Hjælp til løbeprogram


la Cour
 Share

Recommended Posts

Så nemt slipper du ikke.

Du må selv diske op med noget mere info...

Hehe, NÅ :bigsmile:

Godt så…

Jeg begyndte at løbe for et par måneder siden i håb om en bedre kondition samt et mere trimmet look. Jeg fik hurtigt idéen om en målsætning som nu hedder Berlin marathon 2007.

Når dette er sagt, så til sagen… :bigsmile:

Jeg har løbet cirka 4 gange blandet antal km om ugen. Jeg har 3 ruter i øjeblikket, der er som følgende:

Rute 1: 4,3 km

Rute 2: 8,3 km

Rute 3: 12,8 km

Jeg løber i øjeblikket med en gennemsnitsfart på ca. 10-11 km/t

Grunden til mit råb om hjælp er, at jeg ved der er mange måder at træne sig op til sådanne løb. Men jeg har ingen ”forstand” på seriøs løbetræning. Lige pt. Satser jeg bare på at løbe minimum ca. 20-25 km om ugen til at starte med…

Er der brug for mere data, poster jeg det gerne…!

Håber i kan hjælpe mig videre.

Link to comment
Share on other sites

... er der ingen der har nogle råd til mig :smile:

Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget brugtbart... jeg fandt denne artikel eller rettere sagt notat her fra MOL, se linket nedenfor:

-=Link til notat=-

Men skal jeg ikke løbe længere end det der er rådet der.??? :blink:

Hjææælp... Jeg lyder da ikke desperat, gør jeg!? :crazy:

:bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

... er der ingen der har nogle råd til mig :smile:

Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget brugtbart... jeg fandt denne artikel eller rettere sagt notat her fra MOL, se linket nedenfor:

-=Link til notat=-

Men skal jeg ikke løbe længere end det der er rådet der.??? :blink:

Hjææælp... Jeg lyder da ikke desperat, gør jeg!? :crazy:

:bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Jo, det skal du helt sikkert! I hvert fald hvis du vil løbe marathon!

Kig evt. på Dourun - der finder du nogle forskellige træningsprogrammer, ellers spørg i deres forum, de plejer at være meget hjælpsomme!

Ellers er der Runnersworld hvor du også kan finde rigtig mange gode programmer.

Jeg har selv løbet 9 marathon, kun en enkelt gang har jeg fulgt et decideret træningsprogram - ellers laver jeg en rammeplan, og sørger for at nå op på minimum 50-60 ugentlige km - indtil 3 uger før løbet, hvor nedtrapningen begynder! Men alt efter hvilken tid du går efter, kan det ugentlige km-tal opjusteres. Dette plejer at få mig igennem, på ca. 3:30

Men husk tommelfingerreglen, med kun at øge den ugentlige distance med 10% pr. uge, og lad hver 4. uge en restitutionsuge, hvor du løber knap så mange km!

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share