Rod i logs


Aceo1
 Share

Recommended Posts

Som ny logbruger har jeg forsøgt at følge lidt med i andres logs. Det har dog sværet at finde brugere, hvis situation minder om min. Jeg har forsøgt med et par søgninger uden resultat - dvs. jeg har fået en masse hits, men ikke noget brugbart.

Jeg efterspørger derfor en eller anden form for profil, hvor man se se, hvem man deler interesser, styrke, træningsmetoder osv. med.

Det kunne være en form for skema, hvor man kan sætte diverse krydser og derefter se de logs som minder om ens egen.

Er det noget som har været oppe før eller der findes måske endda allerede en brugbar metode til at finde lidelsesfæller, som ikke involverer mange dages læsning af diverse logs?

Link to comment
Share on other sites

Det er en problematik der har været oppe og vende et par gange de sidste år.

Begge gange er det strandet pga følgende forhold:

- Det er ikke klart hvordan et sådant system skal være skruet sammen i det hele taget.

- Hvem skal lave det?

Det første er der råd for, men den sidste er værre. Det er i forvejen ikke skægt at have mange modifikationer installeret på powerboard, selvom det vist med "officielle" mods ikke er så galt. Så med mindre der skulle findes en "officiel" modifikation der kan de ting vi ønsker (som vi ikke helt ved hvad er), så skal det laves mere eller mindre fra grunden. Det er muligt det er en ganske overkommelig opgave, men det skal stadig laves efter bogen, så at sige, og opfylde de krav der er til modifikationer.

Jeg tror godt jeg kan sige på Morten Z's vegne at budgettet til den slags ikke er særlig stort :wink:

Hvad leder du i øvrigt konkret efter?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Man kan jo skrive en lille historie i sin profil under interesser, som kommer frem hvis man klikker på brugernavnet. Problemet er måske at mange ikke bruger denne mulighed eller måske mere bruger dette felt til andre ting end noget træningsrelateret, der fortæller hvilken type træning personen dyrker.

Krydderboller med rejeost og din søster.
:laugh:

Det er jo også en form for træning du dyrker overarmen2000.

Link to comment
Share on other sites

Det er en problematik der har været oppe og vende et par gange de sidste år.

Begge gange er det strandet pga følgende forhold:

- Det er ikke klart hvordan et sådant system skal være skruet sammen i det hele taget.

- Hvem skal lave det?

Det første er der råd for, men den sidste er værre. Det er i forvejen ikke skægt at have mange modifikationer installeret på powerboard, selvom det vist med "officielle" mods ikke er så galt. Så med mindre der skulle findes en "officiel" modifikation der kan de ting vi ønsker (som vi ikke helt ved hvad er), så skal det laves mere eller mindre fra grunden. Det er muligt det er en ganske overkommelig opgave, men det skal stadig laves efter bogen, så at sige, og opfylde de krav der er til modifikationer.

Jeg tror godt jeg kan sige på Morten Z's vegne at budgettet til den slags ikke er særlig stort :wink:

Hvad leder du i øvrigt konkret efter?

På dourun er der måske flere, der gør noget ud af deres profil selv om der heller ikke her er nogle standardafkrydninger, der skal udfyldes. ER måske også meget en spørgsmål om kultur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår udmærket problemet med de manglende resurser til at gøre logjunglen mere fremkommelig. Jeg kan da også uden tvivl få en masse ud af sitet på trods af problemer med overskueligheden - ja, har jo allerede lært en masse. Men nu ved jeg i hvert fald, hvad mine muligheder er :smile:

Helt konkret leder jeg efter folk, der er lige så slappe som jeg selv. Dem som netop har opgivet maskinerne og er begyndt på squat og dødløft. Vil gerne sammenligne mig selv med andre som er i samme situation som jeg selv. Hvordan fik de f.eks. overbevist deres træningspartnerne om at maskinerne var tidsspilde, eller hvor meget fremgang oplever de her i begyndelsen.

Med hensyn til kulturen omkring log og profil oplysninger, så kunne i måske overveje at komme med et eksempel, når man opretter en profil eller log - så vil nyoprettelser måske blive konsistente og informationsrige.

Hvis der var mulighed for kun at søge på indhold i første post af logbøger, ville jeg nok også langt nemmere kunne søge. Næsten lige meget hvad man søger på i dag, giver enormt mange hits, fordi der er så mange aktive brugere, som bruger mange ord :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Som ny bruger forstår jeg egentlig godt, det kan være svært for dig. Jeg havde, i sin tid, også samme problem, da jeg skulle finde log's med basket som den primære sportsgren. Problemet er nemlig, at når man søger på det nøgleord, man leder efter, kommer alle emner frem, der indeholder det ord. Dvs, at hvis jeg søger på "basketball," kommer alle løgbøger, der indeholdet ordet "basketball" frem, hvilket meget hurtigt kan blive uoverskueligt og give uhensigtsmæssige resultater.

Men som Maxpower er inde på, vil det kræve mere end "et par hurtige ændringer," da det vist bare er noget .php værk, MOL vist, firkantet sagt, har kopieret og ikke udviklet selv.

Min løsning på problemet var så, at jeg lærte nogle kyndige basketfolk at kende, som havde logbøger herinde. I deres logbøger havde andre basketfolk skrevet, og så kørte den ligesom derfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share