teoretisk: 1 måltid pr. dag = 2000 kcal. hvad så ?


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Engang spurgte jeg lidt til hvad der ville ske hvis man spiste et måltid med rigtig mange kcal - om kroppen så kunne nå at gennemgå føden og suge næringen udaf det.

Og det kunne den vist godt.

Så er det jeg kom til at tænke på:

Hvis jeg nu rent teoretisk:

Spiste kun 1 måltid om dagen - om morgenen, indeholdende lige under min dagsration af kcal - lad os sige 2000 kcal. Resten af dagen, ville jeg være hamrende sulten, men det ignorerer vi lige.

Rent teoretisk, så burde jeg tabe mig - fordi jeg spiser lidt mindre end min krop forbrænder den pgld. dag.

Men, ville det ikke betyde at jeg rent faktisk ville få opbygget fedt, og ødelagt musklerne ? da jeg mener at kroppen begynder at tære først på muskler som brændstof, og dernæst fedt ?

Kroppen har vel ikke en tank hvor den holder på kulhydrater, fedt og proteiner til hele dagen - hvorefter den ved sengetid ligesom distribuerer restoverskuddet ned på sidebenene.

Så det jeg egentlig spørger om, er så om det er derfor man anbefaler at spise 6 gange om dagen - så kroppen ligesom hele tiden har en fornuftig mængde energi at distribuere - ikke for meget og ikke for lidt ?

Spørgsmålet ved jeg nok irreterer nogle, og i skal ikke bruge for meget krudt, bare lige sige om jeg har fat i noget af det rigtige eller ej. fik 03 i kemi.

Link to comment
Share on other sites

Rent teoretisk, så burde jeg tabe mig - fordi jeg spiser lidt mindre end min krop forbrænder den pgld. dag.
Hvorfor ikke fordele det ud over hele dagen med samme kcal indtag?
Men, ville det ikke betyde at jeg rent faktisk ville få opbygget fedt, og ødelagt musklerne ? da jeg mener at kroppen begynder at tære først på muskler som brændstof, og dernæst fedt ?

Ved at indtage kun et måltid om dagen vil din forbrænding gå i stå efter 2-3 timer og derefter begynde at tage fra dine energidepoter (Som: Kylh,Fedt & Protien og i samme rækkefølge)

Så det jeg egentlig spørger om, er så om det er derfor man anbefaler at spise 6 gange om dagen - så kroppen ligesom hele tiden har en fornuftig mængde energi at distribuere - ikke for meget og ikke for lidt ?

Grunden til at spise mange små måltider er at, man bedre kan styre den hård fine balance om kroppen køre på fedt energi eller prootien energi

I må lige rette mig hvis jeg er helt gal på den, drenge!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share