Ømhed i nedre ryg ved løb


teddy
 Share

Recommended Posts

Da der ingen reaktion i min log var på følgende spørgsmål prøver jeg her :wink:

Når jeg løber, så efter ganske kort tid opstår der en ømhed i nedre ryg som bliver ved under hele løbeturen, det tager lidt glæden af løberiet..

Kan ikke gennemskue hvorfor jeg får det eller hvordan jeg evt kan undgå det, så håber på lidt hjælp her..

Link to comment
Share on other sites

Da der ingen reaktion i min log var på følgende spørgsmål prøver jeg her :wink:

Når jeg løber, så efter ganske kort tid opstår der en ømhed i nedre ryg som bliver ved under hele løbeturen, det tager lidt glæden af løberiet..

Kan ikke gennemskue hvorfor jeg får det eller hvordan jeg evt kan undgå det, så håber på lidt hjælp her..

Har selv haft problemet ind imellem :mad: I mit tilfælde er det når skoene er ved at være udslidte eller for mange lange ture på hårdt underlag .

Så nu løber jeg på vekslende underlag , skovstier og almindelig vej .

Jeg mener også jeg har hørt et sted , at hvis man vejer over 80kg skal man have en sko med en forholdsvis hård hæl ,

og under 80kg en blød hæl .

Læg iøvrigt også mærke til hældningen på vejen , hvis man altid løber mod trafikken vil hældningen konstant være til venstre , så får

man et uheldigt tryk på venstre hofteben som ikke føles rart i længden og selvfølgelig også modsat.........

Min læge kaldte det "strandbreds jogger hofte" :laugh:

Håber det kan bruges :walking:

Doktoren

Link to comment
Share on other sites

Jeg får lige som Dr. Steen også problemer, når skoene er ved at være slidt op samt hvis jeg egentlig er for træt til løb og dermed får en uheldig holdning. Jeg tænker tit over om min ryg er ret - og det hjælper mig.

Opvarmning: Start oppefra med hovedet, skuldrene og nedefter - sådan god gammeldags gymnastik. Eller sæt dit yndlingsmusik på og dans dans dans - det får i hvert fald hurtigt varmen til at brede sig, og pulsen og humøret stiger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at rulle forbi Kaiser Sport på Frederikssundsvej. De er super-professionelle løbestil-testere og ortopæder.

I modsætning til visse andre løbebutikker i Kbh prøver de ikke at sælge dig den dyrest mulige sko, men den der passer til din krop. Selv fik jeg anbefalet en billig sko som den optimale :-)

Hvis der kan gøres noget for ryggen via skoene, vil de helt sikkert kunne finde frem til det for dig.

Løbehilsner

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share