Cut og cardio


-Thomas-
 Share

Recommended Posts

Hey!

Nu er det jo så småt ved at være tid til at cutte.. Starter selv d. 5 januar.

Men når vi er udovre alt det med kosten, ca 500 kcal i underskud, hvad gør i så udover det?

Tænker selv på at løbe en lille tur om morgenen på et lille kvarter (skal det være på tom eller fuld mave?)

Og eventuelt hoppe op på en af de der åndsvage step maskiner efter styrketræningen, eller er alt det ikke nødvendigt?

Vejer pt 92 kg og sku gerne ned på de 85 forhåbentlig med en fedt% på ca 10

Min uge ser pt sådan her ud:

Mandag:

Træning

Svømning (får svømmet 2-3 km på en time)

Tirsdag:

Træning

Kampsport

Onsdag

Fri

Torsdag

Træning

Kampsport

Fredag

Træning

Lørdag søndag

Fri

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg køre normalt min træning over i et mere styrke agtigt program... med få meget tunge reps, typisk 5x5 i det meste... Jeg ser lidt cardio som et suplement hvis man æder for meget... Altså cardioens formål er vel at forbrænde og i virkeligheden er det vel nemmere bare at spise det mindre :bigsmile: mna kna dog opbygge lildt kondi sammen med cardio, det er jo ingen skade til... Svømning er i øvrigt fremragende carido og der bruger man jo hele kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Det er en god idé ikke at lave for meget om på dit styrketræningsprogram når du starter på kalorieunderskuddet. I hvert fald skal du fortsat huske, din træning skal være tung!

Mht. cardio, så er 500 kcal i underskud = 500 kcal i underskud. Dvs, du kan enten komme i dette underskud vha. kosten udelukkende, eller ved at kombinere med cardio. Jo mere cardio man dyrker, jo mere kan man spise.. (groft sagt).

Under min sidste diæt, gik jeg 40 min. PW hver morgen, inden morgenmaden, stort set som det eneste cardio.. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Noget der virkelig fungere for mig er en 20-30 min løbetur om morgenen. Bare op af sengen på med løbetøjet og så derud af. Jeg løber på tom mave fordi jeg simpelthen ikke kan holde noget nede mens jeg dyrker hård motion. Løbeturen giver din krop og dag en helt fantastisk kickstart. Kroppen kører i top gear fra du står op til du går i seng, fungerer super, og du er frisk og fuld af energi. Jeg ville løbe 2 gange om ugen, fx tirsdag og torsdag, men det kan du jo selv varrierer. Udover dette kører jeg et 24 min interval program på stairmaster efter hver trænning (5gange om ugen). Med en god diæt og stærk vilje vil kiloene rasle af. Du kan evt skære lidt ned på ben træning hvis du passer løb og stairmaster, men husk squats og også kør deadlift når du kører ryg, aktiver de store muskelgrupper. Vægtene er din ven, de vil begrænse tabet af muskelmasse mens du cutter. Men det er jo i det store hele ret lige til, du kan jo suplere din kost med så meget eller lidt cardio du vil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share