900 g. frugt?


STAUBER
 Share

Recommended Posts

Det skal siges.. Ved ikke lige hva der skete for mig i dag, har self. fået mange proteiner og det i dag.

Men så har jeg tilgengæld spist;

500 g. æble.

100 g. Pitaya

100 g. Grapefrugt.

Ca. 200 g. pærer.

,

Det er ret meget, næsten et kilo? z:

Jeg løber 45 min hver aften. Sååå skulle der ske noget ved det? eller

Link to comment
Share on other sites

At spise 900 g. frugt om dagen, er det ikke det samme som at æde en stor portion pizza eller pommes. friturestegte?

Eller hvad, det indeholder jo kanon meget sukker, altså frugt? =

Det kommer an på hvilken sammenhæng du ser det i. Hvis det er i forhold til det samlede kalorieindtag (hvis man f.eks. skal tabe sig) så skal man bare være i energiunderskud, og så længe man er det, er koppen egentlig "ligeglad" med om energien kommer fra en pizza, pommes frites eller frugt.

Du har helt ret i at frugt indeholder meget frugtsukker, hvorfor man ikke bare må spise løs af det, ligesom man må med grøntsager. Energimæssigt svarer 900 gr. frugt nok ikke helt til hvad der er af energi i en pizza, men det afhænger selvfølgelig af hvilken frugt vi taler om, størrelse mm + hvilken slags pizza det er. :4pizza:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

At spise 900 g. frugt om dagen, er det ikke det samme som at æde en stor portion pizza eller pommes. friturestegte?

Eller hvad, det indeholder jo kanon meget sukker, altså frugt? =

Nu må du lige slappe af! Jeg har set dig med tre forskellige indlæg i tre forskellige topics omkring "om det er usundt at spise 900g frugt". Det lader til at du har et problem med noget andet end, at du bare har spist 900g frugt. Måske skulle du snakke med dine venner/familie om dine spisevaner, for det er sygeligt at være bange for at være bange for, at man har spist 300g mere frugt end sundhedstyrelsen anbefaler. Hvis jeg skal være ærlig lyder du som én der har en spiseforstyrelse, og tro mig jeg kender hvordan det er. snak med din familie.

Og nej, det er ikke tilsvarende usundt at spise frugt end en bakke pommes eller pizza - det burde da næsten være indlysende, undskyld jeg siger det! desuden skal du heller ikke være bange for at tage 900g på, da frugt mestendels består af vand.

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share