Sæsonafslutningen i tennis


Flame
 Share

Recommended Posts

Så for lidt tid siden kampen mellem Sharapova og Dementieva,

hvor det blev 6-1, 6-4 til Sharapova.

Nå men vil lige gerne vide hvem i tror der vinder TOUR Championships (kvinderne) og Masters Cup (mændene)..

Hos kvinderne gætter jeg på Justine Henin-Hardenne eller Maria Sharapova,

og hos mændene er det of course Roger Federer :4thumbup:

Hvem tror i på?

Link to comment
Share on other sites

Med risiko for at skifte emne vil jeg bare udtrykke min utilfredshed med, at ingen kanaler i min TV-pakke har valgt at vise Masters Cup - hvorimod Eurosport har vist Henin-Hardennes finale 5 eller 6 gange.

Men ja, Federer er svær at slå. Ikke mange overlever 3 matchbolde imod sig med Roddick på den anden side - især ikke, når én af dem er i Roddicks serv.

Link to comment
Share on other sites

Federer vandt naturligvis. Et par facts:

Totalt set vandt han 60 % af de spillede bolde - det er meget i herretennis på topniveau!

Han vandt endog over 50 % af boldene i Blakes serv - uhørt på dette niveau på en mediumhurtig bane.

Hvis man tæller de 11 serveesser med, vandt Federer over 50 % af sine points på rene vinderslag - igen ganske uhørt!

Blake spillede ikke dårligt og havde faktisk en del breakpoints - men hver gang strammede Federer bare skruen en halv omdrejning mere. Specielt i første sæt gik Federer et par gange rundt med et vantro smil, når selv de mest fantastiske satsninger lykkedes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share