Køb af boragoolie/hjulkroneolie


apprenti
 Share

Recommended Posts

Da det er jævnt dyrt vil jeg gerne høre om der er andre der køber boragoolie og hvor.

det billigste jeg kan finde med mine google skills er 100ml for 120kr eks fragt.(eller 500ml for 540 el. 1liter for 972kr)

Ved hurtig google søgning kan jeg se det er et "kosttilskud", men måske du kan forklare mig mere præcist hvad det skal "gøre godt for" ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ved hurtig google søgning kan jeg se det er et "kosttilskud", men måske du kan forklare mig mere præcist hvad det skal "gøre godt for" ? :smile:

ja jeg overvejede om det var "lovligt" men det er jo olie som så meget andet og ikke kosttilskud som fx proteinpulver der jo i stor stil bliver brugt herinde.

boragoolie har et højt indhold af gla fedtsyre (ca 20-25%) og for mit vedkommende skal gla bruges mod min skinnebensbetændelse da det er antiinflammatorisk/betændelseshæmmende.

man kan købe det i kapsler de fleste steder, men det er møjdyrt hvis man skal spise tre kapsler om dagen og hver kapsel koster ca 1-2kr...

Link to comment
Share on other sites

ja jeg overvejede om det var "lovligt" men det er jo olie som så meget andet og ikke kosttilskud som fx proteinpulver der jo i stor stil bliver brugt herinde.

boragoolie har et højt indhold af gla fedtsyre (ca 20-25%) og for mit vedkommende skal gla bruges mod min skinnebensbetændelse da det er antiinflammatorisk/betændelseshæmmende.

man kan købe det i kapsler de fleste steder, men det er møjdyrt hvis man skal spise tre kapsler om dagen og hver kapsel koster ca 1-2kr...

ja tre kroner om dagen. det er da helt tosset :laugh:

Link to comment
Share on other sites

ja tre kroner om dagen. det er da helt tosset :laugh:

det er 90kr om måneden og hvis jeg kan minimere det til 50 vil jeg gøre det.

de fleste steder koster det også omkring 2kr. atså 160-180kr. jeg er på su så der er ikke for mange moneter at kaste rundt med. specielt ikke hvis man vil have et udlandsophold til 500k i usa...

Link to comment
Share on other sites

GLA er antiinflammatorisk. Det hæmmer dannelse af "leukotriener" og er brugt i flere studier til f.eks. ledegigt - en sygdom hvis symptomer skyldes kraftig inflammation i leddende. Der skal dog relativt store doser til før det har effekt. Vi taler mellem 0.5-3g dgl.

Link to comment
Share on other sites

GLA er antiinflammatorisk. Det hæmmer dannelse af "leukotriener" og er brugt i flere studier til f.eks. ledegigt - en sygdom hvis symptomer skyldes kraftig inflammation i leddende. Der skal dog relativt store doser til før det har effekt. Vi taler mellem 0.5-3g dgl.

jeg har tænkt mig at tage ca 2-3ml borago hvilket vil give mig mellem 0,5-0,75g gla - derfor det skal være boragoolie og da det har mellem 20-25% gla.

jeg har lige fundet ud af at der kun er 500mg boragoolie i kapslerne (jeg troede det var 1g) så jeg skal altså have omkring 6-8kapler før det er antiinflammatorisk. det er helt sikkert nu at det skal købes som olie i en flaske og ikke som kapsler!

edit: det skal i øvrigt siges at jeg før(i foråret) med stor success kørte en "boragoolie-kur" hvor jeg spiste minimum 2ml om dagen og jeg har aldrig haft så lidt skinnebensbetændelse. og det er ikke ren indbildning. jeg kunne før ikke gå ca 1km(fra uni til bus eller omvendt) nu kan jeg spille fodbold uden problemer! i sommers kun jeg oven i købet løbe en 5km uden nogen som helst komplikationer. det har jeg ikke kunnet siden vinteren 2000...

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share