DM i banecykling


Jan D.
 Share

Recommended Posts

Var en af de relativt få, der søndag tog turen ud til cykelbanen i Ballerup for at se sidstedagen af DM i banecykling. Et arrangement med mange spændende løb, som flere nok godt kunne synes var interessant at se på.

Da TV også på DR havde en times dækning glædede jeg mig lidt til at læse om det i dagspressen, men blev skuffet over den meget begrænsede omtale (intet i netudgaverne). Det undrer mig faktisk lidt når banesporten er i klar fremgang og DK potentielt kan skaffe gode placeringerne i denne sport. Især lidt synd for de mange talenter.

Ikke mindst på kvindesiden, hvor vi har tre gudsbenådede talenter, der har mulighed for at nå den absolutte top i international kvindecykling (og allerede nærmer sig denne). Trods 3 Danske rekorder stort set ingen omtale. Engang sagde nogle at livet var for kort til kvindehåndbold, hvad mange nok ikke gør idag. Hvad mon der siges om kvindecykling om bare 2-3 år?

Også hos mændene er man ikke længere selvskrevet til at vinde selv om man hedder Alex og er et hot navn i landevejssporten også, da omtalte ikke kom med i det afgørende udbrud i poingløbet.

Kan kun opfordre andre til at lægge turen forbi Ballerup Arena onsdag og/el. torsdag, hvor der afholdes EM med masser af internationale topnavne.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Yes. Tænkte det nok, der bliver masser af benplads.

:laugh:

Dansk Banecykling er i rivende udvikling. Også på herresiden er der en række talenter. Om et par år tror jeg vi har det bedste 4km forfølgelseshold i DK nogensinde.

Men det er lidt sjovt med den kølige interesse for 6-dages løb og banesporten har jo egentlig lange traditioner i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share