Bedre at løbe?


ElNino
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er vi fuld gang med at motionstræne så jeg kan tabe mig.

Jeg har kørt hårdt på i en måned nu, hvor jeg har trænet 4 gange om ugen og spiser rigitg fornuftig. Syndes også jeg er begndt at kunne se lidtresultater .

Min spørgsmål handler om hvordan jeg motionere bedst. Lige nu ckler jeg i 40 min og giver den fuld gas. Jeg er faktisk også blevet ret god til det. Jeg prøvede så en dag at løbe istedet og holdte i 15 min! Mit spørgsmål er om det i det hele taget giver mere at løbe end at cyckle. Og også om det i så fald er så meget bedere, at det kan betale sig for mig at få min "løbe kondition" i form, for det skal da nok tage i hvertfaldet en måned inden jeg kan løbe nogenlunde så godt som jeg kan cykle nu.

På forhånd tak

/M

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er trænet i disciplinen, så kan flere motionsformer forbrænde cirka det samme, f.eks. løb, cykling, roning.

For en utrænet er det dog typisk at man kan holde længere tid ved at cykle ift løb, men at løb så forbrænder mere pr tidsenhed.

Så jeg synes det er en god idé hvis du vil i løbeform også, men det skal mere være ud fra en betragtning om at kunne variere træningen, end at løbet er en smule mere effektivt som kalotieforbrænder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share