuelt, men tror I programmet kan bruges til ikke nybegyndere? Hvis ikke har I så nogle forslag, vil helst ikke starte forfra på cyklussen??

Måske skulle jeg tage 4 sæt istedet for 2 og så bare holde lidt længere pauser?

Håber i kan hjælpe..!

Link to comment
Share on other sites

Øvelsesvalget og reprangen ser fornuftig nok ud. Hvor langt er du i din cyklus? Var du deconditioneret før du startede? Og tager du på?

Som du selv siger kan DOMS og "afbrændthed" efter træning ikke rigtig bruges som rettesnor for om det er godt eller skidt, så du må nok se dig om efter mere objektive og målbare begreber. Frem med målebånd og vægt.

Anyways synes jeg du skal køre programmet til ende før du fælder dommen over det. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hej Rommel.

Jeg var dekonditioneret inden jeg startede. Jeg har kørt HST før, kan dog ikke huske resultatet. Cykulssen er 6 uger, dog vil jeg udvide den med 7, forudsat at jeg kan stige 2.5% og holde en rep-range på 3x5. Vægten har indtil videre steget 2-300 gram om ugen.

Men som spørgsmålet lød, tror du så det er muligt at opbygge masse, som programmet ser ud, eller skal der trænes lidt hårdere?

Idéen med HST, er vel ødelagt hvis man tager nogle ekstra sæt af samme rep-range i nogle andre øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Hej Rommel.

Jeg var dekonditioneret inden jeg startede. Jeg har kørt HST før, kan dog ikke huske resultatet. Cykulssen er 6 uger, dog vil jeg udvide den med 7, forudsat at jeg kan stige 2.5% og holde en rep-range på 3x5. Vægten har indtil videre steget 2-300 gram om ugen.

Men som spørgsmålet lød, tror du så det er muligt at opbygge masse, som programmet ser ud, eller skal der trænes lidt hårdere?

Idéen med HST, er vel ødelagt hvis man tager nogle ekstra sæt af samme rep-range i nogle andre øvelser?

Nu er jeg ik Rommel, men tillader mig at svare.

syns det fint du udvider cyklussen til 7 eller 8 uger forudsat at du stadig kan løfte de 2,5% du planlægger i de uger.

syns du skal holde dig til den nuværende rep. range det virker fint for de fleste. det handler ikke om hvor hårdt du syns programmet er men om det virker og det kan du først se når du er færdig.

jeg syns du tager for lidt på 2-300 gram om ugen mener jeg ikke er nok du skal op på min. 500 om ugen.

Link to comment
Share on other sites

er ikk enig i at dit øvelses valg ser fin ud

det godt at se du har Squat, Dødløft og Bænkpres med men synes det en væsentlig fejl ikke at have Military eller Chins med.

desuden syntes jeg heller ikk du skal køre 4 sæt

kør de 2 sæt som planlagt og når du går ned i 5 reps kan du ligge et ekstra sæt i de store måske.

gør jeg os selv nogle gange! virker fint

Link to comment
Share on other sites

er ikk enig i at dit øvelses valg ser fin ud

det godt at se du har Squat, Dødløft og Bænkpres med men synes det en væsentlig fejl ikke at have Military eller Chins med.

Når man ser på det antal af presseøvelser der allerede er, så synes jeg at det virker fornuftigt at fravælge military til fordel for nogle lateral raises.

Link to comment
Share on other sites

er ikk enig i at dit øvelses valg ser fin ud

det godt at se du har Squat, Dødløft og Bænkpres med men synes det en væsentlig fejl ikke at have Military eller Chins med.

Det er ret svært for mange, inklusiv mig selv, at køre 1-2 * 15 reps i chinups så synes det er helt fint ikke at have den med hvis styrken til det ikke er der.

Link to comment
Share on other sites

så må man tage nogle pull downs til de 15 reps og kører chins i 10 og 5 reps.

burde man ku klare

mit program ser sådan ud

Squat

Incline Bench DB

Dødløft

Military

Chin ups

Rows

French Press (lying triceps extension)

Biceps Curl

Crunches + vægt

Har kørt fullbody i snart 1½ år og efter adskillige rettelser er det nuværende program således

det virker kanon for mig og reagerer rigtigt godt på det

med hensyn til rep range er det ikk HST princip jeg bruger

jeg kører cyklusser a 2 uger med henholdsvis 12, 10, 8 og 6 reps!

Progression i hver cyklus

Men individuelt hvad man syntes man reagerer bedst på

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene!

Mit spørgsmål var primært, om jeg skulle ligge nogle flere sæt ind, men følger jeres opfordring og forsætter som før.

Noget helt andet er, om man med fordel kan ligge noget ekstra ind i programmet, hvis man lige skal have lidt mere? eller ødelægger det hele ideen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share