Igang med svømning


Tommy
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har besluttet mig for at gå igang med at motionere i form af svømning, og måske noget løb. Målet er at få en sund og flottere krop - ikke fordi jeg er kraftig, tvært i mod. Føler selv jeg er lidt for doven, så nu skal der altså ske noget, hvis i forstår :-)

Jeg er 21 år, og har en del tid til overs, som jeg godt kunne tænke mig at bruge på svømning og måske løb. Jeg er ikke så interesseret i styrketræning. Har prøvet det, jeg synes bare ikke rigtig det er mig. Det er lidt det samme med løb - det er kedeligt og derfor svært at komme rigtig i gang med. Svømning der i mod, det synes jeg er dejligt så derfor er det det jeg vil satse på i første omgang.

Jeg havde svømning i folkeskolen og har siden da er det meget begrænset hvor meget motions-svømning jeg har gjort. Jeg føler selv jeg er ret god til at svømme, men efter at have læst diverse indlæg her på forummet om svømmeteknikker, kan jeg godt se, at mine teknikker ikke er helt optimale - så det er i hvertfald noget jeg skal have øvet på.

Jeg har selvfølgelig overvejet at melde mig til et hold hvor der er andre motionister og en instruktør der kan tilpasse ens teknikker. Men før jeg melder mig til, vil jeg gerne lige igang og komme lidt i kondi så jeg kan svømme længere distancer uden at gå kold.

Jeg vil primært satse på crawl fordi jeg føler, at det giver mest kondi og styrketræning, men er dette rigtigt? Hvilke muskler træner man ved crawl og hvilke ved brystsvømning?

Hvor lang tid vil i anbefale at man svømmer ad gangen? Nogle aftener kan jeg sagtens få tid til at svømme i to timer, men jeg vil tro dette er alt for hårdt - eller hvordan gør i det, med pauser osv. for at kunne svømme så langt som muligt, og få mest ud af træningen - både mht. styrke og kondi?

Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i svømmere tilrettelægger jeres træning med henblik på styrketræning så vel som motion, så jeg kan få en lille ide om hvordan jeg bedst griber det hele an. Er det noget i kan hjælpe mig med? Så vil jeg blive meget taknemmelig - eftersom jeg ikke har den store erfaring inden for motion og styrketræning. :-)

Håber ikke jeg har skrevet alt for meget, men jeg tænkte jeg ville få bedre svar hvis jeg fortalte lidt om min situation. Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share