Vægttab og træningsprogram


jeppejuul
 Share

Recommended Posts

HEJ!

Jeg er sikker på, at andre har spurgt om hjlælp til det samme en million gange før, men jeg er desperat efter et kvalificeret svar, som passer netop til mig og min situation.

Jeg har altid dyrket meget sport, håndbold på meget højt plan, men i januar gav min ryg efter og jeg blev nødt til at stoppe håndbolden, og startede derefter til kiropraktor behandling.

Nu er min ryg så småt på plads, men skal træne den 3-4 gange om ugen.

Desværre er min kondi gået ned, samtidig med at min vægt er gået op.

Facts: 19 år, 179 og vejer lige under 80 kg. Jeg har trænet i et par år, uden at være mega og har som sagt også svømmet og spillet håndbold.

Derudover går jeg i gymnasiet, så jeg har brug for energi til dagen, ellers går jeg helt ned! Jeg har prøvet, at leve af proteinpulver og mælk.. men det slår ikke helt til!

Har I ikke nogle forslag til, hvordan jeg kan tabe mig og indpasse en passende træning?

På forhånd tak!

Mvh Jesper Juul

Link to comment
Share on other sites

HEJ!

Jeg er sikker på, at andre har spurgt om hjlælp til det samme en million gange før, men jeg er desperat efter et kvalificeret svar, som passer netop til mig og min situation.

Jeg har altid dyrket meget sport, håndbold på meget højt plan, men i januar gav min ryg efter og jeg blev nødt til at stoppe håndbolden, og startede derefter til kiropraktor behandling.

Nu er min ryg så småt på plads, men skal træne den 3-4 gange om ugen.

Desværre er min kondi gået ned, samtidig med at min vægt er gået op.

Facts: 19 år, 179 og vejer lige under 80 kg. Jeg har trænet i et par år, uden at være mega og har som sagt også svømmet og spillet håndbold.

Derudover går jeg i gymnasiet, så jeg har brug for energi til dagen, ellers går jeg helt ned! Jeg har prøvet, at leve af proteinpulver og mælk.. men det slår ikke helt til!

Har I ikke nogle forslag til, hvordan jeg kan tabe mig og indpasse en passende træning?

På forhånd tak!

Mvh Jesper Juul

Jeg ved du efterlyser et specifikt svar, men prøv først at søge lidt på: kalorieunderskud og ligevægtsindtag.

Så burde du få en idé om hvad det handler om. Herefter gælder det om at tage udgangspunkt i en realistisk kostplan med gode, nærende og mættende fødevarer (ikke fordi du skal leve af det samme hver dag - det er mere for at få en idé om hvor mange kcal de forskellige fødevarer indeholder), for du har ret i at proteinpulver og mælk på INGEN måde slår til!

Spørg endelig hvis der opstår flere spørgsmål! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share