Ny tilgang til bænken..


bRODER
 Share

Recommended Posts

Dem som lurer med i min log, har nok fundet ud af at min bænk simpelthen bare stinker. Er ikke steget i 1RM siden januar. Så nu skal der noget nyt til. Det skal dog også lige nævnes at jeg har cuttet siden januar, sådan lidt on/off.

Så jeg har luret lidt som Consience og kommet frem til dette. Men kan selvfølgelig godt ske at det er mere trøje-mindet. Som jeg jo ikke bruger.

Dag 1:

Benchpress Heavy - 5x3

Boardpress 8cm - 5x3

Dag 2:

CG Bench Board - 5x3

Pinky-grip bench - 3x5

Dag 3:

Benchpress Light - 8x3

Incline bench - 3x10

Alt sammen køres med stop/pause på bryst. Og bliver smidt ind i mit 2 split, så jeg får kun 2 af dagene pr. uge.

Nogen kommentarer ? Er det helt i dammen ? Måske den lette dag skulle smides ind mellem de 2 tunge ? Eller skal jeg prøve noget helt andet ?

Link to comment
Share on other sites

Fortæl lidt om dine styrker og dine svagheder generelt...det der program er til sune...der er ingen der siger at I har samme svagheder, styrker og behov.

Min største svaghed er helt klart triceps - mine løft kommer altid fint fra bryst. Og jeg har aldrig rigtig kørt nogen form for smallere greb end mit normale. Mit sticking point ligger godt 6-10cm fra bryst, og det er altid der jeg hænger fast.

Nu tog jeg heller ikke programmet fordi at Sune er så stærk, så bliver jeg det også når jeg kører det program. Men kun fordi der er en del mere fokus så smallere greb end jeg nogensinde har kørt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min største svaghed er helt klart triceps - mine løft kommer altid fint fra bryst. Og jeg har aldrig rigtig kørt nogen form for smallere greb end mit normale. Mit sticking point ligger godt 6-10cm fra bryst, og det er altid der jeg hænger fast.

Nu tog jeg heller ikke programmet fordi at Sune er så stærk, så bliver jeg det også når jeg kører det program. Men kun fordi der er en del mere fokus så smallere greb end jeg nogensinde har kørt :smile:

Ved ikke om ovenstående program er skabt til dig - højest sandsynligt ikke, men hvis du har problemer 6-10 cm over brystet ville det da være en ok ide at træne med boards som er 6-10 cm tykke. Skrå bænk som indgår i programmet er jo hovedsageligt bundstyrke. Fokusér på dine svagheder og vælg (hjælpe)øvelser derefter.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om ovenstående program er skabt til dig - højest sandsynligt ikke, men hvis du har problemer 6-10 cm over brystet ville det da være en ok ide at træne med boards som er 6-10 cm tykke. Skrå bænk som indgår i programmet er jo hovedsageligt bundstyrke. Fokusér på dine svagheder og vælg (hjælpe)øvelser derefter.

Nu har jeg jo også kørt til 6-10cm klodser i et godt stykke tid. Jeg rykker bare ikke rigtigt. Især til 6cm, det er jo som at løfte til bryst for mig.

Men tænkte jo at en øget bundstyrke, ville give mig det fornødne punch til at komme forbi stick point.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo også kørt til 6-10cm klodser i et godt stykke tid. Jeg rykker bare ikke rigtigt. Især til 6cm, det er jo som at løfte til bryst for mig.

Men tænkte jo at en øget bundstyrke, ville give mig det fornødne punch til at komme forbi stick point.

Ok, vidste ikke at du havde kørt med board igennem længere tid. Bundstyrke er selvfølgelig en all-timer, som altid er god, og med en øget eksplosivitet vil du selvfølgelig have lettere ved at glide igennem sticking point. Men lige meget hvad, så er det jo vigtigt at du på en eller anden måde fokuserer på din svaghed (6 cm over brystet). Du må jo på en eller anden måde få intensiveret din triceps-træning...boards, smal bænk, etc. Hvordan har du kørt i år indtil videre? program og hjælpeøvelser?

Link to comment
Share on other sites

Ok, vidste ikke at du havde kørt med board igennem længere tid. Bundstyrke er selvfølgelig en all-timer, som altid er god, og med en øget eksplosivitet vil du selvfølgelig have lettere ved at glide igennem sticking point. Men lige meget hvad, så er det jo vigtigt at du på en eller anden måde fokuserer på din svaghed (6 cm over brystet). Du må jo på en eller anden måde få intensiveret din triceps-træning...boards, smal bænk, etc. Hvordan har du kørt i år indtil videre? program og hjælpeøvelser?

Har kørt 2 omgange Hatfield, lidt 5x5 progression og ellers bare en heavy og en light dag. Af hjælpeøvelser har der kun været dumbell incline, barbell incline også boardpress jo. Og det er derfor jeg nu ville forsøge mig med at give triceps tæsk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå dig, eftersom du vil træne to dage i ugen, at have to bænkdage. En dag med tung bænk og en dag med let bænk, som du hidtil har haft. Som hjælpeøvelser lyder smal bænk, smal skrå bænk og boardpres (4-6 cm vil jeg gætte på) til at være fint. Det er vigtigt at du vælger hjæleøvelser med henblik på at forstærke triceps. Du kunne måske endda overveje en isolationsøvelse som fransk pres eller dips. På den måde har du to dage i ugen, hvor du kører bænk, en bænk-relateret øvelse med fokus på triceps og muligvis en isoleringsøvelse som afslutning.... Og ja, jeg ved godt at bænk-relaterede triceps øvelser er bedst, hvis man vil være bedre i bænken, men nogle gange er det ikke helt hen i vejret at have en mere isolerende øvelse som afslutning på dagens omgang.

En anden mulighed er at vælge bænk-relaterede triceps øveler som hovedøvelse (som under WSB).

I øvrigt kunne forklaringen på din stilstand altså også være dit kalorieunderskud, som du skriver mere eller mindre har kørt hele året...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share