Lave kilo, men flere gentagelser?


Syruskeen
 Share

Recommended Posts

Hey alle..

Jeg er stoppet med at træne oppe i mit motions center for jeg er stoppet på mit grundforløb og skal ud i praktik nu her,, så jeg har ikk rigtig nogen chance for at komme til at træne,,

Men jeg har da nogle 5 kilo's håndvægte derhjemme som jeg kan arbejde lidt med, men ville jeg stadig kunne blive stærkere af at tage lavere kilo men bare flere gentagelser? eller vil det bare være spild af tid?, jeg arbejder med den ca, 3 - 4 gange om ugen og træner indtil jeg er total udkørt i mine muskler. Men hjælper det?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Har kigget lidt på dem,, men jeg har ikk fundet nogle som går i biceps.. og det er min primære muskel som jeg gerne vil træne da den er ganske harmløs om man kan sige :)

Der må findes tørrestativ. En gren et sted... ja et eller andet du kan hive din kropsvægt op med mens du har underhåndsgreb. Altså håndfladerne mod dig selv. Kig dig omkring og brug din fantasi om ikke der er et eller andet du kan hænge i.

Det giver omtrent tredive gange mere muskelvækst i din arme at hive dig selv og din kropsvægt op ved hjælp af dine ryg og biceps end de fem kilos håndvægte du har til rådighed.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Der må findes tørrestativ. En gren et sted... ja et eller andet du kan hive din kropsvægt op med mens du har underhåndsgreb. Altså håndfladerne mod dig selv. Kig dig omkring og brug din fantasi om ikke der er et eller andet du kan hænge i.

Det giver omtrent tredive gange mere muskelvækst i din arme at hive dig selv og din kropsvægt op ved hjælp af dine ryg og biceps end de fem kilos håndvægte du har til rådighed.

Se det der lyder godt, Men hvordan mener du helt præcis? Skal jeg bare finde en form for stang og sætte den op i f.eks. i en dørkam, og så løfte mig op og ned, med mine håndflader først? eller mener du håndfladerne skal vende opad mod bunden af stangen?

Mange tak,

Link to comment
Share on other sites

Se det der lyder godt, Men hvordan mener du helt præcis? Skal jeg bare finde en form for stang og sætte den op i f.eks. i en dørkam, og så løfte mig op og ned, med mine håndflader først? eller mener du håndfladerne skal vende opad mod bunden af stangen?

Mange tak,

Den her øvelse: http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...handChinup.html

Varier evt dit greb for det ikke bliver for kedeligt og trivielt. Der findes mange måder at lave kropshævninger på.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg ikk kan komme i motionscenter foreløbig er at jeg er blevet færdig med mit grundforløb og skal nu i praktik, inden jeg startede på skole havde jeg sparet nogle penge op som skulle gå til motionscenteret OBBC. Men nu er kontoen tom, og grundforløbet færdigt, så nu skal jeg ud og tjene lidt penge, og jeg skylder en del penge væk og det er nok det de første par løninger går på inden jeg kan starte igen.

Link to comment
Share on other sites

En anden ting, Jeg har været på en form for kur om man kan kalde det det. Jeg er overvægtig og ønsker at tabe mig samtidig men, har fået afvide af mange at man kan ikk stige i muskelvækst, samtidig med at man vil tabe sig, så ville da lige hører om i ikk kender nogle gode øvelser eller lidt motion som jeg kan dyrke, helst indedørs da det er ved at være ganske koldt, og også gerne noget jeg skulle kunne klare, da jeg har astma, den er dog ikk så alvorlig som den har været men uanset hvad prøver jeg altid og ser hvad jeg kan.

På forhand tak :)

Link to comment
Share on other sites

En anden ting, Jeg har været på en form for kur om man kan kalde det det. Jeg er overvægtig og ønsker at tabe mig samtidig men, har fået afvide af mange at man kan ikk stige i muskelvækst, samtidig med at man vil tabe sig, så ville da lige hører om i ikk kender nogle gode øvelser eller lidt motion som jeg kan dyrke, helst indedørs da det er ved at være ganske koldt, og også gerne noget jeg skulle kunne klare, da jeg har astma, den er dog ikk så alvorlig som den har været men uanset hvad prøver jeg altid og ser hvad jeg kan.

På forhand tak :)

Jeg synes vi mangler at høre, hvad dit/dine mål er. Vil du tabe dig? Tage på? forbedre udholdenhed? forbedre kondien? eller hvad ønsker du?

Det er nemmere at give råd og vejledningn når man har en ide om hvad du helt præcis ønsker at opnå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi mangler at høre, hvad dit/dine mål er. Vil du tabe dig? Tage på? forbedre udholdenhed? forbedre kondien? eller hvad ønsker du?

Det er nemmere at give råd og vejledningn når man har en ide om hvad du helt præcis ønsker at opnå.

jeg ønsker at tage muskelmasse på og tabe fedt. og jeg ved godt man ikk kan tabe sig og tage muskelmasse på samtidig, så ville vide om der var en form for motion jeg kunne dyrke hvor jeg virkelig forbrænder meget?

Jeg spørger fordi jeg er uvidene til dette.

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share