Bulk eller Cut


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Hej.

Har haft en skade i min albue(sene-inflamation) som har holdt mig ude i de sidste par måneder. Er lige begyndt igen, og il gerne vide lidt om hvad der er smartest. Jeg vil gerne være mere markeret, så vil gerne prøve at cutte, selvom jeg synes det ser totalt umuligt ud:( Men vil også gerne være lidt større, ihvertfald gerne stærkere. Kan man godt opbygge styrke samtidigt med man cutter. Skal jeg starte med at bulke eller at cutte? Forklar lidt, til en totalidiot :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det kom vel an på hvad du proriterer højest. Men hvis du føler at du ikke er særlig markeret nu, så vil du ganske givet have den følelse endnu mere efter en gang bulk. For du er nød til at bulke for at bygge nogle muskler op. Og det gør du ikke uden at tage lidt fedt på. Så du er nød til at vælge, bulk eller cut, det er enten eller. Det kan dog godt være at du vil opleve en smule fremgang i starten af et cut, eftersom du har holdt et par måneders pause, og din styrke så vil genvinde lidt af det tabte. Hvilket jo bare er positivt.

Så hvorfor ikke tage en diæt til at starte med, og så kom helt i bund og se cut ud. Så kan du bygge op derfra, og så tage en diæt nå du ex. når en fedtprocent omkring dit nuværende niveau. Så kommer du heller aldrig op på en meget høj fedtprocent, som er så meget svære at smide og kræver en meget længere diæt..

Og hvis du ellers holder en fornuftig diæt nu, behøver du ikke miste særlig meget muskelmasse. Du har sikkert mistet mere ved at være inaktiv i et par måneder, end du kommer til ved at cutte og træne samtidigt.. -og spise masser af kød

Så smid fedtet og begynd så at bulke op, syntes jeg :)

Edited by Don S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share