2 split


Eskimo
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg træner i øjeblikket 2split.

Som det ser ud nu:

bryst/ryg/mave og biceps/triceps/skulder.

bryst:

db-bænk, 3x8 @ 28kg

db-pullover, 3x8 @ 34kg

ryg:

cable front pulldown, 3x8 @ 70kg

cable close pulldown, 3x8 @ 75kg

back extenxion (45-degree), 3x8 @ bw + 10kg

mave:

swiss-ball, 3x20 @ bw

swiss-ball, 3x8 @ bw + 10kg

biceps:

db curl, 3x8 @ 14kg

tirceps:

cable pushdown, 3x8 @ 30kg

bb close grip bænk, 3x8 @ 65kg

bb skull crusher, 3x8 @ 20kg

skulder:

db lateral raise, 3x8 @ 8kg

db shoulders raise, 3x8 @ 20kg

Hvad siger I til det? - er blevet anbefalet af centrets instruktør at omrokere på øvelserne. Vil gerne høre jeres mening også.

Jeg kan ikke træne ben, da mit forreste korsbånd er revet over :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville dele anderledes op...

feks:

bryst/mave/skuldre/triceps

ryg/biceps/(ben)

Nu kan du selvf. ik træne ben nu, men det kommer vel igen... Man kunne evt. flytte mave til rygdagen så længe... Grunden til at jeg vil dele det sådan her op er at du på bryst dagen alligevel bruger triceps og på rygdagen biceps, så kan de få bedre restitutionsmuligheder...

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen Pese! Det var præcis sådanne nogle råd jeg havde brug for :4thumbup:

Hvordan er øvelserne for de forskellige muskelgrupper så?

En lille rettelse: med biceps kører jeg også med cable, hvor jeg sidder på gulvet med overarmene fikseret på en bænk. Desuden skifter jeg lidt mellem BB curl og DB curl.

Link to comment
Share on other sites

Øvelses valget er ik skidt, men personligt er jeg lidt mere til oldschool øvelserne... Jeg ville nok putte alm bænkpres i stedet for db press, men jeg ved ik om det gør så stor forskel, det virker bare godt på mig...

Skulder ville jeg tage latteral raise + millitærpress

Ryg ville jeg vælge dødløft, chinups/kropshævninger og bent over row...

Og så synes jeg måske du voldtager dine tricpes lidt... 1 iso øvelse ud over de andre presseøvelser burde kunne gøre det synes jeg :smile:

Men kan du godt lide det som det er nu synes jeg ik der er nogen deciderede problemer med at køre videre med det, jeg og mange andre har bare gode erfaringer med de tunge basis øvelser :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Øvelses valget er ik skidt, men personligt er jeg lidt mere til oldschool øvelserne... Jeg ville nok putte alm bænkpres i stedet for db press, men jeg ved ik om det gør så stor forskel, det virker bare godt på mig...

Skulder ville jeg tage latteral raise + millitærpress

Ryg ville jeg vælge dødløft, chinups/kropshævninger og bent over row...

Og så synes jeg måske du voldtager dine tricpes lidt... 1 iso øvelse ud over de andre presseøvelser burde kunne gøre det synes jeg :smile:

Men kan du godt lide det som det er nu synes jeg ik der er nogen deciderede problemer med at køre videre med det, jeg og mange andre har bare gode erfaringer med de tunge basis øvelser :bigsmile:

Dødløft belaster dog knæet også ikke?

Mht bænkpress, så er der kun et smith-stativ der hvor jeg træner - og det synes jeg er ret dårligt, er mere øm i bryst dagen efter af DB faktisk (trods at jeg har klart lavere belastning). Bænk med fri BB kan jeg klare 5x5 @ 95kg, men det er ikke i det center hvor jeg træner nu - desuden er der heller ikke mulighed for at træne dips hvor jeg træner nu.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft belaster dog knæet også ikke?

Ikke hvis du laver den rumænske udgave :smile: (låste knæ i næsten udstrakt position - flektion udelukkende i hofteled i stedet)

Mht bænkpress, så er der kun et smith-stativ der hvor jeg træner - og det synes jeg er ret dårligt, er mere øm i bryst dagen efter af DB faktisk (trods at jeg har klart lavere belastning). Bænk med fri BB kan jeg klare 5x5 @ 95kg, men det er ikke i det center hvor jeg træner nu - desuden er der heller ikke mulighed for at træne dips hvor jeg træner nu.

DOMS kan ikke betegnes som værende direkte indikator for vækst. BP muliggør større spænding over pecs'ne hvilket er en vigtig parameter når det gælder vækst. Måske du skulle få en kyndig gut eller gutinde til at vejlede dig i øvelsen (helst en styrkeløfter) :wink:

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Ja ok jeg glemte lige det med benene da jeg foreslog dødløft, men den skal på programmet når benene er klar igen :bigsmile:

Stivbenet dødløft er en mulighed, den går i baglårene også dog...

Men bent over row mener jeg bestemt du bør have med!

Hvis der kun er smithstativ, så ville jeg også holde mig til håndvægte... Men så har i måske ik en gang en stang til militær pres? Den giver ellers godt synes jeg... Men som jeg også nævnte tidligere, så synes jeg ik der er noget direkte galt med programmet hvis du bruger den opdeling jeg foreslog, så rock on :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share