program til cut...


ziemann
 Share

Recommended Posts

Det er min plan at jeg vil cutte i starten af det nye år, men er blevet i tvivl om hvilket program jeg skal træne efter?? :blink:

Her er mit bulk program, hvor jeg skifter mellem dag 1 & 2 og der trænes 3-4 gange om ugen:

Dag 1

Squat (5x5)

Bænkpres (5x5)

Dødløft (5x5)

Chin up's (3x8)

Laterals (3x8)

Mave

Dag 2

Squat (5x5) 20-25% lettere and dag 1

Incline bænkpres (5x5)

Bend over rows (5x5)

Dips (3x8)

DB curls (3x8)

Mave

Jeg har bulket siden D. 4/8-06 og vejer p.t. 93kg, med en fedtprocent omkring de 18%.

1:

Det er min plan at cutte ned til en 85-87 kg, og så starte på at bulke igen, men hvad er den mest optimale tidsramme for sådan et vægttab, uden at miste alt for meget muskelmasse? Havde regnet med at cutte til slutningen af marts, er det realistisk?

2:

hvilket program skal jeg cutte efter?

Link to comment
Share on other sites

jeg har læst artiklen på overnævnte link, og syntes at hans avancerede program ser meget interessant ud.

altså det har program med progression på alle øvelser i en periode på 8 uger:

Mandag

Bænkpres 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Dumbell skulderpres 3 sæt x 8 reps

Dips 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Tirsdag

Squat 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Bent rows 3 sæt x 8 reps

Barbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

Torsdag

Military presses 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 3 sæt x 8 reps

Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Fredag

Dødløft 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Chinups 3 sæt x 8 reps

Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

MEN! nu er det første gang jeg cutter, så vil gerne høre om man overhovedet er i stand til at udføre så hård træning, når man er i kalorieunderskud?

Link to comment
Share on other sites

Jaa... for selvom du er i kalorie underskud skal du jo stadig sørge for at spise så du har energi til din træning samt få nogen hurtige kalorier bagefter for restitutionens skyld... Og et underskud på 500 kcal sætter ik en totalt i dvale :bigsmile:

Jeg vil også anbefale tung styrkeløft-agtig træning med basisøvelser...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jaa... for selvom du er i kalorie underskud skal du jo stadig sørge for at spise så du har energi til din træning samt få nogen hurtige kalorier bagefter for restitutionens skyld... Og et underskud på 500 kcal sætter ik en totalt i dvale :bigsmile:

Jeg vil også anbefale tung styrkeløft-agtig træning med basisøvelser...

Hvad med det program her? Mangler der noget, eller er det helt hen i vejret?

Dag1+Dag3

Squat 10x3

Calf raises 3x8

Incline Bænkpres 10x3

Closegrip Bænkpres 10x3

Millitarypress 3x8

Dips 3x8

Dag2+Dag4

Dødløft 10x3

Yates rows 3x8

Chin ups 3x8

DB rows 3x8

DB curls 3x8

Mave

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg bestemt se fornuftigt ud :smile:

Det er rart at høre.. Så er det mit cut program :4thumbup:

Men hvad med reprange? I dit tidligere indlæg skrev du, at 10x3 systemer er gode til cut... (nu er der chance for at jeg kommer til at virke dum, med det spørgsmål her, men here goes :blush: )

Du mener 10 reps x 3 sæt, og ikk omvendt, vel?

Link to comment
Share on other sites

Det er rart at høre.. Så er det mit cut program :4thumbup:

Men hvad med reprange? I dit tidligere indlæg skrev du, at 10x3 systemer er gode til cut... (nu er der chance for at jeg kommer til at virke dum, med det spørgsmål her, men here goes :blush: )

Du mener 10 reps x 3 sæt, og ikk omvendt, vel?

Tror desværre der menes 10 sæt af 3 gentagelse, kan du også læse hvis du kigger på den artikel fra getbig der blev postet tidligere i dette emne..

Link to comment
Share on other sites

i omtalte program menes der 10 sæt af 3 gentagelser... Ikke umiddelbart bodybuilder reprange, men smalet set en god ting pga af den enorme workload man kan nå ved kun at tage 3 gentagelser... og den masive brug af musklen ved at løfte så tungt vil fortælle din krop at de her muskler skal bruges... så æd af fedtet i stedet for... sådan lidt billedeligt talt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share