Ekstremt kakaomælk forbrug, Diabetes?


12k
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jeg prøver desperat at bulke.. Går ikke skide godt, taget under ½ kg på iløbet af 2 ugers tid, men, jeg gør virkelig mit for at nå de 3.5 til 4Mcal om dagen, med et forbrug helt nede på 2700-2900 iflg. beregneren på forsiden..

For at nå de mange kcal anvender jeg kakaomælk, og i ulækre mængder.. - ½ liter til mine 2 æg om morgenen, ½ liter så snart jeg kommer frem til skole, ½ liter i frokost pausen 1 liter når jeg spiser frokost efter forelæsningerne 1 liter til aftensmad - sådanne er ikke unormalt for mig, altså hele 3½ liter kakaomælk på en dag, dog er der også dage hvor jeg ikke får mere end 2 liter kakaomælk...

Men, dette, kan det resultere i sukkersyge? Er trodsalt 100 gram sukker i en liter Mathilde såvidt mig bekendt..

Har dog lige her i - torsdags, bestilt 3 kg weightgainer som bør give et boost...

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg prøver desperat at bulke.. Går ikke skide godt, taget under ½ kg på iløbet af 2 ugers tid, men, jeg gør virkelig mit for at nå de 3.5 til 4Mcal om dagen, med et forbrug helt nede på 2700-2900 iflg. beregneren på forsiden..

For at nå de mange kcal anvender jeg kakaomælk, og i ulækre mængder.. - ½ liter til mine 2 æg om morgenen, ½ liter så snart jeg kommer frem til skole, ½ liter i frokost pausen 1 liter når jeg spiser frokost efter forelæsningerne 1 liter til aftensmad - sådanne er ikke unormalt for mig, altså hele 3½ liter kakaomælk på en dag, dog er der også dage hvor jeg ikke får mere end 2 liter kakaomælk...

Men, dette, kan det resultere i sukkersyge? Er trodsalt 100 gram sukker i en liter Mathilde såvidt mig bekendt..

Har dog lige her i - torsdags, bestilt 3 kg weightgainer som bør give et boost...

For det 1. så kan du ikke bruge den kcal beregner til en skid. Forbrændingen er altså ikke ens fra person til person. Den omtalte beregner er teoretisk, eller i bedste fald basseret på gennemsnitlige data - i så fald gennemsnittet af hvor mange personer?

For det 2. så vil det hjælpe os andre en stor del, hvis du f.eks. postede dine daglige gøremål og hvad du ellers kaster i kraniet af føde. Jeg vil fraråde en morgenmad kun(!) bestående af kakomælk og 2 sølle æg! Jeg vil heller ikke mene at 3½ litter mælk om dagen er særlig sundt. Godt nok er der massere af gode proteiner, men der er også massere af laktose og hvad værre er så er der rigtig meget sukker i alm. gammeldaws Mathilde Kakaomælk. Det er selvfølgelig godt med massere af Kcal under bulk, men ikke når de fleste er kommer gennem tomme og ubrugelige kulhydrater?

Mange tror at bulk bare handler om at æde hvad poterne kan få på. Men jeg mener at kosten under bulk er ligeså vigtig som under evt. cut.. Der skal stadig god kost til at bygge nogle hardcore muskler på kadaveret!

Post dine måltider og evt. træning - så vil vi kunne hjælpe dig meget bedre!

Håber det hjalp lidt her i 1. omgang,

/Joakim

Link to comment
Share on other sites

Har en anden tråd kørende her på kost sektionen hvor jeg har fyrret et par dages kost ind..

Hmm, må nok erkende, jeg har ikke tænkt så meget i diverse typer af kulhydrater, bare gået meget konsekvent efter "kcal", dvs. jeg nærmest glemte kartofler i en periode :crazy: (til fordel for vilde ris og pasta.. - Spiser selvf. kartofler 2 dage om ugen igen nu, mindst..)

Men man lærer heletiden :)

Hmm, ta' også et par skiver brød på vej ud af døren, men går meget stærkt om morgenen, er helt sikkert B menneske, ikke A.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der skal stadig god kost til at bygge nogle hardcore muskler på kadaveret!

Det tror jeg ikke på. Det er vel et spørgsmål om at få tilstrækkeligt med protein og så ellers et samlet kcal overskud. Om man spiser mazarintærter og bacon, eller salat og kylling, kan jeg ikke se skulle kunne gøre en forskel, når det gælder om at opbygge muskelmasse. Hvis man ser på den generelle sundhed, så er sagen straks en anden..

Hehe, bare se på Marius P. Han spiser vist ikke andet end æg, bacon og sauerkraut !!

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke på. Det er vel et spørgsmål om at få tilstrækkeligt med protein og så ellers et samlet kcal overskud. Om man spiser mazarintærter og bacon, eller salat og kylling, kan jeg ikke se skulle kunne gøre en forskel, når det gælder om at opbygge muskelmasse. Hvis man ser på den generelle sundhed, så er sagen straks en anden..

Hehe, bare se på Marius P. Han spiser vist ikke andet end æg, bacon og sauerkraut !!

Okay kan der være noget om - men hvorfor forpurre sine kostvaner fuldstændig bare fordi det er koldt udenfor og man bulker? Altså selvfølgelig skal der godt med ekstra guf til under bulk. Men ligefrem leve af sirup og marcipangrise er vel ikke at fortrække? Eller hvad :blink:

Det er selvfølgelig et personligt valg !

Link to comment
Share on other sites

Okay kan der være noget om - men hvorfor forpurre sine kostvaner fuldstændig bare fordi det er koldt udenfor og man bulker? Altså selvfølgelig skal der godt med ekstra guf til under bulk. Men ligefrem leve af sirup og marcipangrise er vel ikke at fortrække? Eller hvad :blink:

Det er selvfølgelig et personligt valg !

Nej, der er for mig at se ingen grund til at æde affald, medmindre man simpelthen ikke kan spise tilstrækkeligt af ordentligt mad!! - alle de gode ting og sager i f.eks. frugt og grønt er da helt hul i hovedet ikke at få ind i systemet.

Link to comment
Share on other sites

Vikingen har dødløftet over 300 med 6L cacao dagligt som primære kcal kilde.

Er det optimalt? Nej!

Men det virkede for en krudt og udstyrsfri førtidspensionist...

Mange BB'ere tror at kyllingebryst og fibertilskud er det eneste der virker... BS

Igen et personligt valg.. Men ang. om det kan give sukkersyge, så tror jeg næppe det kan ske hvis der bare er tale om et "ekstremt" kakao forbrug over en kortere periode. !

Men hvad ved jeg også - det jeg skrev før var åbenbart "forkert" ;)

Fratager mig et hvert ansvar for sagligheden i mine indlæg fremover !!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, min aftensmad idag har bestået af:

450 gram kyllingefillet..

300 gram vilde ris...

1½ liter kakaomælk..

En røvfuld gulerødder...

Er det helt håbløst?

- Og ja, jeg er ung, stupid, og lige flyttet hjemmefra, kogebøger ejer jeg mange af, men at åbne dem og sætte tid at til at følge dem er en anden sag.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, min aftensmad idag har bestået af:

450 gram kyllingefillet..

300 gram vilde ris...

1½ liter kakaomælk..

En røvfuld gulerødder...

Er det helt håbløst?

- Og ja, jeg er ung, stupid, og lige flyttet hjemmefra, kogebøger ejer jeg mange af, men at åbne dem og sætte tid at til at følge dem er en anden sag.. :innocent:

Det er en fin omgang... !!!

Nu skal mine indlæg ikke opfattes som om at det skal være salat, kylling og æbler det hele.. Slet ikke. Men kunne personligt ikke drikke så meget kakao flere dage i træk. Men som der skrives, så var det ikke det der blev spurgt om. For det - undskylder jeg !

Link to comment
Share on other sites

Oki :)

Men altså, jeg behøver ikke bekymre mig om chancen for diabetes? Mere, ville jo være super ufedt at få i en ung alder pga. man får en idé om at tage nogle kg på i muskelmasse ;)

Lige læst på emballagen, er 5% sukker kakaomælken fra Mathilde indeholder.

Link to comment
Share on other sites

Diabetes handler også om fedt%, aktivitetsniveau, genetik.

Men det er da ikke sundt at hælde ubegrænsede mængder af sukker i kagehullet.

>> Juvic. Ikke blive tøsefornærmet. Men det er da fjollet at svare på noget andet end det der skrives.

Junk er ikke optimalt, men den eneste vej for nogen.

Prisen er bare dårligere fremgang og dårligere helbred. Men det er langt bedre hvis målet er at øge muskelmasse, end ikke at få kcal nok.

Man kan sagtens opbygge voldsom muskelmasse med usund lortekost.

Link to comment
Share on other sites

>> Juvic. Ikke blive tøsefornærmet. Men det er da fjollet at svare på noget andet end det der skrives.

Poul, det var nu ment i sjov. Det er jo et DISKUSSIONS fora, så atman tager fejl eller bliver modagumenteret er vel fint...! Dog - som du selv siger - er 100% junk ik det bedste... Uanset om spørgsmålet krævede dette besvaret eller ej!

Link to comment
Share on other sites

Så har kroppen også fået lidt at bygge på med dagens kcal overskud..

Armbøjninger med hænderne samlet under brystkassen (dem hvor man nærmest danner en trekant med de to hænder)

sæt 1: 30

sæt 2: 25

sæt 3: 25

sæt 4: 25

Mavebøjninger med hældning (maximal indstilling på bænken)

sæt 1: 30

sæt 2: 20

sæt 3: 20

Tid til at strække ud, få drukket lidt vand - børstet tænder, og så sove så jeg er frisk til virksomhedsbesøg imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

HVis man melder ud at god kost er den eneste løsning er det forkert.

Tror bb'ere ville have godt af at hænge ud med styrkeløftere og se hvad de opnår med fornuftig kost suppleret med lidt kage i ny og næ.

Det er langt hyppigere at se stakkler aldrig blive større fordi de ikke tør hive andet end helsekost ned i løgneren.

Fedt.. neeej skal ligge på max 10% af energiniveauet.

Pasta? Neeej, har du set det glykæmiske index på det skidt?

Ketchup? Neeej, det er fyldt med eddike og sukker, det er det rene gift...

Disciplin: presse sig selv til at æde igennem.

Regelmæssighed: every day!

Adaptability: Har man ikke appetitten gør man hvad der skal til for at nå sine kcal mål.

Hvis det betyder man drikker noget cacao, så er det prisen.

Jens fra vores klub er et godt eksempel.

Da han igår blev spurgt til hvordan det gik med træningen sagde han noget i retning af:

Det har gået lidt død på det sidste. jeg skal til at tage mig sammen.

Men nu er jeg også begyndt at spise mere kage.

Dette var 100% seriøst. For voldsomme mængder af junk har givet ham en 200kg bænkpres på få år.

Ja han er fed. Men der er også voldsomme mængder muskelmasse ifht den gennemsnitlige fitnesspind der spiser bakke efter bakke af kyllingebryst med icbergsalat og kildevand.

Link to comment
Share on other sites

HVis man melder ud at god kost er den eneste løsning er det forkert.

Tror bb'ere ville have godt af at hænge ud med styrkeløftere og se hvad de opnår med fornuftig kost suppleret med lidt kage i ny og næ.

Det er langt hyppigere at se stakkler aldrig blive større fordi de ikke tør hive andet end helsekost ned i løgneren.

Fedt.. neeej skal ligge på max 10% af energiniveauet.

Pasta? Neeej, har du set det glykæmiske index på det skidt?

Ketchup? Neeej, det er fyldt med eddike og sukker, det er det rene gift...

Disciplin: presse sig selv til at æde igennem.

Regelmæssighed: every day!

Adaptability: Har man ikke appetitten gør man hvad der skal til for at nå sine kcal mål.

Hvis det betyder man drikker noget cacao, så er det prisen.

Jens fra vores klub er et godt eksempel.

Da han igår blev spurgt til hvordan det gik med træningen sagde han noget i retning af:

Det har gået lidt død på det sidste. jeg skal til at tage mig sammen.

Men nu er jeg også begyndt at spise mere kage.

Dette var 100% seriøst. For voldsomme mængder af junk har givet ham en 200kg bænkpres på få år.

Ja han er fed. Men der er også voldsomme mængder muskelmasse ifht den gennemsnitlige fitnesspind der spiser bakke efter bakke af kyllingebryst med icbergsalat og kildevand.

Poul..

Jeg spiser ikke slik, køber det sågar ikke, og kage er fedt, er kun hvis gæster har kage med (forældrene plejer altid at tage desert med af en eller anden årsag..)

- Jeg har skam ketchup i køleskabet.. Også øl :innocent:

- Jeg er ikke fanatisk, skær dog altid fedt fra kød, da jeg ikke kan lide smagen, men spiser fint sauce til mad såfremt det er der...

- Min FP er uhyggelig lav, og var åsag til jeg ville bulke, da jeg mente at 75kg efter cut ville være yderst realistisk når jeg havde 70kg her i sommers hvor det jo er vigtigt at bl.a. maven er trimmet..

Jeg har ikke mave, men laver altid sjov med min vægt, fordi idet jeg syretræner fremgår mine muskler ikke super meget, syretræner udelukkende pga. jeg vil begynde på kampsport igen..

- Er jo en bette bløb på 169, og folk tror ikke engang jeg vejer 65kg...

- Hensigten er, når jeg er begynder på kampsport igen, vil jeg veje 79.5-79.9 EFTER cut.. Og ligge i den tunge ende af 70-80kg vægtklassen, som bekendt er fordel..

Link to comment
Share on other sites

12k> Hvordan træner du? Altså jeg tvivler på at du blir stor af at træne mave og armbøjninger.

Træner ikke for at blive stor :cool:

Udholdenhedstræner / syretræner...

Er dog blot fordi det er de to øvelser jeg foretrækker at tage hjemme, begynder ved fitnessdk ved stationen @ Slagelse her så snart jeg får tid, er bare lidt run på med skolen i øjeblikket, tværfaglig caseuge er netop skudt igang, så bliver nok mandag næste uge - og så mandag + onsdag + lørdag.. (hvor lørdag nok bliver en smutter ofte grundet dagen forinden's strabasser..)

Link to comment
Share on other sites

For mig at se giver din fremgangsmåde ikke mening. Efter hvad du skriver kører du med et overskud på +1000kcal om dagen og den eneste form for styrketræning du laver er "syre-træning", hvilket vel er +15 reps?

Hvis det er tilfældet, så vil primært gaine fedt, i det den slags træning kun vil give nogle initiale gains. Ok, fair nok, hvis du er ekstremt tynd, så kan noget fedt vel være på sin plads, MEN når du samtidig skriver at du synes det er vigtigt med six-pack om sommeren, så kan jeg ikke se ideen.

Link to comment
Share on other sites

For mig at se giver din fremgangsmåde ikke mening. Efter hvad du skriver kører du med et overskud på +1000kcal om dagen og den eneste form for styrketræning du laver er "syre-træning", hvilket vel er +15 reps?

Hvis det er tilfældet, så vil primært gaine fedt, i det den slags træning kun vil give nogle initiale gains. Ok, fair nok, hvis du er ekstremt tynd, så kan noget fedt vel være på sin plads, MEN når du samtidig skriver at du synes det er vigtigt med six-pack om sommeren, så kan jeg ikke se ideen.

20+ reps og gerne 35 før jeg skifter sværhedsgrad..

Er ganske simpelt for at ligge i den tunge ende af vægtklassen, da det ikke er realistisk at jeg ryger under de 70 igen, så skal jeg ihvertilfælde tabe muskler, og ville være dumt..

Man siger maven bliver lavet i køkkenet, men, flere sæt af op mod 30 reps med hældning på over 45 grader gør altså sit.. :4thumbup:

- Og ja, ved godt jeg vil gaine fedt, er en normal del af bulk skulle jeg mene, men ligeledes muskler, og kan da måle klar forskel på diverse muskler fra onsdag aften (top vægten rammes der) til lørdag morgen.. (torsdag+fredag står den på hygge og fest, så bliver markant mindre kcal indtag der..) - Og det også på armene.. - Så ja, jeg mener et lager ville kunne hjælpe lidt på andre ting ligeledes, men nej, er ikke super tynd, heller ej kraftig.. (80 cm om maven nu her efter intens spisning & kakaoindtag)

Link to comment
Share on other sites

Man siger maven bliver lavet i køkkenet, men, flere sæt af op mod 30 reps med hældning på over 45 grader gør altså sit..
Ikke for at være en lyseslukker, men punktforbrændinger er i praksis ikke muligt..
- Og ja, ved godt jeg vil gaine fedt, er en normal del af bulk skulle jeg mene, men ligeledes muskler, og kan da måle klar forskel på diverse muskler fra onsdag aften (top vægten rammes der) til lørdag morgen..

Det har ikke noget med muskelmassen at gøre, det er såmænd bare selve pumpet (sukkerstoffer og væske, tror jeg?). Nu skriver du at du gerne vil gaine muskelmasse, så hvorfor i alverden ikke gøre det mere optimalt med tungere vægte? - i stedet for stort set nyttesløst +25 reps..

Link to comment
Share on other sites

Nah, er det ikke, men er muligt at styrke dem tilstrækkeligt at de er synelige selv under bulking periode.. ;) - Var egentlig det jeg prøvede at skrive..

- Og nej, jeg ændre ikke træningsproceduren, somsagt er målet at genoptage kampsport, og for det skal jeg ikke være en BB som ikke kan tørre sig selv efter toiletbesøg.. :\

.. Men ja, ved godt det ikke giver markerede muskler, men er heller ikke hensigten..

Link to comment
Share on other sites

Er pænt sikker på at du kan få ganske meget ud af et fornuftigt træningsprogram (styrketræning) i forbindelse med din kampsport, da dette kan give dig mere eksplosivitet og power. Udover det, så vil en øgning af muskelmasse op til den øvre grænse i din vægtklasse være en stor fordel fremfor en øget mængde fedt. Prøv at kig omkring under træningsprogrammer efter noget kampsportsorienteret. Men fair nok, hvis du bare vil fortsætte dit træningsprogram og satse på at tage nogle kg fedt på så held og lykke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share