forslag til gode engeritætte fødevare?


faetteren
 Share

Recommended Posts

hejsa, jeg trænkte på om der var nogle herinde der kunne give mig et par tips til gode kilder af energi/kalorier?

I følge energi beregneren her på siden skal jeg have noget i stil med 3100kcal om dagen, og det er jo sådenset rimelig overkommeligt.. Det eneste problem er at jeg tror jeg æder forkert.. Hvis jeg skal over 3100 om dagen via. de fødevarere jeg normalt indtager (primært oksekød, kylling, tun, rugbrød, yogourt, mælk, havregryn og kartofler) skal der indtages en pæn mængde mad.. og altså, min sæk bliver temmelig over-fyldt at se på henover slutningen af dagen og det spiller altså ikke..

Så har i nogle tips til nogle energitætte fødevare som kan nedsætte den samlede mænge mad man skal indtage lidt, så mavsen bliver mindre overfyldt at se på?

De sidste par dage har jeg nappet omkr. 100g nødder om dagen, som er god for ca. 700kcal, men altså, også omkring 64gr fedt.. så det er vel heller ikke supersmart?

Link to comment
Share on other sites

du skal ikke være bange for fedtet i nødderne. Det er primært enkeltumættede fedtsyrer, som er gode for dig.

Det er fedtet i mælkeprodukter og kød, der er af den skidte slags (mættet fedt) og så det i købekager og friturestegte ting og sager.

Spis du bare dine nødder med god samvittighed, di krop har brug for fedt, både til restitution/genopbygning og til forbrænding.

Generelt er fed mad mere energitæt end mad med lavt fedtindhold

-CAmilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share