Weider?


Mads C
 Share

Recommended Posts

Hvis der følger stænger og et fornuftigt antal skiver med 150 kg er efter min mening et godt udgangspunkt OG du har mulighed for at bruge bænken som "rack" til stående øvelser - som f.eks. squat og pres over hovedet - så kan du vel godt slå til.

Dermed mener jeg, at du kan bruge hele "maskineriet" som rack til stående øvelser og intet andet...

Du har faktisk ikke behov for andet - træktårn og skråbænk er UNØDVENDIGE - desuden er weiders bænke som regel noget vakkelvornt og skrøbeligt møg.

Brug hellere din 1300 kr. på at købe en kvalitetsstang (behøver ikke være en OL-stang) og en masse skiver. Så har du alt hvad du skal bruge til at starte med.

Det næste som er et MUST er een eller anden form for squat-rack (ell. evt. et powerrack!). Du kan sikkert købe  et brugt for få penge.

En bænk er faktisk ikke nødvendig - men skal du købe een - så find en forhandler af brugt motionscenterudstyr. Jeg gav 800 kr. for min heavy-duty fladbænk. Den var nyistandsat (slebet og malet) og ny betrukket af en saddelmager - den holder formentligt resten af mine dage! (det samme gælder rack'et)

Kort sagt - jeg fraråder Weider-bænken - brug pengene mere fornuftigt!

Hej...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share