En god Spinning time


britone
 Share

Recommended Posts

Hey :4thumbup:

Da jeg som instruktør har brug for at få nogle input til at tilrettelægge nogle timer :cool: tænkte jeg at det må der da være nogle af alle jer herinde der har opfundet /oplevet nogle guldkorn. så har du oplevet en fed time eller er du instruktør og vel dele lidt så kom gerne med det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Del holdet i to, som så køre skiftevis stående i takt / sidende i tempo

Gør dette i:

1-2-3-4-5 min, og derefter i:

5-4-3-2-1 min

(Forstår ikke rigtigt hvad du mener med de min?? -skal man kører således i 30 min??)

Jeg savner også inspiration, men folk på nettet holder kortene tæt ind på kroppen af en eller anden grund.

Det er klart lettere at tage en blok med til andres timer og umiddelbart efter timen skrive de fede sets ned, ellers kan det være svært at huske.

Jeg bruger tit et nummer helt til sidst i timen som jeg skruer tempoet op i hele vejen, og instruere i blot at hold tempoet hele vejen (helst stående). Lad nummeret starte lansomt (Bmp: ca. 105) og derefter langsomt stigende (til bmp ca. 145), der skal være jævnt til hård belastning konstant hele vejen og settet må ikke overstige ca. 4-5 min. Det er en fed måde at presse de sidste dråber enegi ud og så er det sjovt; folk "giver" virkelig alt hvad de har!

Link to comment
Share on other sites

Ok, testede dit set i aften på en flok cykelryttere, det rykkede sgu tænder ud!

Jeg tror dog at jeg fremover vil undlade de sidste 2x5 min; folk begyndte at falde fra og jeg syntes det var lidt for hårdt for lænden at stå op i halvtakt i 5 min efter 10 min skiften. Ellers et godt udholdenheds set!!

Link to comment
Share on other sites

Vores motionister i centeret er rimelig vilde med!

1) Sten, saks, papir. (Taberen op og stå i 30 min i enkelt takt med hård belastning)

2) Hold kørsel (Konges efterfølger)

3) Pyramide træning 8 - 16 - 24 -32 - 32 - 24 - 16 8 siddende belastning på lidt over middel og stående hård.

4) Hjul (Stik med en makker)

Som i kan se kører jeg meget på det sociale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share