Ugen igennem


Currant
 Share

Recommended Posts

Hej - lidt kritik på følgende ville glæde mig...

Mandag:

5 min cykel

Biceps - opvarmning + 3x 8-12 reps

Triceps - opvarmning + 3x 8-12 reps

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Tirsdag:

5 min cykel

Skulder - opvarmning + 3x 8-12 reps

Underarm - opvarmning + 3x 8-12 reps

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Onsdag:

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Torsdag:

5 min cykel

Bryst - opvarmning + 3x 8-12 reps

Ryg - opvarmning + 3x 8-12 reps

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Fredag:

5 min cykel

Biceps - opvarmning + 3x 8-12 reps

Triceps - opvarmning + 3x 8-12 reps

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Lørdag:

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Sødag:

5 min cykel

Bryst - opvarmning + 3x 8-12 reps

Ryg - opvarmning + 3x 8-12 reps

30-40 min cykel (for fuld hammer)

Link to comment
Share on other sites

træner du ikke ben? og lad nu være med at sige at de får nok, når du cykler - det er jo ikke styrketræning :) Prøv at tænke på Bo Hamburgers ben... selv med EPO er de jo bare nogle senede små tændstikker. Så vidt jeg er orienteret, er det en rigtig god ide at have tung bentræning med også - noget med hormonniveauet - man skulle få et godt hormonboost af at træne de store muskelgrupper og det skulle så også påvirke væksten på resten af kroppen.

Du skriver ikke hvor mange sæt du laver af hver ting. Jeg kom bare til at tænke på at det måske er lidt "feje hold", hvis du laver 8 sæt biceps og 2 sæt ryg...

Ellers er jeg meget imponeret over den daglige 30-40 minutters fuld hammer cykling. Den bliver nok lidt ond, hvis du begynder at træne ben - måske kan du gøre som Litopsi, som ikke vil lave squat, da det går for meget ud over hendes løb - start med at lave få dødløft med på programmet, så får både ryg og ben lidt at se til ;)

mvh Mette

Link to comment
Share on other sites

Nu syntes jeg lige vi skal slå fast, at Bo Hamburger er blevet frikendt, og derfor er der intet belæg for at antyde at han har brugt EPO!!

Ligesåvel som det er uklogt at fx. antyde at styrkeløftere har brugt doping, uden at vedkommende er dømt, ligeså forkert er det at sige at en cykelrytter har brugt EPO, når manden jo er frikendt!!

Men for at komme tilbage på emnet, vil jeg give "B" ret, du mangler så absolut noget bentræning!!

Link to comment
Share on other sites

Du giver ryg og bryst lige så stor vægt som triceps og biceps...

det er nok dumt..du skal vægte dem betydeligt højere. med tung nok Bryst og Ryg træning, vil en god del af behovet for guns og tri træning være dækket.

En anden ting..hvorfor træner du specifikt underarm? Kan den ikke blive stimuleret nok af chin ups, dødløft og bent rows?

men hvad er målet med programmet? Hvad vejer du, hvor høj er du og hvor mange år har du trænet..Så kan vi nok bedre bedømme sagerne

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm - me'r eller mindre alle har misforstået vægten og sæt betegnelserne... Måske fattede jeg mig lidt kort da jeg skrev 3x 8-12 reps... Det jeg præsist mener er at jeg:

Starter med 2 opvarmningssæt med ca 50% af max.

Derefter tager jeg 3 sæt med den vægt der passer til at jeg kan tage 8-12 gentagelser max.

Dertil kan jeg så godt tage 50% af max igen og køre helt færdig der.

Det er gennerelt for alle de øvelser jeg laver - så jeg bruger ikke samme vægte til alle øvelserne - langt fra... Biceps og Bryst tager klart flest kilo, men det er vel naturligt nok...

Med henhold til ben... Jeg har desværre ingen lang stang - kun 2 håndvægte - kan jeg så træne ben alligevel?

Link to comment
Share on other sites

B>helt iorden...og det var nemlig netop med tanke på bla. niels, at jeg syntes det var forkert at sige at Bo havde brugt EPO. Jeg regnede nu egntelig også med at det var ment i spøg, men ville bare være sikker.......Bo ville nok ikke have set ligeså afslappet på det (ligesom niels jo forståeligt nok hellerik gjorde da han blev beskyldt for doping), men jeg ved godt hvad du mente....... :)

Og ja, han har virkelig små ben, men det er resten af hans krop jo også, og hvis jeg skulle vælge, ville jeg da også foretrække at skulle slæbe 60KG over pyranærene, frem for 110kg........*lol*

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at hvis du tager dødløft med på din ryg dag og squat på din ben dag, så er det fint. Det ville selvfølgelig være optimalt, hvis du havde et sted at træne, hvor der var et squatrack, men indtil da må du improvisere og holde håndvægtene og squatte med dem. Eller du kan lave lunges med håndvægtene.

Lad mig se om jeg har forstået det rigtigt:

Du træner hjemme, har 2 håndvægte til rådighed, hvor du kan skifte vægtene ud.

Jeg tror godt, du kan have bentræning med den dag, du træner skulder og underarm...

Men jeg synes stadig det er et lidt mystisk program, men hvis det virker for dig, så kører du bare. Har du fået lavet en logbog?

Forresten, hvis du ikke kender squat og lunges kan du se den på øvelsesmanden på getbig.dk s forside.

hej fra Mette

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share