big back


muggidoo
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige smide en indskydelse. Chinup bør være den som vi også kalder Pullups med bred overhånd, da den går mere i vingerne.

Jeg vil påstå der er ubetydelig forskel i lattisimus aktiveringen for langt de fleste om der køres med skulderbred overhånds- eller lidt smallere underhåndsgreb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige smide en indskydelse. Chinup bør være den som vi også kalder Pullups med bred overhånd, da den går mere i vingerne.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med 'bred' overhånd, men der er efter min mening ingen grund til at holde med ekstra bredt greb. Jeg ved godt, at mange bodybuildere er af de opfattelse, at det skulle gå mere i lats. Jeg mener dog, at der på et tidspunkt blev postet undersøgeler som viste, at der ikke var nogen forskel (skal se om jeg kan finde dem). Desuden giver det også en markant kortere ROM, ligesom det stresser skulderne (og i nogle tilfælde albuer) unødvendigt. Pullups med alm. overhåndsgreb er en superøvelse, men ingen grund til at holde ekstra bredt.

Edit: Maxpower var hurtigere... så kan jeg lære ikke at poste indlæg og lave mad på samme tid.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvad du mener med 'bred' overhånd, men der er efter min mening ingen grund til at holde med ekstra bredt greb. Jeg ved godt, at mange bodybuildere er af de opfattelse, at det skulle gå mere i lats. Jeg mener dog, at der på et tidspunkt blev postet undersøgeler som viste, at der ikke var nogen forskel (skal se om jeg kan finde dem). Desuden giver det også en markant kortere ROM, ligesom det stresser skulderne (og i nogle tilfælde albuer) unødvendigt. Pullups med alm. overhåndsgreb er en superøvelse, men ingen grund til at holde ekstra bredt.

Edit: Maxpower var hurtigere... så kan jeg lære ikke at poste indlæg og lave mad på samme tid.

Den undersøgelse lyder da meget spædende. Du må endelig poste linket til den hvis du finder den.

Jeg mener denne: http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/AsChinup.html frem for denne http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...handChinup.html når jeg snakker bred overhånd.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

blitz -> det er i min bog relativt bredt der holdes i linket til exrx, men ikke noget overdrevet. Hvis jeg kører overhånds er det så hænderne sidder lige udenfor skuldrene aka ca. skulderbredt.

Gåde råd ang pullups/chinups eller hvad vi nu skal kalde kropshævninger :wink:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/7/

han skriver f.eks.:

Rule number two: Vary your grip . I know that Pavel believes in overhand pullups first and foremost, and I do too. However, if you are not a member of SWAT personnel, and do not have to climb walls and ledges on a regular basis, go ahead and vary your grip. Doing so will ward off boredom, and train your neural pathways to a wider degree. Grips worth using are: 1) Overhand or underhand, with or without thumbs. 2) Neutral grip--the best way to do these would be to drape a thick towel over the bar for maximum grip work.

Worthless techniques 1) Wide grip pullups and 2) Pullups behind the neck. For some reason, boobybuilders think that a very wide grip makes for very wide lats! Ha! This is bogus for a few reasons, the first being the greatly reduced range of motion, the second being the greatly reduced leverage, and the third being the extreme stress on your rotator cuffs. Optimal leverage is extremely important in strength training.

DBM -> Nu svarer du jo på noget andet jeg end gør, så det er fair nok du er lidt bagefter. Ud over det kan jeg afsløre min hemmelighed er kortere svar :nissetunge:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share