Højskole for martial arts?


Edu
 Share

Recommended Posts

Hey Mol

Her til næste sommerferie er jeg færdig med 3g i gymnasiet. Og kunne vildt godt tænke mig at høre, om nogen kendte til en højskole, som i hvert fald gav mulighed for undervisning og træning i fx boksning, eller andre former for kampsport...

Det behøves ikke nødvendigvis at være i Danmark, men dog gerne et land hvor de forstår engelsk...

Link to comment
Share on other sites

her er hvad jeg fandt ved en googling

http://www.gerlev.dk/dk/forside.htm

Gerlev Idrætshøjskole – Sjællands Idrætshøjskole. Tlf. 58 58 40 65, www.gerlev.dk. E-mail: [email protected]. På Gerlev Idrætshøjskole kan du sammensætte dit eget skema og få mulighed for nyt fagvalg hver 8. uge. Specialer (12/16 – timers hovedfag): Dans, basketball, fitness & massage, adventure, fodbold og kampsport. Om vinteren: ski, snowboard og fitness & massage. 8-timers idrætsfag: Kampsport, springgymnastik, målrettet træning og massage, gymnastik, svømning, basketball, volley, beachvolley, idrætspædagogik og leg, kampsport, surfing, fodbold, vandaktiviteter, stompformance og fitness. Derudover tilbydes studiefag inden for kunst, kultur og andre samfundsrelevante emner. Vi tilbyder omfattende instruktør- og lederuddannelse og bl.a. en ny 4 måneders danseuddannelse med Peter Friis som ansvarlig leder, som begynder henholdsvis september og marts. Bemærk mulighed for at søge DGI’s støtte bl.a. til denne uddannelse. Du kan sammensætte dit ophold af 2-måneders moduler op til 10 måneder. Højskolen har et omfattende internationalt samarbejde, der giver mulighed for at fortsætte dit ophold med udenlandsophold i henholdsvis Korea, USA og Europa.

http://www.dgi.dk/traenertorvet/uddannelse/hoejskoler.aspx

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik der for en 7 år siden, blev der udelukkende undervist i judo som sportstræning og selvforsvar på Gerlev, så med mindre det er dét, du er ude efter, så ville jeg nok lede videre. Personligt blev jeg lidt skuffet over den kampsportsorienterede træning, da der snævert blev fokuseret på judo og ikke mange andre former for martialarts, som de ellers promoverede det som.

Ellers en superfed højskole, der derudover kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share