Smidighedstræning


TheCzech
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at udføre et seriøst smidighedsprogram hver dag. Det går super godt og jeg er rigtigt glad for det.

Jeg vil dog meget gerne vide, hvor lang tid der egentligt går, før man oplever resultatet af en omgang udstrækning. Vil man allerede dagen efter være blevet minimalt mere smidig ? Eller går der længere tid før effekten af smidighedstræningen indtræffer ?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det "supergodt"?

For at være helt ærlig, svarer det ikke lidt til at spørge "hvornår bliver jeg stærk, hvis jeg styrketræner?" :wink:

Teknisk set kan jeg ikke forestille mig andet, end at du bliver minimalt mere smidig fra gang til gang, dog med det forbehold at smidighed går op og ned dag for dag, ligesom styrke gør. I praksis kunne jeg forestille mig at selv med det "optimale" program ville der gå mindst en eller to uger, før du vil begynde at kunne mærke forskel. Hvis du pt er meget usmidig tror jeg resultaterne i første omgang vil komme hurtigere. Det hele kommer an på hvad du konkret laver, om du laver ting der kan modvirke det (BB styrketræning f.eks.), og hvor klar din krop er til at ændre sig.

Når du skriver "effekten af smidighedstræning", mener du så ganske enkelt øget smidighed, eller snakker vi mere bredt øget velvære eller lignende luftige emner? :smile:

Jeg kunne også godt tænke mig at se hvordan programmet ser ud, og hvor du har fundet det.

Link to comment
Share on other sites

Max Power & 789 - Kører dette program :

http://www.hwarangdo.dk/index.php?id=13

Jeg har så selv lagt lidt et par øvelser til armene, brystet, maven og ryggen til for at blive dækket ind hele vejen rundt.

Max Power - Det går "super godt" på den måde, at jeg synes det er virkeligt rart at strække ud. Jeg synes jeg får en rigtigt god følelse i kroppen efter hvert stræk.

Ja skulle nok have været lidt mere konkret i oplægget :blush:

Med effekten mener jeg smidighed. Min undren gik på om jeg, hvis jeg strækte ud lige nu, teoretisk set ville have øget min smidighed en smule allerede dagen efter, eller om der gik, f.eks., 3 uger før smidighedseffekten af dagens træningspas ville indtræffe. Det har du sådan set svaret på.

Dyrker lidt blandet træning ved siden. Primært BB for tiden.

Fandt det blot ved at sæge på "smidighedsprogram" på google

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share