Hvidløg i glas!


TRS
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Har efterhånden læst stolpe op og stolpe ned om hvidløgs fantastiske egenskaber, så skal til at ha slugt skidtet.

Tænkte på om de hvidløg man kan få på glas er lige så sunde som rå hvidløg? Har løgene mistet nogle af deres næringsstoffer under omdannelsen til færdig pakkede hvidlød på glas??

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hmm, er med på en lytter, og ligeledes om man kan nøjes med at sluge skidtet eller det skal tykkes og synkes for bedre optagelse.. :\

Dog ikke fordi jeg ikke kan lide smagen af hvidløg, men mere afhensyn til lugten efterfølgende..

Link to comment
Share on other sites

Alt fødevarer som er bearbejdet har jo taget en eller andenform for "skade" Jeg kan anbefale dig at købe en god olie og en masse hvidløg og lave dit eget glas som du kan gå at spise fra.

Jeg har ingen viden om hvorvidt det er nødvendigt at tygge dem for at opnå optagelse af "The good stuff" men ellers kan du jo bare knuse dem inden du lægger dem i olie.

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Uden at kunne huske, hvilken præcis undersøgelse det var, så kan jeg huske, at hvidløg i dets forskellige bearbejdninger var gode til forskellige ting. Syltede hvidløg har altså ikke mistet egenskaberne.

Hr. K

Det kan sagtens have sin rigtighed - mange tunge siger mange ting. Ikke altid til at vide hvilken taler rigtigt. Jeg slog det blot op i mine gl skolebøger fra kokkeskolen.

:tongue:

og de er jo ikke helt nye.... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Ja uanset bearbejdning, så tvivler jeg ikke på at der er en smule trylle pulver tilbage i de færdigpakkede.

Jeg tvivler dog på at de kan måle sig med rå hvidløg, så tror jeg vil prøve på at sluge 4 fed hvidløg dagligt. Evt hakke det over hvis det er for stort.

Et morgen, et middag, et eftermiddag og et til aften. Prøvede at sluge 4 fed igår, og jeg lugtede rigtig rigtig slemt af hvidløg, alle jeg kom i nærheden af nævnte det.. men hva fan, så ka man os gå lidt i fred fra alle de små tøs pig´ børn :tongue: ..

Link to comment
Share on other sites

JEg gik i lang tid og spekulerede over det samme, men så læste jeg i en eller anden artikel - kan ikke lige huske hvor - at hvidløg på glas IKKE havde mistet egenskaberne... Har desværre ingen henvisning, da jeg ikke kan huske hvor jeg læste det... Det har muligvis været i "Workout & Fitness" eller lignende! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share