Jægerkorpser 2008 HUAH


Big Gun
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

For et par dage siden var der en tråd oppe og vende omkring en persons optræning til Frømandskorpset som havde en del replys, dog fandt vi ud af at det var et gammelt indlæg der blev svaret på.

Så jeg har valgt at starte en BLOG om min gang mod Jægerkorpset.

Jeg har allerede postet et par entries omkríng min tilrettelæggelse af træningen, men den reelle BLOG med Trænningspas og så videre starter først fra i morgen(Mandag den 2/10-2006).

Grunden til starte den her BLOG er for det første, at få gode råd fra andre eller kommentarer vedrørende min træning. Så kom glad, se hvad jeg har skrevet, grin af det, græd over det, men kommenter det hvis der er brug for ændringer.

For det andet er det et forsøg på at skabe kontakt til andre der har været gennem et lignende træningsforløb, samt at inspirer andre til at gå igang med at træne sig frem imod Jægerhornet, og alt hvad der følger med.

Lige PT er jeg i Afghanistan så det sætter jo nogen begrænsninger omkring visse dele af træningen, men da jeg starter på PTR kursus i 2008 og jeg kommer hjem i februar vil hele min træningsplan blive ændret for at tage højde for at der på det tidspunkt vil være mulighed for Orienteringsløb, Omarch, Svømning og Freeride sessions på MTB.

Anders

Edited by Big Gun
Link to comment
Share on other sites

Beklager hvis det her er fuldstændig malplaceret, men da "typer"(ikke negativt ment) som dig ikke hænger på træerne, så kommer der lige et nysgerrigt spørgsmål.

Hvad er det der gør, at du gerne vil være jæger????

Har fuld forståelse for, hvis du ikke gider besvare mit spørgsmål og hellere vil bruge krudtet på det faglige.

Held og lykke med træningen og pas på dig selv i Afghanistan.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Aight, jeg vil lave en (logbog) tråd senere i aften, dog bliver jeg ved med at opdaterer Blogen, da den virker som en god og overskuelig træningsdagbog for mig.

Om hvorfor jeg vil være Jæger.

Jægerkorpset er det bedste af det bedste, og hvis man i forvejen går til soldat :tongue: , er det sku noget af det fedeste man kan komme til at lave IMO.

Du kommer rundt i hele verden, får lov til at springe i faldskærm fra 10 km højde, laver en hel masse alsidige ting som man ikke ser i den"normale hær" og det bedste af det hele er at man får løn for det.

Og når man kommer ind, så ved man at man at man dur til noget. Det sku kun de hårde gutter der klarer sig hele vejen.

Hehe, og så klær Bourdoux mig :w00t:, det jeg næsten helt sikker på

Link to comment
Share on other sites

Aight, jeg vil lave en (logbog) tråd senere i aften, dog bliver jeg ved med at opdaterer Blogen, da den virker som en god og overskuelig træningsdagbog for mig.

Om hvorfor jeg vil være Jæger.

Jægerkorpset er det bedste af det bedste, og hvis man i forvejen går til soldat :tongue: , er det sku noget af det fedeste man kan komme til at lave IMO.

Du kommer rundt i hele verden, får lov til at springe i faldskærm fra 10 km højde, laver en hel masse alsidige ting som man ikke ser i den"normale hær" og det bedste af det hele er at man får løn for det.

Og når man kommer ind, så ved man at man at man dur til noget. Det sku kun de hårde gutter der klarer sig hele vejen.

Hehe, og så klær Bourdoux mig :w00t:, det jeg næsten helt sikker på

Mht. orientering:

Væn dig til at kunne alle posterne udenad!

Jeg har selv fungeret som både SPJ1 og SPJ2 - og man SKAL kunne posterne (ruten) udenad.

Men god fornøjelse :cool:

Link to comment
Share on other sites

Aight, jeg vil lave en (logbog) tråd senere i aften, dog bliver jeg ved med at opdaterer Blogen, da den virker som en god og overskuelig træningsdagbog for mig.

Om hvorfor jeg vil være Jæger.

Jægerkorpset er det bedste af det bedste, og hvis man i forvejen går til soldat :tongue: , er det sku noget af det fedeste man kan komme til at lave IMO.

Du kommer rundt i hele verden, får lov til at springe i faldskærm fra 10 km højde, laver en hel masse alsidige ting som man ikke ser i den"normale hær" og det bedste af det hele er at man får løn for det.

Og når man kommer ind, så ved man at man at man dur til noget. Det sku kun de hårde gutter der klarer sig hele vejen.

Hehe, og så klær Bourdoux mig :w00t:, det jeg næsten helt sikker på

Er enig i, at en jæger og en frømand er noget man ser på med stor stor respekt. Har selv været i forsvaret bla. som sergent ved MP'erne, hvor jeg arbejdede en del sammen med nogle jægere. Kan godt forstå, at det må være fedt at kunne sige, at jeg er en del af en eliteenhed, være i super form fysisk, samt at bære den bordeauxrøde baret.

Jeg tænker bare, om hvordan du har det med, at skulle slå et andet menneske ihjel for dit land??? Og hvordan forholder du dig til, at ikke alle klare det så godt som B.S, dvs. dem som dør under uddannelsen eller i krig??? Er du villig til at ofre dit liv for det, for du vil unægtelig være meget mere udsat end det du er nu i Afghanistan f.eks.

Jeg spørger ikke for at pille dig ned eller prøve af være klog - jeg har stadig stor respekt for dig og det du vil, og alle soldater går vel rundt med en lille jæger i maven. Mange af os tør måske bare ikke på grund af det jeg skrev ovenfor.

Men jeg er bare nysgerrig??? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tak til pumpekongen.

Jeg ser det lidt sådan her:

Hvis du ser nogen af de grønskolinger de prøver at sende os ud med hernede, kørere der ikke kan køre bil og folk der bare er for dumme til at kunne andet en at blive ansat i forsvaret, og da forsvaret mangler folk sender de dem bare afsted.

Når man tænker på det på den måde, er det da en del mere sikert at være udsendt med folk der er super skarpe, i forhold til folk der bare dræner den.

Og det der med at skyde folk, det ser jeg ikke som et problem.

Misforstå mig nu ikke, jeg ikk bare en eller anden krigsliderlig idiot der bare skal ha sine kills. Men du er dernede for at løse en opgave, opgaven kan være at skaffe noget info, der kan rede andre folks liv eller noget i den retning. Og hvis du bliver nød til at nedkæmpe en der enten er hved at sætte en kugle i dig, eller en af dine kammerater, vil det ikke være et problem for mig i kampens hede, men tror nu nok den lige skal vendes et par gange når der kommer mere ro på.

Men sådan nogen spørgsmål, bliver man sku nød til at stille sig selv om man er Jæger eller almindlig soldat, lige så snart du taget til udlandet er det jo en skarp situation, og hvis ikke du er villig til at forsvarer dig selv og din enhed er du til livsfare for dine kammerater der regner med din støtte.

Og det er ens for Jægeren, som det er for Konser Bummelum der står vagt i Kosovo. der sku ikke nogen forskel.

Men det super fedt du spørger, for det tror jeg er noget af det mange tænker på. Og det jeg siger er måske nok ikke forsvaret, eller alle soldaters mening. Men bare min egen lille lomme filosofi :tongue:

Edited by Big Gun
Link to comment
Share on other sites

Tak til pumpekongen.

Jeg ser det lidt sådan her:

Hvis du ser nogen af de grønskolinger de prøver at sende os ud med hernede, kørere der ikke kan køre bil og folk der bare er for dumme til at kunne andet en at blive ansat i forsvaret, og da forsvaret mangler folk sender de dem bare afsted.

Når man tænker på det på den måde, er det da en del mere sikert at være udsendt med folk der er super skarpe, i forhold til folk der bare dræner den.

Og det der med at skyde folk, det ser jeg ikke som et problem.

Misforstå mig nu ikke, jeg ikk bare en eller anden krigsliderlig idiot der bare skal ha sine kills. Men du er dernede for at løse en opgave, opgaven kan være at skaffe noget info, der kan rede andre folks liv eller noget i den retning. Og hvis du bliver nød til at nedkæmpe en der enten er hved at sætte en kugle i dig, eller en af dine kammerater, vil det ikke være et problem for mig i kampens hede, men tror nu nok den lige skal vendes et par gange når der kommer mere ro på.

Men sådan nogen spørgsmål, bliver man sku nød til at stille sig selv om man er Jæger eller almindlig soldat, lige så snart du taget til udlandet er det jo en skarp situation, og hvis ikke du er villig til at forsvarer dig selv og din enhed er du til livsfare for dine kammerater der regner med din støtte.

Og det er ens for Jægeren, som det er for Konser Bummelum der står vagt i Kosovo. der sku ikke nogen forskel.

Men det super fedt du spørger, for det tror jeg er noget af det mange tænker på. Og det jeg siger er måske nok ikke forsvaret, eller alle soldaters mening. Men bare min egen lille lomme filosofi :tongue:

Grunden til at jeg bla. spørger er jo pga. af det faktum, at mange i den danske befolkning, som ikke har eller har haft noget med forsvaret at gøre, tror at danske jægersoldater/frømænd bare træner og træner til, hvis de en dag skulle ud i en skarp situation. Mange tror jo, at alle de mennesker, som det danske forsvar slår ihjel i krig, kun er dem som der bliver skrevet om i pressen. Men du har tænkt over det kan jeg læse - det ville også have overraske mig andet... :4thumbup:

Når det så er sagt, så forstår jeg dig fuld ud - det giver mere "ro" i kroppen at vide, at dem du er sammen med, dem kan du stole 100 % på og omvendt de kan stole på dig når det bliver "varmt". Samtidig er de vanvittige dygtige og brænder for det de laver - meget modsat den situation du sikkert sidder i nu. :mad:

Nå men tak fordi du gad at svare - jeg vil følge med på sidelinien og læse om din færden. :bigsmile:

God vind fremover

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share