Kreatin


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

da det er jeg har læst lidt rundt omkrig at kreatin smør ledene

tænkte jeg på en jeg kender i min familie som har gigt hvor hun ikke kan bukke fingerne helt sammen,

om hun så ikke vil kunne drikke kreatin og det så ikke vil kunne hjælpe hvis jeg så også gav hende nogen trænings øvelser til finger og håndled.

venlig hilsen Tehnotrold

Link to comment
Share on other sites

Lad mig angribe spørgsmålet fra denne vinkel.

Gigtsmerter er et ret stort problem for mange (ældre) mennesker og så vidt jeg ved ender en hel del på kraftig smertestillende medicin.

Kreatin er et ufarligt og billigt produkt, og hvis det virkelig var tilfældet at kreatin skulle være et vidundermiddel mod gigt, eller i det mindste bare have lidt gavnlig effekt, så er jeg 110% sikker på at mange kloge hoveder allerede havde regnet den ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lad mig angribe spørgsmålet fra denne vinkel.

Gigtsmerter er et ret stort problem for mange (ældre) mennesker og så vidt jeg ved ender en hel del på kraftig smertestillende medicin.

Kreatin er et ufarligt og billigt produkt, og hvis det virkelig var tilfældet at kreatin skulle være et vidundermiddel mod gigt, eller i det mindste bare have lidt gavnlig effekt, så er jeg 110% sikker på at mange kloge hoveder allerede havde regnet den ud :wink:

Det er jeg nu ikke så sikker på.

Jeg tror der er meget der kan gøres for ældre, som ikke bliver gjort,

formodentlig fordi de ikke selv holder på.

De vænner sig i nogen grad til tingenes tilstand.

Og så er det mit indtryk, at næsten kun er folk, der træner, der kender ordet kreatin.

Jeg har oplevet flere diætister og kostvejledere, der ikke kender til det.

Ældre er vel også gode kunder på apotekerne, og det er vist ikke kreatin,

som lægen ordinerer, og som medicinalindustrien tjener på.

Tænk lige på, hvordan MSM og glukosamin vandt indpas,

længe før det blev frigivet til mennesker.

Det kommer også af og til frem, at ældre er underernærede,

nogle endda af sygehusets mad.

Derfor tror jeg at der er meget som kan hjælpe ældre,

som endnu ikke er udbredt.

Håber at kreatin eller andre ting fra træningens verden vil vinde indpas

hos ældre og berige deres liv.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Altid optimisten, Henning :wink:

Og så er det mit indtryk, at næsten kun er folk, der træner, der kender ordet kreatin.

Ja, og så lige en god stak forskere, der har ret godt styr på kreatins effekt i menneskekroppen.

Der er sikkert alt muligt man kan gøre for ældre generelt og gigtpatienter specifikt, men pludselig at tro et kendt kosttilskud skulle være mirakelmedicin til gigtpatienter (selvom vi kun snakker symptom-behandling), formentlig grundet en misforståelse fra trådstarter, det er altså langt ude. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share