Stepmaskine VS Løbebånd - the final tale?


sell
 Share

Recommended Posts

Hvordan ligger de videnskabelige fakta på ens kalorieforbrænding på Stepmaskine contra et løbebånd?

Ifølge computeren i stepmaskinen så forbrænder man ca dobbelt så mange kalorier på f.eks 20 minutters hårdt arbejde på en stepmaskine som på et løbebånd. Men jeg kan bare ikke få det til at gå op da jeg synes at jeg hiver meget mere efter vejret når jeg løber og at det generelt er en del hårdere med hurtigt løb.

Hvilke af de to maskiner er i virkeligheden mest effektive til at knalde kalorier af?

Hvad er de genereller fordele/ulemper hvad dem?

Ser frem til jeres svar.

Edited by sell
Link to comment
Share on other sites

Hvilke af de to maskiner er i virkeligheden mest effektive til at knalde kalorier af?

Groft sagt den maskine der kan få dig til at holde den højeste gennemsnitspuls i længst tid.

Hvis maskinerne siger at du efter 20 min hård aktivitet på dem begge har forbrændt det dobbelte på stepperen, og du i øvrigt føler at de har været nogenlunde lige hårde (eller løbebåndet måske var hårdest), så bør du tvivle kraftigt på resultaterne fra de maskiner. Om det så er løbebånd eller stepper der er galt på den, eller højst sandsynligt begge :wink: , er svært at sige. Umiddelbart er min erfaring og fornemmelse dog at den type maskiner typisk overvurderer forbruget.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger de videnskabelige fakta på ens kalorieforbrænding på Stepmaskine contra et løbebånd?

Ifølge computeren i stepmaskinen så forbrænder man ca dobbelt så mange kalorier på f.eks 20 minutters hårdt arbejde på en stepmaskine som på et løbebånd. Men jeg kan bare ikke få det til at gå op da jeg synes at jeg hiver meget mere efter vejret når jeg løber og at det generelt er en del hårdere med hurtigt løb.

Hvilke af de to maskiner er i virkeligheden mest effektive til at knalde kalorier af?

Hvad er de genereller fordele/ulemper hvad dem?

Ser frem til jeres svar.

Tag et pulsur på når du bruger løbemaskinene eller stepperen. Som sagt er den maskine du kan opretholde den højeste puls ved, nok den du forbrænder mest ved.

Link to comment
Share on other sites

Stepmaskine har flere vist erfaring med som temmelig ustabile med deres kcal-vurderinger. Der kan i øvrigt snydes meget så man kan komme højt op i forbrænding, så man kan imponere de omkringstående med høje tal. :yahoo:

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kiggede lige de gamle traade igennem og fandt din. Har ikke rigtigt vaeret aktiv herinde det sidste aars tid...

Min erfaring med steppemaskiner siger at jeg langt nemmere kan holde en hoej forbraending paa step end i loeb. Paa steppemaskinen kan jeg uden det store holde en gennemsnitspuls op imod 190 i omkring en times tid, den har enda enkelte gange vaeret oppe paa 205! Jeg kan overhovedet ikke komme op paa noget der ligner paa loebebaandet, men nu er jeg heller ikke nogen ivrig loeber, kan man saa sige.

Jeg ved ikke hvorfor man kan holde en langt hoejere forbraending paa stepperen, men for at svare paa dit spoergsmaal, saa er jeg ret sikker paa at det er tilfaeldet.

God traening! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share