affaldsstoffer


Powel
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er blevet lidt usikker på om jeg overhovedet lider af kompartmentsyndrom i underbenene. Usikkerheden kommer af at jeg under en periode på ca.½ år har lidt af et stort vægttab, som har bevirket at mine fedtdepoter og senere at mine muskler er gået meget tilbage. Er næsten sikker på at det også har påvirket mine indre organer; lever, nyre etc. , hvilket jo måske kan have medvirket til at ophobe affaldsstoffer i læggene. Kan det tænkes at det er det der giver smerter, tunghed og de små konstante ticks i underbenene, som gør mig ude af stand til at gå små distancer?

Nogen der kender noget til dette problem, og i så fald ved hvordan man får stillet diagnosen om man har affaldsstoffer i benene?

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er blevet lidt usikker på om jeg overhovedet lider af kompartmentsyndrom i underbenene. Usikkerheden kommer af at jeg under en periode på ca.½ år har lidt af et stort vægttab, som har bevirket at mine fedtdepoter og senere at mine muskler er gået meget tilbage. Er næsten sikker på at det også har påvirket mine indre organer; lever, nyre etc. , hvilket jo måske kan have medvirket til at ophobe affaldsstoffer i læggene. Kan det tænkes at det er det der giver smerter, tunghed og de små konstante ticks i underbenene, som gør mig ude af stand til at gå små distancer?

Nogen der kender noget til dette problem, og i så fald ved hvordan man får stillet diagnosen om man har affaldsstoffer i benene?

Tak på forhånd

Hej Powel

Du siger du har lidt af et vægttab? Er der sygdom eller andet vi skal vide?! Jeg går ud fra at man ikke lider af vægttab med mindre man på den ene eller den anden måde er syg.

Har du tabt omfang af underbenene?

Led du af samme symptomer før vægttabet?

Har du været sengeliggende/inaktiv i perioden?

Hvor opstår din ide om påvirkningen af dine indre organer fra? Har du noget viden om det?

Slutteligt vil jeg sige at de små ticks formentlig er det der kaldes fasciculationer og ud fra hvad jeg ved er godartede. Men det kan vist ses som bivirkninger til noget medicin. Tit kan udspænding eller hård massage få musklen til at slappe af.

Men jeg synes der er meget i det her som er svært at tage stilling til når du giver så lidt information. Hvis det er noget du ikke gider at spilde ud på et net forum så er det da iorden???

Link to comment
Share on other sites

Hej Powel

Du siger du har lidt af et vægttab? Er der sygdom eller andet vi skal vide?! Jeg går ud fra at man ikke lider af vægttab med mindre man på den ene eller den anden måde er syg.

Har du tabt omfang af underbenene?

Led du af samme symptomer før vægttabet?

Har du været sengeliggende/inaktiv i perioden?

Hvor opstår din ide om påvirkningen af dine indre organer fra? Har du noget viden om det?

Slutteligt vil jeg sige at de små ticks formentlig er det der kaldes fasciculationer og ud fra hvad jeg ved er godartede. Men det kan vist ses som bivirkninger til noget medicin. Tit kan udspænding eller hård massage få musklen til at slappe af.

Men jeg synes der er meget i det her som er svært at tage stilling til når du giver så lidt information. Hvis det er noget du ikke gider at spilde ud på et net forum så er det da iorden???

Hej Gribben,

Jeg har altid været meget aktiv hvad angår sport. Omkring juletid, forsøgte jeg med en streng diet samt meget hård træning (både løb og styrke), at præstere større ydeevne. Det var meningen med et mindre vægttab (selvom jeg faktisk ikke havde brug for det) på et par kg., men det eskalerede og har udartet sig i et 10-12 kg. vægttab, hvilket sendte mig på skadestuen med lavt blodtryk og væskemangel sidste weekend.

Jeg har rådført mig hos læger, sportslæger, akupuntører, fyseterapeuter m.fl.. Men de har ikke kunnet give en egentlig diagnose. Dog har de fleste af dem ment at det skyldes overtræning og har ført til at jeg har compartment syndrom. Men andre har også våget at påstå at jeg har for mange affaldstoffer i benene forårsaget af en svag lever eller nyre, og at blodomløbet ikke fungerer ordentligt.

Om et par uger skal jeg til en trykmålingstest i fåborg. Her får jeg konstateret om jeg virkelig har compartment syndrom. Problemet er dog at testen indebære at jeg skal løbe, hvilket jeg slet ikke er i stand til. Det og resten af ovenstående, har fået mig til at tænke på om det måske kunne være noget andet, som ophobning af affaldsstoffer i benene f.eks.?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er muligt at din lever er involveret i dit vægttab og derigennem blevet svækket kan det sagtens være regulære muskelkramper du oplever i lægmusklerne og ikke compartment syndrom... dette kan godt være et tegn på leverinsufficiens og hertilhørende lavt indhold af magnesium i dit blod!

At du træner meget leder mig også til at tænke på ren elektrolytmangel herunder natrium + magnesium.... natirum pga. det lave blodtryk - magnesium pga. kramper! Fik du taget en blodprøve ved skadestuebesøget?

p.s. Hvad med dine levertal - blev de målt?

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Forstår forresten ikke helt baggrunden for dit voldsomme vægttab .. var det bevidst eller kom det bare snigende efter du havde tabt de 2 kg?

I såfald hvis de kom snigende ... har du bemærket om du det sidste halve år har haft tendens til at have mindre lyst til mad, evt. svedt mere om natten eller er der andre ting på din krop som har ændret sig eks. din hud, eksem eller ligende?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share