Brug for hjælp


rieweb
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har i nogle uger vejet min mad og skrevet ALT ned hvad jeg har spist og regnet kcal ud i et program. Jeg har gennemsnitlig ligget på cirka 1350 kcal om dagen.(se min blog) Udover det har jeg i ugens løb været til 1 spinning time samt et fullbody styrke program.

Alligevel står min vægt stille, jeg vejer det samme som jeg gjorde sidste søndag. Jeg ved godt det kan lyde utålmodigt, men kan det passe? Skal jeg virkelig ned på 1000 kcal om dagen før der sker noget og er det overhovedet sundt for mit stofkifte osv.? Jeg overvejer også det man kalder en refeed dag, kan ikke helt se hvordan det skulle hjælpe, nærmest tværtimod..men nogen siger det er godt.

Jeg har begrænset tid til træning pt men mit mål er dog at få en times mere spinning samt en times mere styrke ind om ugen.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Skal jeg vælge og gå ned på 1000 kcal om dagen?

Vh.

Rie

Link to comment
Share on other sites

Ja så kunne svaret på mit problem vel ikke være meget lettere. Jeg har også prøvet at træne helt vildt, men det holder ikke, jeg bliver træt af det i sidste enden da det ikke holder i længden at gå amok med træningen, det er også svært når jeg ikke har tid, jeg har noget der svarer til et fuldtidsstudie(uni) og fuldtids arbejde samtidig, dvs jeg har ikke mange timer om ugen fri. Jeg vil dog gerne have min. 2 timer spinning om ugen samt 2 timers styrke som jeg skrev.

Men jeg kan ikke forstå det...hvis det man siger er at man skal indtage mindre end ligevægtindtaget...jeg gør alt hvad man siger...troede jeg eller også har jeg et meget lavt stofskifte? Men hvis alt det folk her siger skulle passe, tja så skulle jeg jo nok have tabt mig. Det skal siges jeg har haft det her problem mange gange og giver altid op fordi der intet sker, som nu. Det er faktisk meget fortvivlende.

Edited by rieweb
Link to comment
Share on other sites

om jeg begriber hvorfor vægten altid er succeskriteriet for jer kvinder....hvad med om du istedet fik foretaget en fedt% måling engang imellem?? en fedt% måling kombineret med vægten siger en hel del mere om ens fysik end bare vægten alene - specielt for individer der træner og i særdeleshed for individer der træner med vægte.

Desuden er jeg også uforstående for at du konsekvent ligger på en energifordeling hvor proteiner er det der indtages mindst af. Hvad er rationalet bag det?

Link to comment
Share on other sites

Vent nogle uger med at justere yderligere på dit kalorieindtag.

Der kan være mange ting der spiller ind. En mulig forklaring kan være øget væskeindtag?

Se tiden an, jeg synes absolut ikke at du bør gå under de 1350 kcal før du er sikker på at den manglende vægtreduktion ikke blot skyldes at kroppen er ved at tilpasse sig.

Tålmodighed, så skal det nok komme.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

og sørg for at fordele kcal over hele dagen med færrest carbs om aftenen...jeg ligger på 1500kcal. spiser 6 måltider om dagen...hver tredje time...taber mig meget på den måde.drikker ca. 2, 5 liter væske .træner styrke tre gange om ugen og cardio hvertfald tre gange om ugen.

på bare en lille uge er min forbrænding så oppe at køre at jeg skal ha mad hver tredje time ellers blir jeg gak!! førhen kunne jeg gå en hel dag uden at spise...eller kun spise en gang om dagen..men der tabte jeg mig bestemt ikke...tvært imod...

Link to comment
Share on other sites

om jeg begriber hvorfor vægten altid er succeskriteriet for jer kvinder....hvad med om du istedet fik foretaget en fedt% måling engang imellem?? en fedt% måling kombineret med vægten siger en hel del mere om ens fysik end bare vægten alene - specielt for individer der træner og i særdeleshed for individer der træner med vægte.

Desuden er jeg også uforstående for at du konsekvent ligger på en energifordeling hvor proteiner er det der indtages mindst af. Hvad er rationalet bag det?

Jeg fik foretaget en fedtmåling for et halvt år siden og det er nok nogenlunde det samme som det ville være i dag og den sagde at jeg ikke var i "farezonen" men at det nok var en god idé jeg tabte lidt fedt. Jeg husker ikke procenten, jeg fik bare sådan at vide...men har det stående på et eller andet papir. Jeg VED at jeg skal tabe mig lidt.

Mht . proteiner så kan jeg jo kun give dig ret, jeg er ikke så god til det med kød og vil se og få noget protein drik agtigt ind, jeg drak fx sådan en nutra et eller andet i går. Hvis du kigger i min log kan du også se at mine proteiner de senere dage er blevet bedre.

Jeg kan godt forstå dit synspunkt mht kvinder og vægten, men altså jeg tror bare ikke helt du forstår min situation så. Fordi det her er noget jeg har godt af at tabe og når man så i flere år har prøvet at tage alle fornuftige råd til sig uden resultater begynder man at undre sig over at det tal på badevægten aldrig rigtig rykker sig. Jeg kunne godt gå på sultekur og sikkert tabe mig, men det vil jeg ikke. I sidste ende har det jo noget med vægten at gøre og så kan jeg jo også se det i spejlet...mit tøj skulle jo altså også gerne løsne sig lidt. Jeg går højst på vægten 1 gang om ugen og jeg ved godt man ikke altid kan regne med den, men jeg burde måske så også lige skrive at jeg ikke føler jeg kan se noget vægttab i spejlet.

Keki: Jeg tror jeg drikker nogenlunde det jeg plejer, jeg drikker en del cola light, dårlig vane.

Jeg har også besluttet at fortsætte den kommende uge er med samme antal kcal og så håbe på at resultaterne viser sig på næste søndag ellers må jeg ned på de 1000, og det vil jeg jo nødigt :dry: .. men måske er der bare ingen vej udenom.

Lillen:

Tak for råd, måske jeg skulle prøve at få fordelt kcal lidt anerledes. jeg troede ikke det havde nogen betydning..da det vel bare kommer an på det samlede antal kcal? Men jeg spiser faktisk typisk 6 måltider om dagen også, men aftensmaden er som regel det der fylder mest. Godt at høre det virker for dig :superman: Jeg er kun lidt misundelig, hehe.

Jeg VED godt det kræver tålmodighed, men jeg vil så nødigt give op igen igen igen..fordi intet sker, jeg føler tit at det ingen forskel gør om jeg lever med den kost jeg har nu og den anden kost jeg ellers har haft. Men jeg skal nok prøve, det er ligefør jeg er villig til at kvitte mit arbejde så jeg kan træner mere. hmmm.

Link to comment
Share on other sites

Mht at du ikke kan se på vægten, eller i spejlet at du taber dig...

I takt med at du træner, forbrænder du fedt, men dette bliver erstattet af muskler som du "tager på". Da muskler vejer mere end fedt - så giver det sig selv at din vægt ikke nødvendigvis vil blive lavere (den kan endda blive højere), men dette ændrer sig hvis du følger dit program.

Som der blev skrevet tidligere så er vægten altså ikke en god indikation for om du taber dig - dette er meget nemmere at se i en FP-måling. Her kan du jo også følge med i hvor meget fedt du får forbrændt, og hvor mange muskler du istedet får på kroppen. ;) DET er en god motivation :D

2 timers træning om ugen er godt nok heller ikke meget! Prøv evt at få lidt løb eller hjemmetræningsøvelser ind i dit program - de dage hvor du ikke er i fittnesscentret... Min kæreste gør dette - og det behøver ikke at tage mere end 30-40 min - men det giver resultater, hvis du bare holder det!

Dit kalorieindtag skal absolut ikke være lavere - så længe du indtager mindre end du forbrænder, så taber du dig. Bare husk på at dit stofskifte ændrer sig, i takt med at kroppen kommer i bedre kondition - og så kan det være nødvendigt at indtage flere Kcal. Men husk nu på at det er vigtigt ikke at indtage for lidt kalorier - da dit stofskifte falder :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share