Har brug for lidt råd og vejl.


Eskimo
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er igang med at cutte. Mit egentlige primære mål er at tabe mig i ansigtet - lyder måske plat, men ja! Mit sekundære mål er et minimal tab af muskelmasse.

Jeg har været oppe på 97kg i perioder inden sommerferien. I sommerferien begyndte jeg så at cutte og kom ned på 92kg. Ved de 92kg gik jeg så ligesom i stå og cuttede mit kcal indtag ned til 2500kcal/dagligt og kom så ned på 87kg. Nu er jeg så gået mere eller mindre i stå igen, så jeg har yderligere cuttet mit kcal indtag ned på 2000kcal - det er dog NU at min motivation er ved at nå bunden!

Jeg træner 2split, mindst 3-4 gange om ugen.

Har I nogle råd til mig?

Jeg er en ung mand på 20år, 194cm høj og vejer ja omkring 86.5-87.5kg pt.

Mvh

Eskimo

Link to comment
Share on other sites

Hej alle,

Jeg er igang med at cutte. Mit egentlige primære mål er at tabe mig i ansigtet - lyder måske plat, men ja! Mit sekundære mål er et minimal tab af muskelmasse.

Jeg har været oppe på 97kg i perioder inden sommerferien. I sommerferien begyndte jeg så at cutte og kom ned på 92kg. Ved de 92kg gik jeg så ligesom i stå og cuttede mit kcal indtag ned til 2500kcal/dagligt og kom så ned på 87kg. Nu er jeg så gået mere eller mindre i stå igen, så jeg har yderligere cuttet mit kcal indtag ned på 2000kcal - det er dog NU at min motivation er ved at nå bunden!

Jeg træner 2split, mindst 3-4 gange om ugen.

Har I nogle råd til mig?

Jeg er en ung mand på 20år, 194cm høj og vejer ja omkring 86.5-87.5kg pt.

Mvh

Eskimo

Sådan som jeg forstår det, er du ved at være træt af at, du næsten ingenting må spise selvom du træner tre til fire gange ugentligt.

Det jeg selv gjorde, istedet for at reducere mit kcal-indtag, var at begynde på noget cardio. Jeg laver nu cardio både under cut og bulk. Det giver mulighed for at spise mellem 500-1000 kcal. mere dagligt (laver personligt ofte cardio to gange dagligt), og det hjælper gevaldigt på motivationen. Ydermere vil frobrændingen, dels grundet det større kcal.-indtag, dels grundet efterforbrændingen fra cardioen, sætte et godt skub i din daglige forbrænding.

Det har mange gode egenskaber både i cut- og bulkregi. Hvornår og hvordan, tænker du og mange andre sikkert.

Med fare for et mindre angreb fra andre MOL'ere, synes jeg at lav intensitets cardio, 30 min. inden morgenmaden har virket ekstremt godt for mig under cut.

Hvis du ikke er meget for at skulle dyrke motion af den ene eller den anden årsag, kan du evt. prøve 3-5 dage med et mere normalt kcal.-indtag for at sparke dit MR tilbage til lidt højere niveauer.

Dog kan jeg ikke hjælpe dig med zonal-forbrænding. :-)

Edited by Thomas Mikaelsen
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit hurtige snart Thomas.

Jeg har også tænkt på at gå igang med noget cardio, mit problem er bare at mit forreste korsbånd muligvis er revet over (skal til kikkertundersøgelse d. 13/12). MEN jeg kan sagtens løbe "stille og roligt", dvs alt andet en intens intervaltræning med mange temposkift - det er opbremsningerne som giver problemer.

Har tænkt mig at prøve at evt starte med at få løbet 2 gange om ugen af 30min.

- eller måske bruge 15min hver dag.

Eller er det for lidt..? Synes det er fhv kedeligt at løbe, måske jeg skulle anskaffe mig en mp3-afspiller så jeg har noget musik at lytte til imens? :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg vejede 92kg, var min fedtmændge 11.4kg dvs ~ 12.5%.

Skal snart have den målt igen.

Har ikke noget mål med vægten, bruger den blot som 'kontrol' for at se om jeg nu også taber mig.

edit: billedet til venstre er fra da jeg vejede 92kg ca.

Edited by Eskimo
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit hurtige snart Thomas.

Jeg har også tænkt på at gå igang med noget cardio, mit problem er bare at mit forreste korsbånd muligvis er revet over (skal til kikkertundersøgelse d. 13/12). MEN jeg kan sagtens løbe "stille og roligt", dvs alt andet en intens intervaltræning med mange temposkift - det er opbremsningerne som giver problemer.

Har tænkt mig at prøve at evt starte med at få løbet 2 gange om ugen af 30min.

- eller måske bruge 15min hver dag.

Eller er det for lidt..? Synes det er fhv kedeligt at løbe, måske jeg skulle anskaffe mig en mp3-afspiller så jeg har noget musik at lytte til imens? :cooldance:

To gange om ugen á 30 min. er en fin start. Der er ingen grund til, at løbe i meget længere tid af gangen. Start med to gange om ugen, og efter to til fire uger kan du smide en gang mere ind, sådan kan du ellers bare fortsætte indtil du har nået sek til syv gange ugentligt, hvis du vil :4thumbup:

Det behøver selvfølgelig ikke være løb det hele. GPP (General Physical Preparedness) er en genial form for cardio på off-dage. Den flusher blod ud i hele kroppen med minimal CNS belastning og din restitution + conditioning forbedres markant med to til tre gange om ugen.

Se dette link:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?art...04-009-training

Chad Waterbury ramte sømmet rigtig godt med denne artikel!

Edited by Thomas Mikaelsen
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vejer 5 kg mindre end på billedet, så får du nok svært ved at komme længere ned og holde det over en længere periode uden unødig kontrol af kcal indtag.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

En gang til for prins knud?! "uden unødig kontrol af kcal indtag".. :blink:

- jeg er måske lidt af en hat, men du må gerne lige skære den ud i pap og servere den på et sølvfad for mig :blush:

Link to comment
Share on other sites

To gange om ugen á 30 min. er en fin start. Der er ingen grund til, at løbe i meget længere tid af gangen. Start med to gange om ugen, og efter to til fire uger kan du smide en gang mere ind, sådan kan du ellers bare fortsætte indtil du har nået sek til syv gange ugentligt, hvis du vil :4thumbup:

Det behøver selvfølgelig ikke være løb det hele. GPP (General Physical Preparedness) er en genial form for cardio på off-dage. Den flusher blod ud i hele kroppen med minimal CNS belastning og din restitution + conditioning forbedres markant med to til tre gange om ugen.

Se dette link:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?art...04-009-training

Chad Waterbury ramte sømmet rigtig godt med denne artikel!

Jeg var faktisk ude og løbe 30min igår... og 30min idag efter mit 2split :superman:

- har lige bestilt en mp3-afspiller, så jeg kan have lidt musik i ørene når jeg skal ud og løbe :4thumbup:

Har ikke lige fået læst linket, men går igang med det om lidt. Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share