Overvægtig!?


Syruskeen
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,,

Jeg har været igang med min træning og vægttab og der er sket fremskridt,, Men det er ikk voldsomt?

Så jeg ønsker at der skal ske mere med min krop når jeg træner,, blive stærkere og mere markeret.

Så jeg har tænk at starte på noget protein pulver, men jeg har hørt at noget af protein pulverne feder. Er det sandt?

'

Proteinpulver er noget værre skidt hvis du skal TABE dig. Proteinpulver indeholder jo netop en masse protein pr 100 gram, oftest 80, men det kan også fås højere, og alt efter hvor meget pulver du spiser tager du på. Pga. det høje proteinniveau, så indeholder proteinpulver næsten 400 kalorier pr 100 gram, hvilket dækker ca. 1/4 af det samlede energibehov (hvis du er en "splejs")

Så et godt råd er:

Motioner, motioner, motioner, og spis nu ikke dit hårde slid op i fede kager osv!!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Så lige din tråd.

Du kan sagtens tabe dig selv om du "er nødt til" at spise det mad dine forældre laver om aftenen. Bare du nøjes med en enkelt portion (almindelig stor portion).

Det vigtige er hvad du spiser resten af dagen... Jeg har lige nogle råd til dig :D

Sørg for at få mindst 600 gram grøntsager og frugt om dagen (fx 500 gram grøntsager plus et par frugter hver dag).

Grøntsager indeholder meget få kalorier, så dem kan du spise ligeså mange af du gider. Frugt indeholder derimod relativt mange kalorier (frugtsukker), så der skal du nok max spise 3-4 om dagen. Det er ligemeget om grøntsagerne er kogte eller rå.

Når du spiser brød, så sørg for (det meste at tiden) at spise groft brød (dvs. brød med mange fibre), som fx rugbrød. Hvidt toastbrød og lignende er ikke sundt.

Drikkevarer:

Undgå sukker-sodavand i hverdagen, det er meget usundt! Vand og mælk er bedst. Light-sodavand er også OK. Juice indeholder mange kalorier, så hold indtaget på max et par glas om dagen.

Med hensyn til mælk, er skummetmælk eller minimælk bedst. Du er jo i voksealderen :) så drik gerne 0,5 l per dag...

Husk at spise kød, det er sundt.

Og du skal endelig ikke "gå sulten i seng", som jeg så du skrev. At sulte kroppen er ikke sundt, og det gavner bestemt heller ikke vægttabet. Hvis du gør det skal du spise noget mere i løbet af dagen...

Og ja med hensyn til din astma, så burde du ta et smut forbi din læge og snakke med ham. Fortæl om dit problem med motion og hør hvad han siger til det...

Du kan kigge lidt på den her hjemmeside med nogle kostråd: http://www.altomkost.dk/de8kostraad/De8Kos...aad/forside.htm

post-13145-1165434646_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share