Smerter i ben


JHL
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har i forbindelse med en skulderskade ligget meget ned, og herefter fik jeg så ondt i begge ben i stort set alle muskler, efter at have stået og gået lidt mere end normalt. Jeg ved ikke om dette nu er en overbelastning af mine ben, men det gør i hvert fald ondt!

Denne skade hæmmer mig i utrolig mange ting. F.eks kan jeg ikke gå længere ture eller stå op i længere tid af gange uden jeg får ondt. Smerterne kommer lige fra balder og i lårene og i læggen.

Før jeg fik min skulderskade (hvilket er en idrætsskade) og det med benene dyrkede jeg meget idræt, stykretræning og fodbold, uden nogensinde at have haft problemer med dette. Jeg er ved at være ret træt af det hele og synes efterhånden ikke der er så meget i min tilværelse der er sjovt længere, desværre!

Jeg har selv været ved lægen et par gange, som tog blodprøver men de viste ikke noget! Han sagde at jeg bare skulle prøve at komme i gang med at cykle lidt, men det får jeg ondt i benene af. Jeg føler ikke min læge helt forstår hvor meget dette hæmmer mig, og hvor utrolig nedtrykt jeg er. Jeg er selv studerende, men har ikke kunne have et fritidsarbejde pga mine ben. Det har nu stået på i snart 4 måneder.

Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende, f.eks efter at have været meget sengeliggende?

Jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig lidt. Det ville jeg være meget glad for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lå engang brak i 14 dage efter en stor skade i den højre forreste lårmuskel.Jeg havde frygtelig svært ved at komme igang igen, med svimmelhed,forlænget restitution og træthed.Jeg fandt aldrig ud af om det var den primære skade, bedøvelse i 2 omgange eller inaktivitet der var årsagerne.Højest sansynlig var det et samspil mellem ovenstående.

GÅ IGANG!!!Hav ikke ondt af dig selv.Du er nok lidt oppe i omdrejninger efter nogen uger, men må være forberedt på at det er hårdt at komme igang igen.Er din nitrogenbalance iorden så du kan restituere, både efter din skade og i forbindelse med genoptræningen???Sørg for en lødig kost og evt. proteintilskud i en periode.

Det lyder ikke som om du har et rygproblem og jeg ville i første omgang spare fys. pengene og blot gå igang, især hvis du tidligere har været ryg rask.

Iøvrigt er der mere de fleste fysioterapeuter IKKE ved om træning, for raske målgrupper, end de ved og tro mig:Jeg har mødt masser af fysioterapeuter!!!

Iøvrigt er jeg selv fysioterapeut!

(Redigeret af LBB ved 7:47 pm på Dec. 9, 2001)

(Redigeret af LBB ved 7:49 pm på Dec. 9, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Hej JHL!

Kiropraktorer er også gode, men de koster godt nok lidt penge. De tager et røntgenbillede inden de går i gang (det koster ca 300) og den indledende konsultation koster omkr. 200. Efterfølgende konsultationer koster 100-160 kr. Du kan dog få støtte fra Sygesikr. DK.

Jeg tror også dit problem stammer fra den nederste del af ryggen. Det lyder som om du har prøvet så meget til med træning, at almindelig eftertræningsømhed er udelukket. En kiropraktor er rigtig god til at vurdere, om din holdning er korrekt, og om der evt. skulle være skævheder e.l., som kun ses på røntgen.

Har selv haft meget glæde af kiropraktor tidl., med smerter i det ene ben, som hæmmede træning m.v. Det viste sig at være en skævhed i bækkenet. Symptomerne forsvandt efter en stribe kiropraktiske behandlinger.

Det lyder ikke som om du har det samme problem som jeg havde, men selvom det koster penge, er det værd at prøve (synes jeg).

Go' bedring!   :sweetsun:

(Redigeret af Armoured female ved 8:07 pm på Dec. 9, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share