Styrken svækkes under cut?


summer
 Share

Recommended Posts

Hej..

Var lidt i tvivl om dette indslag skulle placeres være under styrketræning eller kost, men valgte at placere det under kost, så håber det er rigtigt.

Det jeg konkret vil spørge om er, at hvad gør I, hvis I har problemer med at holde styrken konstant, når I cutter? Altså når man cutter, så vil man jo være i kalorieunderskud, og derved måske miste en del af styrken, og det er jo ikke godt, da man gerne skulle træne en slags vedligeholdelsestræning, hvor man bliver på den samme vægt under hele cut-perioden. Hvis man så pludselig mister evnen til at løfte disse vægtmængder, så er det jo et problem.

Nogen der har et løsningsforslag til det eller hvad?

Har hørt kreatin skulle være godt, men det vil jeg ikke mene er særlig optimalt under cut, da man derved får en masse vand i kroppen, og derved går gassen vel lidt af balonen, når man netop ønsker at se fit ud, men samtidig har 2-3 liter vand i kroppen :(

Link to comment
Share on other sites

Hej..

Var lidt i tvivl om dette indslag skulle placeres være under styrketræning eller kost, men valgte at placere det under kost, så håber det er rigtigt.

Det jeg konkret vil spørge om er, at hvad gør I, hvis I har problemer med at holde styrken konstant, når I cutter? Altså når man cutter, så vil man jo være i kalorieunderskud, og derved måske miste en del af styrken, og det er jo ikke godt, da man gerne skulle træne en slags vedligeholdelsestræning, hvor man bliver på den samme vægt under hele cut-perioden. Hvis man så pludselig mister evnen til at løfte disse vægtmængder, så er det jo et problem.

Nogen der har et løsningsforslag til det eller hvad?

Har hørt kreatin skulle være godt, men det vil jeg ikke mene er særlig optimalt under cut, da man derved får en masse vand i kroppen, og derved går gassen vel lidt af balonen, når man netop ønsker at se fit ud, men samtidig har 2-3 liter vand i kroppen :(

Vi accepterer det, knokler på og bider smerten i os. I mange tilfælde vil du næsten kunne holde styrken i forhold til kropsvægten hvis du cutter tilpas langsomt og spiser rigtigt før træningen.

Mht. kreatinen, så kan den give dig en del udholdenhed under cuttet, hvis ellers du responderer på det (ikke alle gør, da de fra naturens side allerede har forhøjet kreatin niveau i kroppen). Ja det binder væske, men det er jo kun mens du benytter det mens du cutter. Du stopper bare når du stopper cuttet, så skal væsken nok forlade kroppen igen i løbet af et par uger. Det er formen efter cuttet du bør være interesseret i, ikke formen under cuttet.

Link to comment
Share on other sites

Typisk bliver man især svagere i benene.

Stimulanser eller nogle af de nye NO produkter med nootropics fungerede for mig. De hjælper til at mindske nedgangen i præstation.

Hvis man virkeligt skal cutte hårdt kan man gøre som athletic fitness guterne og krudte den max.

Der er bare nogle voldsomme fysiske og mentale risici forbundet med det.

Link to comment
Share on other sites

Det bør bestemt ikke være umuligt at holde ens perfomence under cuttet... Der skal bare cuttes tilpas langsomt... f.eks. 300g pr uge... Så tager det selvf. noget længere tid, men tilgengæld bør man kunnebeholde styrken undervejs :smile:

Kommer man langt nok ned vil man altid tabe styrke. For styrkeatleter er det ganske tydeligt med vægttab selv under optimale forhold under cut.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share