Genoptræning


JackBauer
 Share

Recommended Posts

Hey boys, efter jeg færdiggjorde min udannelse som fitness instruktør i dec. sidste år, har jeg holdt pause fra træningen, før jeg stoppede vejede jeg 75 kg, men fandt ud af her den anden dag jeg nu er helt nede på 68 kg :crazy: før pausen havde jeg trænet 2½ ca. var oppe og løfte nogen tunge vægte, min vægt taget i betragtning..

OG her kommer mit spørgsmål så, nogen der kan fortælle mig hvordan jeg optimalt udnytter mit comback til fitness verden?

Hvor mange reps, hvilke øvelser, hvor tunge vægte.

På forhånd tak, og ingen useriøse svar tak.

Link to comment
Share on other sites

Da du nu er fitness instruktør, burde du vel kunne frem trylle svaret selv!? :blink:

Har haft mange jern i ilden det sidste års tid, hvilket også er grunden til jeg ikke har fået trænet, og har i processen glemt det meste jeg lærte dengang.. har det sort på hvidt jeg er fitness instrutør, men ville aldrig instruere som min situation er pt. eftersom jeg er inkompetent på det område, at jeg skal have taget en yderligere udannelse på et senere tidspunkt er en anden historie :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hey boys, efter jeg færdiggjorde min udannelse som fitness instruktør i dec. sidste år, har jeg holdt pause fra træningen, før jeg stoppede vejede jeg 75 kg, men fandt ud af her den anden dag jeg nu er helt nede på 68 kg :crazy: før pausen havde jeg trænet 2½ ca. var oppe og løfte nogen tunge vægte, min vægt taget i betragtning..

OG her kommer mit spørgsmål så, nogen der kan fortælle mig hvordan jeg optimalt udnytter mit comback til fitness verden?

Hvor mange reps, hvilke øvelser, hvor tunge vægte.

På forhånd tak, og ingen useriøse svar tak.

Er det ikke bare starte igen med et alm. fullbody/2-split/3-split alt efter hvad du nu vil? Du vil jo få hurtige gains i starten rent styrkemæssigt, og når vægtene så ikke stiger igen kan du jo starte på en god gang progession.. Og standard replikken: Sørg for at have styr på kosten!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare starte igen med et alm. fullbody/2-split/3-split alt efter hvad du nu vil? Du vil jo få hurtige gains i starten rent styrkemæssigt, og når vægtene så ikke stiger igen kan du jo starte på en god gang progession.. Og standard replikken: Sørg for at have styr på kosten!

også det jeg har overvejet, grunden til jeg oprettede den her tråd, var i håb om nogen kom med deres egen succes historie om hvordan de gjorde og hvor gode resultater det gav, er sikker på jeg ikke er den eneste der har været nødsaget til at holde en længere varig pause fra træning - så kan kun opfordre folk der har haft en succesfuldt comeback til at dele deres erfaringer med os andre =)

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg havde da holdt pause fra træningen hele sommeren .. Jeg faldt 15kg i fx bænkpres, men i løbet af 4 uger var jeg tilbage på min gamle vægt for 10 reps.. Synes ikke selv det tager ret langt tid at genvinde en god portion af sin gamle styrke. Er i gang med det igen nu, fordi jeg har været ude i 5 uger pga en operation, og kan mærke det går hurtigt fremad :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share